בימים האחרונים, אתר GetSEO הצליח לעשות את מה שהרבה בעלי אתרים בתחום רק חולמים עליו – לעקוף את כולם בסיבוב ולהתמקם במקום הראשון בגוגל על הביטוי "קידום אתרים". ללא ספק, זהו הישג משמעותי במיוחד עבור בעלי האתר שהתחילו לקבל לא מעט פניות מלקוחות רלוונטים.
ברוב קבוצות הדיון בנושאי SEO יש כעס רב על גוגל ועל איכות התוצאות שהיא מספקת בביטוי תחרותי כמו קידום אתרים (ובביטויים תחרותיים אחרים בישראל ובעולם). לדעתם רובם, מדובר בשיטות שמוגדרות על פי גוגל כקידום אתרים שחור.
בעבר כבר היו מספר ניסיונות של מקדמים להשתמש בטכניקות פסולות לקידום אתרים בישראל. האתר הבולט מכולם היה Yaaw.co.il שגם הצליח להתמקם במקום הראשון בגוגל על הביטוי קידום אתרים, הוענש לאחר מספר חודשים (כנראה כתוצאה מהלשנה של מקדמי אתרים/בעלי עסקים בתחום ולא כתוצאה משינוי אלגוריתם) ונעלם מתוצאות החיפוש.
אז איך GetSEO עשו מה שמקדמים אחרים לא הצליחו ?
בימים האחרונים, ישבתי קצת על ניתוח פרופיל הקישורים, מבנה האתר ופרמטרים כלליים אחרים, הנה הנקודות החשובות שאני מצאתי בניתוח שלי.
חבילות קישורים מרוסיה
שוב, כמו לפני שנתיים עם Yaaw, חבילות קישורים זולות מרוסיה ממשיכות לעשות את העבודה בצורה קלה, פשוטה ולמען האמת די מדהימה. לפי הכלי של Moz אתר GetSEO מקבל מאות קישורים מדומיינים עם סיומת Com, Ru ו – De (תכף ניגע בדומיינים של Com), מבחינה גרפית זה נראה כך :
TLD Distribution for the Top 300 Domains on getseo.co.il
Webalizer
אם בודקים את פרופיל הקישורים של GetSEO ניתן לראות שכמעט 50% מהקישורים שמופנים אליו מגיעים עם טקסט קישור (Anchor) של כתובת האתר עם WWW, בלי WWW, עם HTTP ובלי HTTP. הפניות עם כתובת האתר, מהוות מבחינת גוגל סימן לאמינות ואיכות האתר (עוד מידע על יצירת פרופיל קישורים טבעי ניתן לקרוא בספר האלקטרוני ששיחררנו לאחרונה, הפינווין שנשך אותי – אם לא הורדת עדיין זה הזמן, ההורדה בחינם ), הנה הגרף שמוצג באתר MajesticSEO :
כאשר מנסים לחקור את מקור הקישורים, מגיעים למאות דו"חות הנוצרים על ידי Webalizer, כלי ותיק מאוד לניתוח סטטיסטיקות שהיה מקובל בעבר (לפי ימי גוגל אנליטיקס העליזים), בצורה אוטומטית על מאות אתרים שונים ברשת.
כל עמודי הדו"חות ב – Webalizer נסרקים ומאונדקסים בצורה מלאה (גם index וגם Follow) על ידי גוגל. בנוסף, בכל דו"ח ניתן לראות את רשימת המפנים לאתר בצירוף קישור לאתר המפנה (בחלק מן המקרים כאשר יש יותר מידי מפנים, הקישור לא פעיל ומוצגת רק כתובת האתר).
על ידי ניצול פרצה זו, אתר GetSEO הצליח לקבל מאות קישורים מאתרים בסגנון הזה. לפי דעתי, מדובר בטכניקת קידום גאונית ממש (ללא ציניות, זו פרצה רצינית שגוגל יצטרכו לסגור אצלם). ניתן לראות את כל הקישורים שמפנים אל האתר, על ידי החיפוש הבא :
usage statistics for generated by webalizer + "getseo co il"
תוכן האתר – מבנה כללי של עמוד
מבחינת מבנה האתר, תוכן האתר ופרמטרים כליים אחרים, אין יותר מידי יחודיות. הדומיין הוא דומיין חדש (לא ותיק) אשר נקנה בתאריך 21-02-2013, האתר בנוי על וורדפרס ומכיל תכנים שברובם לא מצדיקים את המיקום הגבוה שלו.
