אם אתה כותב תוכן לאתרך, אתה יודע שיצירת תוכן חדש לאתר דורשת לא מעט ידע, תקציב וזמן מצידך.
לעיתים קרובות ניתן לנצל את התוכן הקיים על מנת לפרסמו מחדש בתצורה אחרת ובכך לקצץ בעליות הכתיבה ולהשיג חשיפה גדולה יותר, כמעט ללא השקעה נוספת מצידך. מאמר זה יסקור את הנושא ויציג לך מספר דרכים לעשות זאת בקלות.
היתרונות המרכזיים בפרסום מחדש של תוכן קיים
היתרון הברור מאליו בפרסום מחדש של תוכן קיים הוא בהפיכה של יצירה בודדת למספר רב של יצירות מבלי לעבור תהליך של הגיית רעיון, מחקר וכתיבה נוספת. לדוגמא, הפוסט הנוכחי יכול בקלות להפוך לסרטון, מצגת או להשתלב במסמך PDF רלוונטי.
בנוסף, ישנן יתרונות רבים אחרים כמו :
- העדפת הגולש – ישנם גולשים אשר מעדיפים תוכן ויזואלי על פני טקסטואלי – ולהיפך. הצגה של תוכן מסויים במספר פורמטים היא הדרך הנכונה לגשת לכל קהלי היעד האפשריים.
- חשיפה מקסימלית – פרסום מחדש של רעיון כלשהו מאפשר לך להאריך את החשיפה שאתה מקבל על אותו רעיון בדיוק.
- הצלבת מקורות – תוכל להצליב את המקורות שלך ובצורה זו לקדם את כולם בצורה מקבילה או לקדם את עמודי הנחיתה הקיימים שלך.
איך ניתן למחזר מחדש תוכן קיים ?
התהליך עצמו פשוט מאוד וניתן להתאים אותו כמעט לכל תחום או רעיון שכתבת עליו בעבר. כמעט כל רעיון תוכל להפיץ במספר רב של פורמטים טקסטואליים וויזואליים.
פורמטים טקסטואליים
- פוסט בבלוג – ברוב המקרים, פוסט באתרך יכול להוות את נקודת הפתיחה ליצירת התוכן וזאת מכיוון שהוא דורש מחקר, ידע וזמן להצגת הרעיון.
- מדריך PDF– חוץ מאפשרות להגיע לקהל יעד נוסף, מדריכי PDF מאפשרים לך להגדיל את רשימות התפוצה שלך (ברוב המקרים, מדריכים מסוג זה מוסתרים מאחורי טפסים אשר דורשים שם ודואר אלקטרוני) וליצור לך ערך נוסף שלא היית יכול לקבל בצורה אחרת.
- ניוזלטר שבועי/חודשי – במידה ואתה שולח ניוזלטר חודשי תוכל לפרסם את התוכן הקיים למנויים שלא נתקלו בו בעבר.
פורמטים ויזואליים
- מצגת PowerPoint – על סמך התוכן שכתבת, תוכל לסדר אותו בראשי פרקים או עמודים ולפרסם מצגת ייחודית.
- אינפוגרפיקה – אינפוגרפיקה היא דרך מצויינת להצגה ויזואלית של תהליכים, סטטיסטיקות ונתונים שונים הקשורים לרעיון שלך.
- סרטון וידאו – בדומה לאינפוגרפיקה, סרטוני וידאו מאפשרים לך לקחת את התוכן הקיים ולהגיש אותו לגולשים שמעדיפים לקבל את התוכן בצורה מהירה יותר. פלטפורמות כדוגמת YouTube מאפשרות לך לחשוף את התוכן לקהל אחר (שלא מכיר את האתר ואת הפעילות שלך).
- מצגת וובינר (הרצאה וירטואלית) – בדומה לקבצי PDF, עריכת וובינר מקצועי מאפשרת לך להגדיל את רשימות התפוצה שלך ולקבל ערך נוסף מאותו תוכן בדיוק.
לסיכום, במידה ויש לך אתר עם תוכן ישן שפותח בעבר תמיד תוכל לפרסם אותו מחדש ולהגיע לקהל לקוחות חדש שלא הכיר אותך ואת הרעיונות שפרסמת בעבר.
כמו תמיד, אשמח לשמוע את דעתך על הנושא בתגובות לפוסט זה.
עידן, מכל הרעיונות שציינת, את השניים הבאים חייב לשבח יותר מכולם:
מדריך PDF
מצגת POWERPOINT
לא פעם אני מוצא באינטרנט את שני הפורמטים הנ"ל, כאשר לרוב האתרים המקושרים מהם אינם פעילים כבר שנים ואילו מחברים של אותם המדריכים היו מתאמצים עוד טיפה והיו משאירים בהם טלפון ו/או מייל, הרי העתיד שלהם היה יותר וורוד 🙂