לאחרונה יותר ויותר חברות יצאו במתן שירותים למעקב אחר שיחות טלפוניות באתרי האינטרנט, במאמר זה אנסה לסקור את התופעה ולתת לך את כל הכלים הרלוונטים לנושא מהניסיון שלי.
למה צריך להשתמש בשירות מעקב אחר שיחות טלפון ?
לפני שנבין מה מספק את השירותים האלה, צריך להבין למה בכלל צריך לעקוב אחר שיחות הטלפון שנכנסות מאתרי האינטרנט שלנו. ישנן הרבה מאוד יתרונות בנושא, גם לבעל העסק וגם למקדם/מפרסם, הנה העיקריים :
- לא הגיע הזמן להפסיק לנחש ? – שימוש בשירותי מעקב מאפשרים לך להפסיק לנחש מאיפה הגיעו הפניות שלך על ידי פיזור של מספרי טלפון יחודיים לכל ערוץ שיווקי ( פרסום PPC, אתר או אתרי אינטרנט, פייסבוק, דואר אלקטרוני, מוצרי דפוס וכדומה). על ידי שימוש במערכות אלה, הלקוח יכול לדעת בדיוק כמה שיחות/פניות ייצרת לו כתוצאה מהפעילות השיווקית שלך. ניתן לבצע אופטימיזציה ומעקב אחר הביצועים מכל מקום בעולם, ומכל מכשיר נייד (ברוב המערכות) בזמן אמת ( Real- Time).
- הקלטות מלאות – ברוב המערכות ניתן לבצע הקלטה מלאה של השיחה הטלפונית ובצורה זו לראות כיצד ניתן לשפר את השירות הכללי שניתן על ידי נציגי החברה – שירות חובה לכל משווק או בעל חברה.
- קידומות לפי דרישה – כל המערכות מספקות בנק גדול מאוד של מספרים וירטואליים אשר ניתנים להתאמה מקומית לפי מיקום קהל היעד. כלומר, ניתן לתושבים בחיפה להציג מספר וירטואלי עם קידומת 04 ולתושבים בתל אביב להציג מספר וירטואלי עם קידומת 03 שמפנה לנייד/נייח של מקבל השיחה.
- Whisper (לחישה) – אחד הכלים השיווקים הטובים ביותר מבחינתי, מאפשר להצמיד הודעה קצרה אשר מזהה את מקור השיחה ומאפשרת למקבל השיחה להתאים את תהליך המכירה בהתאם.
- ניתוח אנליטי מתקדם – ברוב המערכות ניתן להתממשק למערכת Google Analytics ולראות מהן המקורות שהניבו הכי הרבה תשואה. ישנן מערכות אשר מאפשרות לבצע הכנסה דינאמית של מספר הטלפון (Dynamic Number Insertion) כך שהמספר שיוצג באתר בודד יהיה תלוי במקור.
השוואת חברות למעקב אחר טלפונים – מאיפה כדאי לרכוש מספרים וירטואליים ?
ישנן מספר חברות שפועלות בישראל ויש עוד הרבה יותר חברות שפועלות בחו"ל. אני לא מתיימר להיות מומחה גדול בנושא, אבל מהמחקר הקטן שביצעתי בשבילי, הנה הנתונים שאני הגעתי אליהם :
שם החברה | עלות מינימלית | סוגי קידומות מספרים | הערות כלליות |
---|---|---|---|
חברות בינלאומיות מומלצות | |||
Call Tracking Metrics | החל מ – 3$ למספר ו – 5 סנט לדקת שיחה נכנסת. | מספר בינלאומיים ומספרים מקומיים. | |
CallRail | 14 יום בחינם, לאחר מכן החל מ – 30$ ל – 10 מספרים ו – 500 דקות שיחה | מספרים בינלאומיים (קנדה/ארה"ב בלבד) | מערכת מעולה עם ממשק ניהול מתקדם במיוחד, מאפשר ליצור אינספור משתמשים/חברות - לפחות מבחינת הדרישות שלי, מושלם. |
חברות ישראליות מומלצות | |||
CallBox | החל מעלות שימוש חודשית של 60 ₪ לחודש, 40 ₪ לכל מספר ו – 40 אגורות לדקה. | מספרים מקומיים ובינלאומיים באמצעות Call Tracking Metrics. | הנציגים הישראליים של חברת Call Tracking Metrics מלמעלה, מציעים חשבון לדוגמא לבדיקת המערכת. |