בנוגע לתוכן האתר, ישנה נקודה אחת מעניינת והיא שילוב של מספר עמודי תוכן הקשורים ל – SEO בשפה הרוסית, יתכן שזה שולב בשביל להראות קשר נושאי לחבילות הקישורים מרוסיה – אין לי מושג, אם זה מה שמונע מגוגל להעניש את האתר ובהחלט אשמח לשמוע את דעתכם בנושא.
לסיכום, שוב ישנם אתרים שמוכיחים שניתן לבצע קידום בגוגל ישראל עם הרבה מאוד מניפולציות קישורים ברמות שונות.
סביר להניח שכמו במקרה של Yaaw.co.il האתר יוענש בצורה ידנית מהאינדקס בעוד מספר שבועות/חודשים אך בנתיים בעלי האתר מצליחים למשוך לקוחות חדשים אל העסק שלהם.
כמו תמיד, אשמח לשמוע את דעתך על הנושא בתגובות לפוסט זה.
הערה : אין בפוסט זה מטרה להעביר ביקורת או טענה כלשהי כלפי בעלי אתר GetSEO.co.il – להיפך, אני בהחלט מצדיע להם על התוצאה המרשימה. הפוסט נכתב לצורכי לימוד בלבד ואין להסתמך עליו בקידום האתר שלך.
פוסט מעולה אחי
אין ספק שזה מסעיר את הרשת עכשיו ומעצבן את כולנו כמה גוגל ישראל הוא עדיין בלוף אחד גדול.
לזכות GETSEO ייאמר שהוא עשה עבודה שחורה מעולה ואף הצליח לגוון בקישורי הזבל שלו בצורה איכותית.
בהחלט case study ללמידה..
וכמובן לא לנסות את זה בבית…. (או על הלקוחות שלנו)
לעתים אני חושב לעצמי למה כל המאמץ בעבודה על לקוחות במקום לקדם באופן שחור וכל פעם להגיע למקום הראשון לאיזה חודשיים , לעשות קצת כסף ולעבור ליעד הבא…
השאלה היא כמה זמן ייקח הפעם לגוגל לעלות על התקלה.
אנידור, מסכים איתך לגמרי, באמת להוריד את הכובע יש פה עבודה מעולה של צוות האתר.
בקשר לזמן התגובה של גוגל, נחייה ונראה.
עידן שלום,
אתה צודק לחלוטין, יופי של מאמר.
אבל אני חייב לציין, הפסקה האחרונה שלך, בסוף היא מה שתפגע בהם.
נכון, הם מצאו סוג של "פרצה", נכון הם מקום ראשון ואין לדעת לאורך איזה זמן הם יהיו שם.
אבל התכנים שיש להם באתר הם על הפנים, אז הפניות יזרמו בהתחלה וזה יהיה טוב, אבל עם הזמן איכות הפניות תרד, אולי גם כמות הפניות, ולדעתי גם המיקום.
לאור ניסיון העבר של אתרים דומים, יש סבירות גבוהה שהם יוענשו בצורה כזו או אחרת בשבועות/חודשים הקרובים.
אני מניח שבנתיים הם מקבלים פניות מסוגים שונים, מה בעלי האתר עושים איתם זה כבר עניין שלהם.
ראיתי שיש לו הרבה מאוד קישורים מהעולם ולאו דווקא ברוסית.
ככה שאני לא בטוח שכתיבה ברוסית באתר היא למניעת עונש כי אחרת הוא היה עושה גם דפים בפולנית\ספרדית\אנגלית וצרפתית.
האם גוגל מעניש לפי שפה או לפי סיומות דומיין?
כך למשל יכולים להיות 2 אתרים ברוסית שאחד עם il ואחד עם סיומת ru
או 2 אתרים עם סיומת il שאחד ברוסית ואחד באנגלית.
האם אחד מהמקרים הוא עונש?
אחוז הקישורים שיש לו מדומיינים בעלי סיומת פולנית/ספרדית/צרפתית וכדומה היא נמוכה לעומת שני הסוגים שתוארו בפוסט.
