בשנתיים האחרונות, ניתן לראות יותר ויותר בעלי עסקים, מקדמים ומשווקים שמשתמשים בפוסטים אורחים כשיטה עיקרית/משלימה לבניית קישורים.
האם במהלך כתיבת והפצת הפוסט אתה חושב רק על הקישורים שתקבל מהפוסט או שאתה חושב כיצד למקסם את האפקט שלו ושל פוסטים אורחים אחרים שלך ? – מאמר זה, ינסה לתת לך כמה נקודות למחשבה בנושא.
האם אתה משווק את מאמצי השיווק שלך ?
אני בטוח ששמעת כבר מאות פעמים את הביטוי "התוכן הוא המלך" או "המפתח להצלחה היא האיכות" – הכל נכון, אבל בכל מה שנוגע לפוסטים אורחים, אני רואה יותר ויותר מקדמים שחושבים רק על הקישור שהם מקבלים, קצת פחות על מי שאמור לקרוא אותו והרבה פחות כיצד למקסם את האפקט שמתקבל מכל פוסט אורח.
אני בטוח שחלק מהקוראים, יחשבו עכשיו, נו אז מה ?, קיבלתי קישור לאתר שיעזור לי בגוגל – וזה בדיוק מה שרציתי, פה הטעות!
פוסט אורח איכותי דורש ממך זמן רב ביצירת קשר עם האתר המקבל, ביצוע מחקר מקדים לנושא הפוסט וכתיבת הפוסט ברמה שעומדת בסטנדרטים של המקבל – הפצת פוסטים אורחים היא לא שיטה קלה, מהירה ופשוטה להשיג קישורים, אבל היא בהחלט אפקטיבית.
מה עליך לעשות לאחר שפרסמו את הפוסט שלך ?
סביר להניח שהדבר היחיד שאתה עושה לאחר פרסום הפוסט שלך הוא הפצה ראשונית ברשתות חברתיות (פייסבוק, גוגל+, טוויטר וכדומה) – אם אתה לא עושה את זה, זה הזמן להתחיל..
ההפצה הראשונית תורמת לך ב – 2 נקודות עיקריות :
- מיתוג אישי – כמובן, הפצה של תכנים שלך מבססת את מומחיותך בנושא מסויים ותורמת למיתוג האישי שלך.
- חיזוק הקשר עם האתר המארח – חוץ מתרומה ישירה למיתוג שלך, בעלי האתר המארח רואים שאתה משקיע עבודה בשיווק המאמר שלך והסיכוי שהם ישתפו איתך פעולה גם בעתיד גדל.
דבר נוסף שאתה יכול לעשות על מנת למקסם את הפוסט האורח הוא להגיב לכל התגובות שמוצגות בו. למרות שזה לא הכרחי, ישנם בעלי אתרים שמייחסים לעניין חשיבות רבה. הסיבה לכך היא שפעולה זו מראה שבאמת נשארת לראות מה קוראי האתר חשבו על המאמר שלך ולא שיגרת ושכחת אותו.
בלי קשר למראית העין, מתן תגובות רלוונטיות יגדיל את כמות האינטראקציה שהפוסט ייצר והסבירות שהגולשים יגיעו אליך לאתר (כתוצאה מהקישור שנמצא על שמך בתגובה) תהיה גדולה הרבה יותר.
פעולה נוספת שיכולה למקסם את הפוסט נובעת מהבעיה המרכזית של פוסטים אורחים והיא שתוחלת החיים שלהם קצרה יחסית (במיוחד בבלוגים שמתעדכנים בתדירות גבוהה) ולאחר מספר ימים/שבועות הפוסט שלך נעלם מהעמוד הראשי. כאשר זה קורה, התנועה האורגנית נפסקת ומתקבלת רק כאשר גולש חיפש את נושא הפוסט במנוע החיפוש והגיע לעמוד הפוסט שלך.
הפתרון לבעיה היא הפניה של גולשים אל הפוסט ממקורות שבשליטתך (למשל, מאמר שנכתב באתר/בלוג שלך) או ממקורות חיצוניים בעתיד. הפניה זו לא חייבת להיות בולטת, טקסט כמו כתבתי על זה בהרחבה בבלוג X, יספיק בדרך כלל בשביל ליצור אפקט מתמשך.
לסיכום, שיווק תוכן באינטרנט היא פעילות מעגלית אשר דורשת ממך זמן רב אך יכולה להיות אפקטיבית מאוד לאורך זמן. במידה ותבצע את הפעולות המתוארות במאמר זה, הפוסטים שתכתוב ימשיכו לעבוד בשבילך תקופה ארוכה הרבה יותר.
במידה ואתה מעוניין לכתוב פוסט אורח ב – Signup ולשתף מהידע המקצועי שלך, אתה מוזמן, פרטים נוספים על כך תוכל למצוא בקישור המצורף.
כמו תמיד, אשמח לשמוע את דעתך על הנושא בתגובות לפוסט זה.
הי עידן מאמר טוב
אם כבר מפרסמים פוסטים אורחים חשוב ביותר להמשיך ולפתח את הדיון
כשיש דיון יש חיים מאחורי הפוסט.
עמית, אני מסכים איתך לגמרי.
כמו שכתבתי במאמר, חוץ מזה שבעל האתר המארח מרגיש שבאמת אכפת לך מהפוסט, אתה יכול לקבל תנועת גולשים דרך אותם דיונים שאולי יהפכו ללקוחות חדשים אצלך.
עוד מאמר איכותי.
פוסט אורח חייב להיות עם המשכיות לפחות שבועיים שלושה לאחר שעלה על מנת למצות את הדיון סביבו.
אלי,
למה אתה מתכוון בהמשכיות ?, סדרה של פוסטים ?
הבעיה מתחילה כשלא באמת יודעים האם הפוסט האורח שלך באמת מביא תועלת כמו שנדמה לך, או שהוא בסוף יתויג ע"י גוגל כניסיון ליצור קישור בלבד – ואז תחטוף.
גוגל דיברו לאחרונה על קישורי מערכת ( Editorial Links ) בעייתיים, אני לא חושב שהם מתכוונים לפוסטים איכותים, אלא לפוסטים בעלי שטנץ קבוע עם קישורים קבועים, שלא מייצרים אינטראקציה, שמכילים מספר מילים מינימלי/קבוע וכדומה.
מאמרי מערכת היו קיימים לפני גוגל וימשיכו להתקיים גם אחריו, משום שזו שיטה מעולה להשגת הכרה, מיתוג ותנועה לאתרים.