אם הקמת בעבר קמפיין PPC בגוגל או נעזרת בחברת קידום אתרים על מנת לעשות זאת, אחת השאלות המרכזיות ששאלת את עצמך היא מה הצעת המחיר המקסימלית שתוכל להציע עבור כל קליק ?
ישנם מספר משתנים אשר משפיעים על הצעת המחיר המקסימלית שתוכל לתת, במאמר זה תוכל לראות מהם ואיך תוכל להשפיע עליהם בצורה חיובית (אם בכלל).
אלו משתנים משפיעים בצורה ישירה על הצעת המחיר המקסימלית שאתה יכול לתת?
ישנם 3 משתנים עיקריים שמשפיעים על הצעת המחיר המקסימלית שתוכל לתת :
- הכנסה ממוצעת – מהי ההכנסה הממוצעת לכל המרה/לקוח ?, ככל שההכנסה הממוצעת לכל המרה עבור מילת מפתח או קבוצת ביטויים תהיה גדולה יותר כך הצעת המחיר המקסימלית תהיה גדולה יותר.
- יחס ההמרה – מהו יחס ההמרה של האתר שלך ?, במילים אחרות מהי התדירות בה גולש מבצע רכישה ?. בהנחה שהתנועה שנשלחת לאתר היא רלוונטית, ממוקדת ומתאימה כמעט ולא ניתן להשפיע על יחס ההמרה והוא נקבע על ידי מהות העסק, המותג, הביקוש למוצר, מחיר השוק וכדומה.
- ROI – מהו המודל העסקי שלך ואיזה החזר אתה מעוניין לקבל ? – ברוב המקרים, אם רוצים להשיג ROI גבוה, מקטינים את הצעת המחיר המקסימלית ואת כמות הביטויים שנפרסם עליהם, אך אם רוצים להשיג ROI נמוך נגדיל את הצעת המחיר המקסימלית ונפרסם על יותר ביטויים לקבלת נפח פעילות וחשיפה גדולה יותר.
כיצד אתה או חברת הקידום יכולים להשפיע על המשתנים הנ"ל ?
- הכנסה ממוצעת – ברוב המקרים, לא תוכל להשפיע על ההכנסה הממוצעת מכל לקוח משום שהיא נגזרת מהמוצרים וממחיר השוק שלהם. עם זאת, תוכל להתרכז בפרסום של מוצרים רווחיים (בעלי ROI גבוה) ובצורה זו להגדיל את הרווח של הקמפיין כולו.
- יחס המרה – כפי שציינתי קודם לכן יחס ההמרה נקבע על פי איכות המותג, הביקוש למוצר, מחיר המוצר וכדומה. כמשווקים יש לנו 2 דברים שאנו יכולים לבצע על מנת להעלות את יחס ההמרה :
- איכות התנועה – משווק טוב ידע ליצור קמפיין שמכיל מילות מפתח רלוונטיות אשר יחולקו לקבוצות מתאימות, לכלול מילות מפתח שליליות, ליצור מודעות PPC איכותיות, למקד את החיפושים לאיזור גיאוגרפי מתאים , מכשירים מתאימים וכדומה. תוכל לבדוק את איכות השירות על ידי בחינת אחוז ההקלקה (CTR) שמתקבל בקמפיין ה – PPC, ככל שהוא יותר גבוה התנועה יותר איכותית.
- עמוד הנחיתה – גם אם התנועה ממוקדת מאוד, חווית השימוש שמתקבלת בעמוד הנחיתה משפיעה בצורה ישירה על תוצאות הקמפיין. מומלץ לנסות ולבחון את עמוד הנחיתה בצורה קבועה, גם שינוי חיובי קטן בביצועי עמוד הנחיתה יכול להיות מתורגם לרווחים משמעותיים לאורך זמן.
- איכות התנועה – משווק טוב ידע ליצור קמפיין שמכיל מילות מפתח רלוונטיות אשר יחולקו לקבוצות מתאימות, לכלול מילות מפתח שליליות, ליצור מודעות PPC איכותיות, למקד את החיפושים לאיזור גיאוגרפי מתאים , מכשירים מתאימים וכדומה. תוכל לבדוק את איכות השירות על ידי בחינת אחוז ההקלקה (CTR) שמתקבל בקמפיין ה – PPC, ככל שהוא יותר גבוה התנועה יותר איכותית.
- ROI – לכל עסק יש מבנה עלויות והוצאות שייחודי לו כאשר ברוב המקרים הלקוח מכתיב את ה – ROI הכללי שהוא היה שמח לקבל מהקמפיין. במהלך ביצוע אופטימיזציה לקמפיין ניתן לאתר ביטויים/קבוצות אשר מספקים ROI גבוה יותר וביטויים שמספקים ROI נמוך ובצורה זו להתרכז בביטויים שמספקים ROI גבוה מהנדרש (תוך העברת תקציבים אליהם).
לסיכום, הצעת המחיר המקסימלית שתוכל להציע לכל קליק ממומן מושפעת מ – 3 משתנים עיקריים שעל חלקם תוכל להשפיע בצורה ישירה על ידי עבודה נכונה, מקצועית ואפקטיבית לאורך זמן.
כמו תמיד, אשמח לשמוע את דעתך על הנושא בתגובות לפוסט זה.