אישית אני לא פוסל קישורים משפות זרות, אבל אני חושב שזה לא הגיוני שאתר ברוסית יקשר לאתר בעברית (או כל קומבינציית שפות אחרת) כאשר טקסט הקישור היא מילת הכסף של האתר המקושר – לגבי עונשים מהותיים, שוב אני רוצה להישאר בעובדות, כרגע אין לי תשובה לזה ואשמח לשמוע דעות של אחרים בנושא.
אתה עושה פה את השגיאה הקלאסית שעליה אני מספר בפורומים המקצועיים מזה שנתיים – אתה מנתח את התכונות הגלובליות של כלל הקישורים, כי לזה יש לך כלים מן המוכן, ולא מעלה כלל על דעתך את האפשרות שממש כמו Yaaw בזמנו, גם האתר הזה קפץ לצמרת בזכות "קישור קסם" יחיד (או "קישורי קסם" ספורים) שעושה את כל העבודה, בעוד שכל שאר הקישורים, כולל אלה מדו"חות Webalizer שמאונדקסים על ידי גוגל, משמשים רק כדי להסוות את "קישור הקסם" היחיד!
עמנואל, אני דווקא שייך לחלק מהמקדמים שמסכימים עם הלך הרוח של הדברים שלך ולכן זה אולי יפתיע אותך, אבל אני מסכים איתך לגמרי – אני בהחלט חושב שקישורי ה – Webalizer נועדו אך ורק להסוואת את הקישורים האחרים שמן הסתם הם חזקים יותר מקישורים אלה..
למרות שלא התייחסתי לזה כמעט בניתוח למעלה, ממליץ גם להסתכל קצת על נתוני המאקרו של ה – Follow/Nofollow ולראות מה המצב שם.
הי עידן
מאמר מעולה וזה בדיוק כמו בכביש שיש את אלה שעוקפים מימין.
האתר הזה ואחרים מוצאים חורים ומצליחים להתברג.
ספציפית בביטוי הזה גם אם הוא יענש לאחר חודש חודשיים זה לא משמועתי מאחר והיו בזירה הזאת אתרים טובים ששרדו בדף הראשון הרבה פחות.
עקבתי גם אחרי הדיון בפייסבוק.
אחלה כתבה ואני מעריך את המקצועיות שלך.
חבל שיש מי שרואה בזה קנאה.
עמית, תודה על התמיכה, בהחלט חבל..
בקשר לנכתב, אני חושב שמציאת חורים שכאלה רק עוזרת לכל התחום ובמיוחד לאלה שמקדמים בצורה נכונה (או כמו שאני תמיד כותב, לפחות משתדלים.. 🙂 ).
בלי קשר לכן יעונש/לא יעונש, אני באמת מאחל לבעלי האתר הצלחה מלאה.
פוסט מעולה עידן.
זה רק מחזק את הטענה שלי שהפצצות קישורים, גם מחוץ לארץ, עובדות מצויין בכל גוגל – ישראל, ארה"ב או גרמניה…
יש סכנת הענשה, בעיקר עכב הלשנות או פוסטים מקצועיים שכאלו אבל בשורה התחתונה לגוגל יש לא מעט פרצות ואין לזה קשר איזה גוגל זה או איפה הוא ממוקם.
זה עדיין לא אומר שלא ראוי ורצוי לאתר עם תוכן אמיתי וקהל יעד מוגדר – לעבוד לפי הספר ולדאוג לתכנים טובים וקישורים איכותיים.
בשורה התחתונה – הם עשו קידום מצויין (ממתי קישורים זה קידום שחור?) וגם אם ייענשו מה מונע מהם לחזור על התהליך (אם הוא כלכלי עבורם) ולעלות עם דומיין אחר באותה השיטה בעוד חודשיים? עשו את זה בכל העולם וזה עובד על גוגל בכל פעם מחדש.
אלי, אם ללמוד מתחומים אחרים, כמו במקרים רבים בחו"ל סביר להניח שזה בהחלט כלכלי להעלות בכל פעם אתר חדש ולנסות למקם אותו בצורה מהירה בגוגל.
חורים באלוגריתם של גוגל הם ללא ספק פתח לקידום מסוג אחר.
