לאחר עדכון גוגל פינגווין, עדכון גוגל פנדה ועדכון גוגל Hummingbird (קוליברי), גוגל שיחררה עדכון אלגוריתם חדש שאמור להשפיע על תוצאות החיפוש המקומיות (בשלב הראשון בארה"ב) כך שהן יהיו מועילות, רלוונטיות ומדוייקות יותר.
מהו מקור השם "עדכון היונה" (Pigeon Update) ?
בצורה בלתי רשמית ועל מנת שיהיה קל להתייחס לעדכון זו, האלגוריתם כונה על ידי מגזין Search Engine Land בשם "עדכון היונה" (Pigeon Update) – הסיבה לשם, היא שמדובר בעדכון בתוצאות החיפוש המקומיות ויונים נוטות לעוף בחזרה הביתה. אם אתם שואלים אותי, אני מעדיף לקרוא לעדכון על שם ברלד 🙂
יתכן מאוד שהשם שניתן ישנתה בעתיד הקרוב, כמו שעדכון חוות התוכן/החוואים (Farmers) שינה את שמו לעדכון גוגל פנדה.
מה ההשפעה של עדכון היונה על תוצאות החיפוש ?
בנתיים, הדבר היחיד הרשמי שגוגל הסכימה לנדב בנוגע לעדכון זה הוא שאלגוריתם הדירוג מתחבר בצורה ישירה לחלק מעקרונות הדירוג של התוצאות האורגניות ( גרף הידע של גוגל, מילים נרדפות, טעויות כתיב וכדומה) , כך שסביר להניח שנראה קורלציה גבוהה יותר בין אתרים שנמצאים בראש תוצאות החיפוש האורגניות והמקומיות בבלוק המפות.
הנה סיכום קצרצר של ההשפעות המיידיות שנצפו לאחר עדכון זה :
- כאמור, נכון להיום, העדכון פועל אך ורק על תוצאות בארה"ב.
- ניתן לראות את השינויים גם בתוצאות החיפוש בארה"ב וגם בתוצאות חיפוש המוחזרות בתוך גוגל מפות בארה"ב.
- אתרים אשר עוסקים בדירוג עסקים מקומיים בארה"ב כמו Yelp, YellowPages, BBB, Tripadvisor, Zagat, Urbanspoon ואחרים נצפו עולים בצורה חדה בתוצאות החיפוש המקומיות. בנוסף, Search Engine Land הקדישו ל – Yelp פוסט שלם ששווה להציץ בו על נטרול התוצאות המקומיות בעת חיפוש [שם עסק] + Yelp.
- מצפיות שאני ערכתי על ביטויים שנבדקים מידי יום, אופן הסידור של שאילתות מקומיות השתנה בחלק גדול מהמקרים וניתן לראות מספר מצבים :
- בלוק מפות + 10 תוצאות אורגניות
- תוצאה אורגנית בודדת + בלוק מפות + 9 תוצאות אורגניות
- 2 תוצאות אורגניות (התוצאה השניה, ברוב המקרים מ – Yelp) + בלוק מפות + 8 תוצאות אורגניות
- 3 תוצאות אורגניות + בלוק מפות + 7 תוצאות אורגניות – המצב השכיח לפני השינוי.
- 10 תוצאות אורגניות
- יש הרבה מאוד שאילתות בהן התוצאות המקומיות (בלוק המפות) נעלמו לחלוטין – למרות שאני לא מקדם נדל"ן בארה"ב, הרבה מקדמים בתחום הזה דיווחו על היעלמות של בלוק המפות וחזרה לתוצאות אורגניות/ממומנות בלבד. אני ראיתי את התופעה הזו גם בחיפושים הקשורים לבעלי מקצוע – מבחינתי זה טוב 🙂 .
לסיכום, נכון לעכשיו העדכון עדיין מתגלגל, עדות לכך ניתן לראות בתוצאות החיפוש המקומיות שמשתנות מידי יום. כבר עכשיו יש עדכונים ותלונות על הופעת תוצאות מקומיות של ספאמרים בשאילתות מסויימות. אם אתה מקדם בארה"ב, מומלץ להמשיך ולעקוב בימים הקרובים אחר תוצאות החיפוש.
למקדמים בישראל העדכון לא רלוונטי, אך גם אם אתה עוסק בעיקר בקידום אתרים ישראליים, מומלץ להכיר את העקרונות ודרכי הפעולה בארה"ב משום שהניסיון מראה שעדכונים אלה מיושמים בסופו של דבר גם בישראל.
כמו תמיד, אשמח לשמוע את דעתך על הנושא בתגובות לפוסט זה.
זה בהחלט עדכון משמעותי להרבה בעלי עסקים קטנים שמסתמכים על חיפושים מקומיים או זיהוי מראש של חיפושים שכאלו גם בלי כל הכיתוב דוגמת: "חנות נעליים ברמלה" וכדומה. סביר שיגיע לישראל כמו כל שינוי בארה"ב.
האם העדכון רלוונטי לאתרים שלא קשורים גאוגרפית למקומות מסוימים?
חומר עיוני, משחקים, אתרי XXX, מסחר בשוק ההון, קידום אתרים, תכניות טלויזיה..
ואם זה לא רלוונטי, מה נראה לכם זה יכול לרמז על השינוי שאולי יהיה לאתרים בתחומים שהזכרתי, ואתרים עם הרבה שפות
זיו, העדכון רלוונטי אך ורק למיקום גיאוגרפי.
אם אתה מקדם נושאים כלליים על ביטויים מקומיים (למשל seo company seattle ), אז כמובן שתראה השפעה – אם אתה מקדם ביטויים כלליים בהם אין בלוק מפות, לא תראה השפעה כלשהי.