ביומיים האחרונים גוגל דואגת לעדכן אותנו על שינוי בתנאים ובהגבלות של החשבון שלנו. השינוי המשמעותי ביותר בתנאי השימוש בחשבונות גוגל הוא שילוב של השם הפרטי, התמונה הפרטית שלנו וחוות הדעת שנתנו בעבר (במידה ונתנו כזו..) בפרסומות והקשרים מסחריים אחרים.
שינוי זה בא במענה לפרסומות החברתיות של פייסבוק ובתהליך המתמשך של חיזוק הרשת החברתית של גוגל, גוגל+.
כיצד באים לידי ביטוי המלצות משותפות בגוגל + ?
המלצות משותפות בגוגל הן עוד שלב בחיזוק ההוכחה החברתית והשילוב הבלתי נמנע בין פרסומות, חברים וכסף.
יותר ויותר מחקרים בשנים האחרונות מראים ללא צל של ספק כי הלקוחות סומכים על המלצות, דירוגים וביקורות של חברים או אתרי Affiliate "בלתי קשורים". לפי מכון המחקר של נילסן, 79% מהגולשים יסתמכו על ביקורות והמלצות ברשת וזוהי שיטת הפרסום שמעוררת הכי הרבה אמון בקרב הגולשים (לפני כתבות בעיתון, פרסומות בטלוויזיה, אתר העסק וכדומה).
גוגל מכירים את המחקרים האלה טוב מאוד וכתוצאה מכך שהם רוצים להציג את השם המלא, התמונה שלנו וחוות הדעת שלנו בצמוד לפרסום של מוצרים, שירותים ועסקים שונים. מבחינת התוצאה הסופית, בקרוב נראה יותר פרסומות בסגנון הבא :
בעיות פרטיות בשילוב המלצות משותפות בגוגל
כבר עכשיו, ישנן קולות בארה"ב אשר טוענים כי גוגל הפרה את הסכם הפשרה מ – 2011 אשר במסגרתו היא התחייבה לא לבצע שינויים רטרואקטיביים בהגדרות הפרטיות של משתמשי גוגל. ההיגיון אומר שאי אפשר לבקש ממשתמשי גוגל שיחזרו בכל פעם מחדש להגדרות הפרטיות ברגע שגוגל מכריזה על פיצ'ר חדש במנוע החיפוש, ממשק הפרסום וכדומה.
בדומה לבעיות הפרטיות והתביעה הייצוגית שהוגשה כנגד פייסבוק בנושא, גם גוגל מודעת לנושא ומגלגלת את האחריות לגולשים. במידה ואינך מעוניין להציג את השם ואת תמונת הפרופיל שלך בהמלצות משותפות, עליך להסיר זאת בצורה אקטיבית.
נכון להיום, ברירת המחדל היא שאם לא נקטת יוזמה כלשהי, השם ותמונת הפרופיל שלך יוצגו במודעות גוגל אדוורדס עם מגבלת גיל (גוגל לא תציג תמונות של משתמשים מתחת לגיל 18) – כתוצאה מכך, סביר להניח שרוב משתמשי גוגל לא יעשו דבר.
בשביל להסיר את עצמך ממודעות גוגל, עליך להכנס לקישור הבא, לבטל את הסימון שבתחתית העמוד ולשמור את העמוד. במידה ויש לך מספר חשבונות בגוגל, תאלץ לבצע את הפעולה הזו לכל חשבון שברשותך.
לסיכום, אני עדיין לא מסתיר את עצמי, רק בגלל שזה מעניין אותי אישית – בכל זאת, זו העבודה שלי :). למרות זאת, אין ספק בכלל שמדובר פה בהמשך מגמה ברורה של חיבור כל ממשקי גוגל לפלטפורמה אחת ובהמשך כרסום הפרטיות שלנו (אם היא בכלל קיימת היום..).
כמו תמיד, אשמח לשמוע את דעתך על הנושא בתגובות לפוסט זה.
הי עידן,
תודה על הפוסט החשוב, ועל ההסבר הפשוט.
גלית