גם אני ללא ספק מעריץ גם את האומץ של בעלי האתר ש"עשו את זה" תוך הבנה מלאה של מנוע החיפוש הגוגלי הישראלי, ומוריד בפניהם את הכובע 🙂 .
ללא צל של ספק,גוגל יעלו על העיניין וישלחו בקרוב את האתר להתנחל בתוצאות שאינן נראות- זה רק עניין של זמן.
בסך הכול, אני חושב שעצם ההקשבה וההאזנה לדבריו של מאט קאטס, הקריאה בין השורות, וההליכה לפי ההנחיות של גוגל יכולה להרים כל אתר. הבעיה היא שזה דורש לא מעט ידע ומשאבים, וכמובן היכרות עם עולם התוכן והקידום.
להערכתי זוהי עוד אפיזודה חולפת, ומן הראוי לכל בעלי האתרים לשמור על הרמה גם ברמת הקישורים וגם ברמת התוכן, על מנת לקצור הצלחות בהווה וגם לטווח הרחוק יותר.
מעולם לא התחברתי לקישורי רוסיה, ואני מעריך שגם גוגל ישראל יבינו את חוסר הקורלציה שבין את שכתוב ברוסית לבין אתר שכולו עברית.
לו היה פה טקסט גם ברוסית, אני מניח שזה היה מתקבל על הדעת….
בכל אופן, מאחל להם הצלחה בהמשך וכל הכבוד על האומץ- ויש פה טונות של אומץ!
אבישי
אבישי, תודה על התגובה, אני שמח שנהנת לקרוא את הפוסט.
אני דווקא לא רואה את הקידום הזה כאומץ, אלא כשיטה שעובדת לזמן מוגבל – אומץ (או טיפשות) יהיה להפעיל את השיטות הנ"ל על לקוחות בעלי אתרים מבוססים/קיימים.
זה רק מוכיח שעדיין ניתן להעפיל על גוגל.
אני יודע מאיזה שירות בניית קישורים הם משתמשים, זו חברה רוסית שמציגה תוצאות מעולות גם בגוגל.קום
שלום לכולם
שמי תומר, ואני מצוות GETSEO
לאחר שעברתי על מאמר ועל התגובות יש לי מס דברים להוסיף
1. גוגל נלחם עם כל מקדמי אתרים!
2. אם לפני שנה היה מאוד מאוד כל להגיע לעמוד הראשון, ואפילו לשלישיה הראשונה, בעזרת מאמרים\חתימות\קישורים\בלוגים\קטלוגים, היום זה מסוכן ולא מביאה תוצאות
3. גוגל במשך שנים נלחם עם WEBSPAM , מוצאי לעולם את החיות שונות כדי לחסום אתרים שקודמו בצורה כזו או אחרת.
גם לאחר עדכון האחרון פינגווין, הרבה אתרים בארץ שקודמו בצורה עברית = עברית וקישורים איכותיים וכו… נפלו וקבלו עונש, למה …. כי ככה גוגל יחליט.
היום כל אתר שמקודם בעזרת חברת קידום או בעזרת בניית קישורים בסכנה, שאלה עד מתי …
4. אנחנו מקדמים אתרים לפי הנחיות של מנועי שזה
א. תוכן מקורי
ב. דומיין + אחסון אישי
ג. כמות עמודים באתר
ד. וכמובן קישורים (איך אנחנו בונים אותם, ומה היא הלוגיקה זה סוד אמכם הסליחה)
ה. חשוב מאוד אופטימיזציה בתוך האתר
וסיכום רוצה להוסיף
אם אתר לפי מילת מפתח מספק את השרות, אז למה לאתר מגיעה עונש ? רק בגלל שמנוע חיפוש מחליט ככה, בגלל שמנועי חיפוש לא מרווחים מהתוצאות אורגנים, הרווח הוא מהממומן ובגלל זה ישנם חיות בשטח…
תומר,
דבר ראשון שחשוב לי לציין כבר בהתחלה, אין מדובר בביקורת אישית/מקצועית, אלא בלימוד שיטות עבודה קיימות – אני בהחלט מצדיע לכם ומסכים שגוגל נלחם בכל המקדמים באשר הם.