maskYOO | חבילה של 10 מספרים בעלות חודשית של 250 ₪ + מע"מ, אפשרות לחודשיים הראשונים, 60 אגורות + מע"מ לכל שיחה. | מספרים מקומיים + סלולריים | |
PayCall | חבילה של 10 מספרים בעלות חודשית של 250 ₪ + מע"מ או עלות לכל שיחה 18 אגורות + מע"מ | מספרים מקומיים + סלולריים | לאחרונה שידרגו את ממשק מערכת הניהול שלהם, CheckCall, וכעת המערכת מציעה הרבה יותר אפשרויות מבעבר. |
Mediameter | לא ידוע | מספרים מקומיים, מספרים בינלאומיים (אולי, אם היו חוזרים אלי הייתי יודע..) | חברה ותיקה בישראל, לצערי, לא מפרטים כמעט שום דבר באתר שלהם, ולא חזרו גם לטופס שנשלח אליהם. |
הערה חשובה : סדר החברות לא רומז על העדפה כלשהי של חברה כזו או אחרת ( לפעמים, ההיפך הוא הנכון), ישנן עוד הרבה מאוד חברות בתחום זה (במיוחד בחו"ל) ו – 2 החברות הבינלאומיות שנמצאות כאן הן לפחות לטעמי הטובות ביותר בארה"ב.
בהמשך לטבלה הנ"ל, כמה נקודות שכדאי לחדד :
- מחירים – לצערי, המערכות הישראליות לא חושפות כמעט שום דבר על עצמם מבחינת מחירים (או אפילו דברים מהותיים כמו ממשק המשתמש והמערכת עצמה) – בשביל לקבל מהם נתונים צריך ליצור איתם קשר בצורה ישירה ולנהל משא ומתן בנוגע לעלויות השירותים. למרות שאני לא ממש אוהב את זה, עדיף להתנהל איתם כמו בשוק ולהתחיל להתמקח על המחירים !
- בנק מספרים וירטואליים – לרוב החברות הנ"ל יש בנק מספרים גדול מאוד אשר מאפשר לך למצוא מספר מקומי כמעט בכל יעד בעולם. במידה ואתה עובד בצורה ממומנת או אורגנית על מספר רב של אתרים במיקומים משתנים, זה נושא שחייבים לשים עליו דגש רב.
- ממשק ניהול ואופציות נוספות – רוב המערכות מציעות את אותן אופציות פחות או יותר. לפי דעתי, הנושאים החשובים ביותר הם ממשק ניהול נוח אשר מאפשר לנהל את כל החברות/לקוחות במקום אחד, הקלטה מלאה של השיחה והאזנה מכל מכשיר, Whisper והתממשקות לכלים חיצוניים (Google Analytics, Google Adwords , KISSmetrics, Salesforce או כלים בפיתוח עצמאי באמצעות API)
לסיכום, אני ממליץ לכל אחד לבחור חברה אחת מהרשימה הנ"ל ולהתחיל באמת להבין מאיפה השיחות מגיעות אליך, כמה שיחות מגיעות אליך מכל מקור תנועה ומה הנציגים שלך עושים עם השיחות האלה.
משווקים / בעלי עסקים מתחילים באינטרנט יכולים להתחיל בקטנה עם 2-5 מספרים ולצמוח עם הזמן – רוב החברות יאפשרו לכם לעשות זאת בעלויות נמוכות יחסית אשר יחזירו את ההשקעה באמצעות התובנות שתקבלו בעתיד.
כמו תמיד, אשמח לשמוע את דעתך על הנושא בתגובות לפוסט זה.
אחלה מחקר יצאת תותח- כמו תמיד
אני מנהל קמפיינים ללקוחות באדוורדס ואני מחפש מערכת טלפונים שיכולה לעדכן אותי איזה ביטוי המיר לשיחת טלפון, אתה מכיר כזאת?
כן, החברות הבינלאומיות מתממשקות לגוגל אדוורדס ונותנות את האופציה הזו כברירת מחדל.
בישראליות, ה – 2 הראשונות בטוח מציעות את זה, השלישית והרביעית אני לא ממש בטוח (תשאל את הנציגים שלהם).
מאמר מעולה. זה בהחלט שימושי לבחינת פרמטרים של יחסי עלות תועלת בפרסום וכדומה.