בשבוע שעבר, אנידור חקק פירסם כתבה ב – Feeder שפונה לבעלי עסקים קטנים ברשת ואומרת להם שבתכל'ס אין להם יותר מידי סיכויים מול הגדולים. הסיבה לכך היא שהיום המיקום בגוגל נקבע יותר ויותר על פי התקציב, הידע והניסיון שהמקדם מביא איתו.
הנקודות שאנידור פרסם במאמר הנ"ל, נלקחו בין היתר ממפגש מקדמים שנערך לאחרונה ב – Hangout Google. בגדול, אני מסכים עם אנידור ועם הנכתב במאמר, אך לפעמים (רק לפעמים, לא תמיד..) עסקים קטנים יכולים לנצח את הגדולים הודות ל – 3 מעלות שהם עדיין לא איבדו כמו המותגים הגדולים.
תשוקה להצלחה
במקום לעסוק במספרים או מאזנים, לרוב בעלי העסקים העסקים ישנה רמת התחייבות, תשוקה והתמדה אשר ברוב המקרים נמצאת ברמה אחת ויותר מעל המותגים הגדולים.
תשוקה זו מאפשרת לאותם בעלי עסקים לדחוף כל הזמן את העסק שלהם קדימה ולאפשר לו לצמוח גם באינטרנט.
מהירות תגובה
כשאתה קטן, אתה יכול לעשות שינויים, החלטות ובחירות בצורה מהירה הרבה יותר מכל מותג ברשת. אין צורך לבצע אינספור פגישות תכנון, סינכרון עם מחלקות X או Y ולאשר את התהליך מול 5 מנהלים שונים – כל תהליך קבלת ההחלטות הוא קצר, מהיר ואפקטיבי הרבה יותר.
ניתן לראות את התופעה כאשר ישנו טרנד כלשהו, ברוב המקרים תוכל לראות רק בעלי עסקים קטנים אשר מגיבים ומאמצים אותו – מותגים וחברות גדולות יכולות לאמץ אותו גם כן, אבל זה יקרה בשלב מאוחר הרבה יותר.
שליטה מרבית
עסקים קטנים אשר מורכבים מאדם אחד או מספר מצומצם של עובדים, יכולים לשלוט בצורה מרבית בהחלטות ובעיקר בתקלות שקורות בדרך…
כאשר ישנן מספר מחלקות לכל מחלקה יש אינטרס שונה מבחינה עיצובית, תכנותית ושיווקית – כאשר מדובר באדם בודד או צוות מצומצם האינטרסים והמטרות הן זהות כמעט לחלוטין.
לסיכום, לא תמיד עסקים קטנים מפסידים לגדולים מהם – אפשר לנצח בגוגל עם הרבה לב, התמדה וקבלת החלטות טובות. נכון להיום, ידע הוא אחד התחומים היחידים שבעלי עסקים קטנים יכולים לנצח בו את הגדולים יחסית בקלות. לא קשה למצוא, מותגים שמחזיקים מחלקות יח"צ שלא עוזרות לבנות קישור אחד, מעצבים שבונים אתרים יפים בפלאש במקום אתרים שימושיים, נסרקים ומדורגים וקופירייטרים שלא משתמשים במחקר מילים בשביל להבין מה הגולשים מחפשים.. – לאט לאט הפער הזה מצטמצם ולכן מומלץ לנצל אותו כבר עכשיו.
כמו תמיד, אשמח לשמוע את דעתך על הנושא בתגובות לפוסט זה.
אני מסכים עם מה שאתה כותב כאן
ובכל זאת,
בסופו של יום
אתר רהיטים, עם תקציב של 3 אלף בחודש,
בחיים לא יעקוף את איקאה בשום מילת מפתח (בהנחה שבאמת איקאה מעוניינים לקדם את המילת מפתח הזאת)
יותר מזה:
כל העניין של הרצון הטוב של בעל העסק, מהירות תגובה וכו'
פחות רלוונטי
כי אם אני מותג, ומקבל קישורים ממלאאא אתרי סמכות
בזה נגמר העניין…
אופיר, ברור שרק רצון טוב לא תורם לשום דבר.
בחלק מהמקרים, רצון טוב תורם למוטיבציה רבה ואז בהחלט ניתן לעקוף מתחרים שהם מותגים. לראיה לא בכל ביטוי המותגים נמצאים וניתן לראות גם אתרים של עסקים קטנים הרבה יותר.
ברור שבעלי עסקים קטנים מתחילים בנקודה טובה יותר את התחרות, אך כמו שציינתי גם להם יש את היתרונות שלהם – הם רק צריכים לנצל את זה לטובתם.
ממליץ לך להגדיר בהגדרות של הוורפרדס שיציג את כל הפוסט בפיד.
כיום אני מקבל רק את התקציר וזה דיי מעצבן. הרבה יוצר נוח לקרוא את הכל במייל
שוקי, האמת שאני לא מפרסם את הפוסטים המלאים מחשש ל – Scraping, האם יש לך ניסיון בהגנה או טיפים כלשהם לקטע הזה ?