בקשר לנכתב, אכן היו הרבה מאוד מקדמי אתרים שנפגעו בעדכוני פינגווין 1/2 – לעיתים מסיבות מוצדקות ולעיתים מסיבות פחות מוצדקות/מובנות. לעיתים, דווקא ותק האתר היווה מבחינת גוגל סיבה להענשת האתר וזאת מכיוון ששיטות שהיו לגיטימיות בעבר הפכו פתאום ללא לגיטימיות בעיני גוגל.
נושא הקישורים מוביל אותי ללוגיקת העבודה שאתה לא רוצה לחשוף, אבל נחשפה בפוסט כי אי אפשר באמת להסתיר את זה. אני לא חושב שהשיטות שמוצגות למעלה (קניית קישורים/שליחת פינגים ל – Webalizer ) הן שיטות שעומדות בהנחיות גוגל.
שוב חשוב לי לציין שאני לא קובע אם צריך לנהוג לפי הנחיות גוגל או לא, כל אחד שיעשה מה שמתאים לו – אבל בשום מקרה, אי אפשר לטעון שזו שיטת עבודה שעומדת בהנחיות גוגל.
לעיתים, ניתן למצוא הנחיות שסותרות את דרך העבודה של מקדמי אתרים המוגדרים ככובעים לבנים (דוגמא מהתקופה האחרונה היא פוסטים אורחים באתרים/בלוגים שהפכו פתאום לאסורים בכמות מסויימת) אך לפי דעתי ולדעת אחרים בקבוצות הדיון, הפעולות שבוצעו במקרה זה אפילו לא יכולות להיות מוגדרות כאפורות..
עידן שלומן, אני לא אומר (כמו שאתה כתבתה) שזו שיטת עבודה שעומדת בהנחיות גוגל
נכון להיום לא קיימת שום שיטה של קידום , כל קידום היום\מחר\שנה הבא יכול להעפיל את האתר, בגלל חיות חדשות או עדכונים, עולם הקידום מבוסס על קישורים מבחוץ, ולפי הנחיות של מנועי חיפוש אין להחליף או לקנות ANCHOR לאתר. יש לקדם אתר בצורה טבעית + תוכן מקורי
אוקיי, מסכים איתך.
ובנוסף רציתי להוסיף, שהקפיצה למקום הראשון היא בעזרתכם, בעזרת אנשי מקצוע שהתחילו להכיר אותנו , לכתור מאמרים , לדבר ברשת. אין ספק שמקום ראשון מגיע לASKPAVEL , ואפילו שני ושלישי לשר הבלוגים עם תוכן רב, תופעה זו זמנית ואנחנו נפנה את המקום… 🙂
תןמר שלום
אני חושב שמה שהפתיע את כולם היה התגברותה של הטכניקה על פני המכונה המשומנת והיעילה של גוגל. הקידום שלכם נוגע ועומד בחלק מהקווים המנחים בהגדרותיהם, אך לא בפרמטרים אחרים שככל הנראה יהיה להם משקל בהחלטה של גוגל אם לפנות את האתר מהמקום הראשון או שלא.
בסך הכול, אני חושב שהמהלך שביצעתם מבחינה טקטית הוא מרשים ביותר ויניב לכם תוצאות מרשימות בשבועות הקרובים, הבעיה כאן היא שזה לא יוכל להחזיק יותר מידי זמן.
הדיון, כפי שציין פה עידן שלומן אינו כביקורת אם זה נכון או לא נכון שהאתר שלכם צריך להופיע במקום הראשון, כי אם יותר ניתוח רוחבי ועומקי, כדי להבין מה היה הגורם שבזכותו אתרכם הצליח להתברג משום מקום, ישירות אל המקום הראשון.
מאחל לכם המון הצלחה בהמשך 🙂
אבישי
שלום לכולם
ראשית מאמר מעולה כל הכבוד
שנית כל הכבוד למקדמי האתר
אני לא מת על דרך הקידום הזאת אבל אחרי העדכונים האחרונים של גוגל
גם אני מצאתי את הפתרון בשתי אתרים שנענשו בקידום מהסוג הזה !!
שאלה לי:
מה קורה אם אתר כזה עולה למעלה בדרך "מלוכלכת" כזאת ואז מעצם העובדה שמדברים עליו ויש אליו תנועה טבעית הוא מתחיל להוריד קישורים לאט לאט ולהסתמך על התנועה הטבעית?
