בשבוע האחרון גוגל ערכה מספר שינויים דרמטים בתוצאות החיפוש המקומיות והצגת המפות של Google Map. שינויים אלה ישפיעו בצורה ישירה על כל עסק שפועל בצורה מקומית בגוגל (חנויות, עסקים קטנים, מסעדות וכדומה).
במאמר זה אציג סקירה קצרה של השינויים ואנסה לנתח כיצד זה ישפיע על העסק שלך.
מעבר מהצגת 7 תוצאות מקומיות ב – Google Maps ל – 3 תוצאות מקומיות בלבד
עד היום, כאשר גולש ביצע חיפוש על ביטוי מקומי (יוגה בתל אביב, רואה חשבון בנתניה וכדומה) או ביטוי כללי עם כוונה מקומית (בנק, מסעדות כשרות וכדומה) רוב תוצאות החיפוש המקומיות הכילו 7 תוצאות חיפוש מקומיות מ – Google Maps. בעבר, חיפוש אחר "יוגה בתל אביב" הציג את התוצאות הללו:
מהיום, בלוק המפות מצטמצם לבלוק קטן הרבה יותר של 3 תוצאות חיפוש מקומיות בלבד אשר המידע שמוצג בהן הוא:
- שם העסק
- תמצית דירוגי הגולשים עבור העסק.
- קטגוריית העסק.
- מיקום העסק.
- שעות הפעילות של העסק (שעות דינמיות אשר מציגות עד מתי העסק יהיה פתוח ביום נתון, למשל פתוח עד 19:00 או נסגר בקרוב).
- קישור לאתר הבית של העסק.
- ניווט לעסק באמצעות Google Maps.
מהיום, חיפוש אחר "יוגה בתל אביב" מציג את התוצאות הללו:
השינוי בתוצאות החיפוש הלוקאליות בגוגל לא מתבטא רק בשינוי קוסמטי אלא גם בשינוי פונקציונלי. כעת בלחיצה על אחת מתוצאות החיפוש, במקום הרחבה של ה – Knowledge Graph בתוך עמוד התוצאות, גוגל מפנה אותנו לעמוד תוצאות מקומי עם מיקום על Google Maps.
העמוד מחולק ל – 2 עמודות, כאשר בעמודה הראשונה מוצגים כ – 20 עסקים מקומיים (בהתאם למילת המפתח שנחפש) ובעמודה השניה מוצג מיקום העסק על גבי מפת היעד.
בשינוי זה, גוגל שמה דגש משמעותי מאוד על ביקורות הגולשים שפורסמו בעמוד Google לעסק שלי והיא מציגה אותן לצד פרטי העסק בצורה בולטת במיוחד (בעבר, היינו צריכים להכנס לעמוד Google+ של העסק על מנת לראות אותן).
איך השינוי בהצגת תוצאות החיפוש המקומיות בגוגל וב – Google Maps משפיע על העסק שלך?
שינוי זה הוא משמעותי במיוחד עבור עסקים מקומיים שעדיין לא שולטים בצורה מלאה בתוצאות החיפוש המקומיות שלהן. לפי דעתי, ההשפעות העיקריות הן:
- צמצום החשיפה ב – Google Maps – צמצום החשיפה ב – Google Maps תשפיע בצורה ישירה על עסקים אשר נמצאים במקומות 4-7 – הם כבר לא יופיעו בתוצאות וסביר להניח שהתנועה שהם יקבלו בעתיד תצטמצם בצורה משמעותית.
- קידום לוקאלי (Local SEO) חשוב יותר מתמיד – קידום לוקאלי (Local SEO) נעשה הרבה יותר חשוב מבעבר, הוא נעשה חשוב עוד הרבה יותר כאשר רואים את הקורלציה בין המקומות הראשונים בבלוק המפות של Google Maps לבין התוצאות האורגניות במיקום זה. בעל עסק שחושב שהוא יבצע רישום ל – Google My Business וישר יעקוף את כל המתחרים שלו בנישה – זה כבר לא יקרה..
- פרסום לוקאלי – גוגל מנסה כל הזמן למצוא עוד מקומות לשלב את מודעות גוגל אדוורדס וכעת היא בוחנת שילוב של מודעות מעל תוצאות Google Maps במספר מקומות בארה"ב. לפי ניסיון העבר, סביר להניח שהניסוי הזה יורחב לכלל העולם בקרוב מאוד.
אם אתה פועל בנישה מקומית, אני ממליץ לך לבדוק אם אתה נמצא ב – 3 התוצאות הראשונות של Google Maps במילות המפתח הרלוונטיות לעסק שלך. אם הנוכחות שלך חזקה, הכל מעולה 🙂 – אם אתה לא מופיע, קרא את מדריך קידום אתרים לוקאלי לעסקים שפרסמתי לאחרונה אשר ידריך אותך בכל הנקודות החשובות בתהליך הלוקאלי (אופטימיזציה, יצירת Citations וביקורות גולשים).
אם אתה פועל בצורה לוקאלית אשמח אם תשתף אותנו בתובנות שלך על הנושא – פרסם את התגובה שלך בהמשך פוסט זה.