האם אז הוא עדיין ישאר למעלה ויוכל להתחמק מעונש?
אני לא חושב שהוא יוכל להוריד קישורים ולהישאר עדיין למעלה,
זה שמדברים עליך לא גורם לך להיות תמיד למעלה, במיוחד בתחומים תחרותיים.
הערה לעידן ולכל שאר המגיבים פה – אם אתם סבורים שמכלול הקישורים (או מאפיינים מסויימים שלו) הקפיץ את getseo למקום הראשון, אתם צריכים להסביר מדוע מכלול הקישורים של nirox (או מאפיינים מסויימים שלו) הקפיץ אותו רק למקום השני (ועכשיו השלישי).
עמנואל, שוב, אני חושב שהמיקום הסופי בגוגל מבחינת מדד הקישורים (כמובן, שיש עוד מדדים שמשפיעים על המיקום הסופי) נגזר מאיכות + כמות הקישורים – כאשר ניתן להשפיע על הפרמטרים בצורות שונות.
לפי דעתי, במקרה של getseo הם הצליחו ליצור פרופיל קישורים אשר מאפשר לגוגל "לחיות בשלום" עם הקישורים החזקים מאתרים ברוסית באמצעות מאות קישורים באיכות נמוכה על כתובת האתר.
קראתי את התיאוריה שלך על 4-5 "קישורי קסם" ואני לא מסכים איתה. אם התיאוריה שלך נכונה, מדוע אינך רוכש מספר קישורי קסם ועולה בכל ביטוי אפשרי ? מדוע אינך רוכש את אתרי הקסם ומשתמש בהם לצרכיך ? – אני חושב שלא מדובר על 4-5 קישורי קסם אלא על 100+ קישורים קנויים ועוד 700+ קישורי זבל שאמורים "להכשיר" את אותם קישורים קנויים, המכלול שלהם יוצר את האפקט הזה.
לגבי nirox או כל מתחרה אחר באותה נישה, אם הם מופיעים מתחת לאתר כלשהו הסיבה לכך היא שהציון הכולל שהאתר קיבל הוא נמוך יותר מהציון הכולל של האתר המתחרה. הציון הכולל מושפע ממספר רב של פרמטרים שחלקם ידועים לנו וחלקם לא.
בסופו של דבר, המיקום של getseo מושפע ישירות מכמות/איכות הקישורים (לשם ההשוואה יש לאתר פי 2-3 יותר קישורים מצטברים מרוב האתרים באותה נישה) ולא מהתוכן או מהשימושיות באתר – בשביל להבין את זה, לא צריך להיות מקדם אתרים מדופלם, אלא קצת הגיון בריא.
עידן, אני לא יודע על מה אתה מדבר. זה כמו לומר שקראתי את התיאוריה שעל פיה שמך עידן שלומן ולא השתכנעתי.
לפני כשנתיים וחצי, כאשר yaaw עלה במהירות למקום הראשון, אכן הצגתי תיאוריה שעל פיה אם כל העבודה נעשתה על ידי "קישור קסם" יחיד מתוך 2,500 קישורים נוספים שנועדו להסוות אותו, הכלים הנפוצים לניתוח קישורי המתחרים לא יצליחו לזהות אותו (אלא אם הוא יוצא מדף בעל PR9 או 10).
התיאוריה הזו קיבלה אישוש כ"כמעט נכונה" על סמך עדותו של מי שמכר לו את אותם 4-5 "קישורי קסם" ויעץ לו איך להסוות אותם. האתר נפל במיקומים לאחר הפסקת רכישת "קישורי הקסם".
באותו זמן התעניינתי גם אני ברכישת "קישורי קסם", אבל החשש שהם יפסיקו להועיל כעבור זמן קצר או ארוך הכריע נגד החלפת עבודת הקידום שמותאמת לשינויים שהנהלת גוגל מחוללת מאז בעבודת קידום שסותרת בפירוש את "הנחיות גוגל" (קרא דיון על פני 4 עמודים בינתיים ב-http://www.actv-tec.co.il/viewtopic.php?f=1&t=5022).
ברור שציון הרלוונטיות של nirox לביטוי "קידום אתרים" נמוך מהציונים של getseo של AskPavel. הטענה שלי, מזה 10 שנים, היא שאנחנו לא יכולים לדעת למה, כי נתונים לנו רק כ-35 פרמטרים מתוך 200, וההסבר חייב להיות בפרמטרים הסמויים.
בטוחני שאם תחקור את כל 200-300 תוצאות החיפוש העליונות לביטוי הזה תמצא לא מעט אתרים שמספר הקישורים שלהם, וגיוון הדפים המקשרים, עולה על זה של getseo. המאמץ להבין מדוע לא הם במקום הראשון אלא getseo הוא בזבוז זמן מוחלט – מקדם אתרים, כדי לשרוד, חייב להסתגל לעובדה שהוא פועל בסביבת עבודה שבה שוררים תנאי אי-ודאות קיצונית.
רונן, התנועה הטבעית שיש לו עכשיו ותישאר גם לאחר הסרת הקישורים (או הורדת ערכם הזמני הגבוה בידי האלגוריתמים של גוגל) מורכבת מתנועת מבקרים משוק היעד בזכות המקום הראשון ומתנועת מקדמי אתרים סקרנים. לא די בתנועה גולמית – אם אין לה ביטוי באיתותי שביעות רצון עדיפה (על פני זו של AskPavel למשל) ציוני הרלוונטיות של דפי האתר יצנחו מאד.
היי
כמו שהבטחנו מקום ראשון מגיע לASKPAVEL
תומר, הבטחתם, הבטחתם, אבל אני רואה שאתם מתקשים לייצב את האתר שלכם במקום השני!
האמת, אני חושב שהכנסת עמודים בשפה הרוסית זה משהו גאוני.
מי שבעניין של קידום אתרים מהיר (שלא להגיד שום דבר על כובע) – זה משהו ללמוד ממנו.
כל הכבוד להם על היצירתיות (וזה בלי ציניות)
יניב, האם צריך להבין מדברייך שאם אוסיף לאתר שלי דף בשפת הזולו (או כמה דפים) ואקבל כמה קישורים מאתרים בשפת הזולו, גם האתר שלי יקפוץ למקום הראשון בגוגל ישראל לביטוי "קידום אתרים"?
המשך תגובה לעמנואל (מלמעלה), עמנואל אם תתאמץ להבין אותי, אני בטוח שתצליח.
אתה מעלה תיאוריה (שאולי היא נכונה או לא נכונה), אבל לא מציג שום דבר שיאשש אותה פרט לשיחה שערכת עם מי שמכר את הקישורים – האם ככה לימדו אותך להוכיח תיאוריה?
האם יתכן שנקנו עוד קישורים ממספר ספקים שגם ירדו באותה תקופה ? האם יתכן שבצירוף מקרים פראי ממש, גוגל בדיוק הענישו את האתר בצורה ידנית ולכן לא היה ניתן למצוא אותו בכלל ? האם יתכן שהאתר התבסס על קניית קישורים ולכן לאחר שהאתר הפסיק לקנות אותם הוא ירד ? – אפשר להעלות עוד עשרות תרחישים שונים, שישפיעו על המיקום הסופי.
אני מסכים איתך שרב הנסתר על הגלוי – אבל בזה אין שום דבר חדש, אנחנו עובדים בצורה הזו מיום הקמתה של גוגל.
אני מנסה להבין בכלים הקיימים ובשיטות הניתוח הקיימות, מה הוביל אתר X לקבל דירוג Y. אם יש לך סיבה אחרת (שאתה גם יכול להוכיח אותה), אשמח לשמוע וללמוד ממך.
מספר השחקנים הרציניים בקרב חמשת אלפי מקדמי האתרים שהיו פעילים לפני כשנתיים וחצי היה זעום ביותר. יש לי סיבות טובות להאמין שמי שהציג את עצמו כמי שמכר לבעל yaaw את קישורי הקסם אכן עשה זאת ושמי שאישר לי את זה ידע מה הוא מדבר. אין לי "הוכחות" אחרות ואינני זקוק להוכחות אחרות כי די לי שהסולם הלוגריתמי של ה-PR וכנראה גם של ה-TR מאפשר את זה.
yaaw ירד בכמה קפיצות מהמקום הראשון – הוא לא נעלם אז מתוצאות החיפוש. אתה שואל: "האם יתכן שהאתר התבסס על קניית קישורים ולכן לאחר שהאתר הפסיק לקנות אותם הוא ירד?" – אכן זה בדיוק מה שקרה. הוא התבסס על אותם 5 קישורים.
הכלים הקיימים, ושיטות הניתוח הקיימות (שאפילו SEOMOZ נוטש אותם) לא מסוגלים להסביר למה תוצאת חיפוש X השיגה מקום Y. גם אם אדע את הסיבה, גוגל פועל מזה כ-8 שנים ליצירת רבגוניות בצמרת תוצאות החיפוש, ואם שנינו נעתיק את מה שהבעלים של X עשה, הוא ימנע ממני וממך לטפס לצמרת, כפי שהוא מונע מעורכי דין נוספים לטפס לצמרת של cerebral palsy.
עמנואל,
סלח לי, אבל זה לא רציני שאתה מעלה תיאוריה וכאשר מנסים לברר אותה, אתה אומר: " אין לי "הוכחות" אחרות ואינני זקוק להוכחות אחרות" – שוב, האם כך לימדו אותך באוניברסיטה להוכיח טענות ?
כאשר אין לך הוכחות ואינך מרגיש שאתה זקוק להוכחות – אתה תמיד צודק!. על אותו משקל, אתה יכול להמשיך לטעון שהעולם שטוח, הרי אין לך הוכחות ואינך מרגיש שאתה זקוק להוכחות…
לגבי yaaw, הכוונה שלי היתה עשרות/מאות קישורים ולא 5 קישורים, אבל לפחות הסכמנו על משהו.
בקשר לכלים, השיטות והדרכים הקיימות, אני לא יודע איזה אתרים קידמת לאחרונה (בעבר, בדיון שערכת בבלוג של יגאל פינס ביקשו ממך להציג דוגמא אחת ולא הצלחת/לא רצית להציג אפילו אתר אחד) אבל לי יצא לקדם כמה וכמה אתרים ובצורה מפתיעה, השיטות הקיימות עדיין עובדות (כמובן, עם התאמות לזמנים הקיימים).
בנוסף, אינני מבין את השיטה שבה אתה זורק מונח ומצפה שאני אנתח לך מה מונע מהמתחרים באותה נישה לטפס לצמרת – האם נראה לך שאני אבצע את זה לתגובה בפוסט ?
עידן, אני בטוח שאתה שותף לדעתי שכדור הארץ סובב את השמש ולא השמש סובבת את כדור הארץ, למרות שכל הכלים ושיטות הניתוח העומדים לרשותך מראים בבירור את ההפך.
לספק הסבר על סמך סט נתונים, תוך שימוש בכלים ובשיטות הנפוצות זה החלק הכי קל של העבודה. החלק הקשה הוא לשלול את ההסברים החלופיים, אם מישהו מעיז בכלל להעלות אותם. ככה היחה גם בתחום האסטרונומיה. בעניין yaaw לא הצגתי תיאוריה. כפי שכתבתי פה בתגובה קודמת, רק הצגתי הסבר חלופי כדי להראות ש"הכלים והשיטות הקיימים" המשרתים את מקדמי האתרים לא מסוגלים להכריע (!) בין שני ההסברים, ואין להם לפיכך כל ערך. זה ממש הפתיע גם אותי לגלות כעבור זמן שההסבר החלופי, שנועד רק לנגח, היה גם ההסבר הנכון, אם כי היה מדובר ב-5 "קישורי קסם" שהסרתם גרמה לנפילה ממקום 1 וערכם האפסי של כל השאר גרמה לנפילות הנוספות.
ההצלחה המפתיעה של getseo מעלה מחדש את הבעיה הותיקה שאם מדובר ב"קישור קסם" יחיד, הכלים והשיטות שבהם אתה משתמש לניתוח אתרי המתחרים לא מסוגלים להכריע שלא מדובר ב"קישור קסם" יחיד, אלא אם הוא בעל ציון PR גבוה ביותר וממילא גם נדיר ביותר. במילים אחרות, הכלים והשיטות הללו רק משלים אותך, ואת שאר מקדמי האתרים, להאמין שהם מספקים לך ידע שימושי.
דיון דומה (על פני 2 עמודים בינתיים) נמצא ב-
http://www.actv-tec.co.il/viewtopic.php?f=1&t=5288