עבר בדיוק חודש מאז עדכון פינגווין 2, ששוחרר לעולם ב – 23.5.2013. פוסט זה ינסה לסקור בצורה נקודתית את העדכון, מה קרה עד עכשיו ומה מומלץ לעשות מעכשיו.
דווקא בפוסט הראשוני שכתבתי על פינגווין 2 לא הבחנתי בריקודים, עלויות וירידות רבות באתרים שמקודמים ב – Signup. חודש אחרי אני יכול להעיד שהיו כל מיני קפיצות (שלעיתים ניתן להסביר אותם בדרכים אחרות) בתדירות גבוהה, כאשר רוב הקפיצות החלו בתחילת החודש ולאו דווקא בתאריך שבו שוחרר העדכון לעולם.
כיצד עדכון פינגווין 2 מוצג בברומטרים המקצועיים ?
יש לא מעט כלים שמשקפים את הקפיצות בתוצאות החיפוש, הנה התמונה ב – Algoroo, MozCast ו – SERPs :
נכון לעכשיו, רוב הדיווחים בפורומים המקצועיים לא ברורים (לפחות לי..) והתמונה שמתקבלת היא של פגיעה בכמות הכניסות לאתר. הדבר המעניין ביותר הוא שיש הרבה מאוד בעלי אתרים שציינו כי הם לא נפגעו במיקומים אך בכל זאת סבלו במהלך החודש האחרון מירידה מתמשכת בכמות הכניסות לאתר.
דיווחים אלה גרמו לחלק מהבלוגרים המובילים בחו"ל להעלות את ההשערה שמדובר בשינוי אלגוריתם נוסף ששוחרר ביחד עם גוגל פינגווין או בשינויים שבוצעו לאחר שחרור עדכון גוגל פינגווין 2 על ידי צוות גוגל כתוצאה מתוצאות לא מספקות בשלב הראשוני.
נכון לעכשיו לא ברור מה נכון ומה לא, אך חשוב לציין שרוב הדיווחים שמתקבלים בפורומים מקצועיים הם מבעלי אתרים שנפגעו, משום שסביר להניח שבעלי אתרים שלא נפגעו בעדכון לא יתלוננו על כך.. – אז לקחת את הדיווחים שלהם בערבון מוגבל.
לסיכום, אני עדיין מחזיק בדעה שהעדכון האחרון לא היה משמעותי במיוחד (לעומת עדכון גוגל פינגווין הראשון, שפגע בהמון בעלי עסקים/מקדמים) בראייה כוללת של תוצאות החיפוש. נכון לעכשיו, עדיין לא ברור מהו האפקט הכללי וכיצד לשחזר את תוצאות החיפוש לתקופה שקדמה לעדכון גוגל פינגווין.
כמו תמיד, אשמח לשמוע את דעתך על הנושא בתגובות לפוסט זה.
היי אני נהנת לקרוא את הפוסטים שלך ומשתדלת להשתמש במידע שאתה נותן כאן.
נוגה, אני שמח שהחלטת להצטרף לקהל הקוראים הקבוע, מקווה שתוכלי לקבל ערך אמיתי מהפוסטים בבלוג.
סקירה טובה על אחד מהנושאים החשובים ביותר בתקופה האחרונה.
תודה על השיתוף.
אליאב, תודה על התגובה, אני שמח שנהנת מהפוסט.
אני חושב שכן היתה השפעה בפינגווין האחרון למרות שמספר אתרים שניפגעו אצלי חזרו כבר למיקומים שהיו ובאותה סיסטמטיות של קידום כמו קודם.
האפקט לא היה כמו שנה קודם אבל בהחלט היה שינוי כלשהו גם אם הוא לא ברור חד משמעית עדיין.
הכי חשוב להמשיך עם תוכן איכותי, קישורים רלוונטיים ועבודה קבועה והכל יהיה בסדר…
אלי, תודה על התגובה.
אני גם חושב שעבודה נכונה בסופו של דבר משיגה תוצאות,
צריך רק להתמיד בעבודה ולא להרפות.
ממה שאני בדקתי ורואה הוא פשוט שינה את כל צורת הדירוג … ועוד איך משמעותי העדכון הזה…פשוט קצת פחות מחמיר ואחזרי מהראשון זה הכל…
לא משמעותי?
זה אחד העדכונים היותר רציניים,
המון משתנים באלגוריתם שונו, קישורים ממש יכולים לפגוע, גם התמימים ביותר:)
בקיצור, לדעתי לפחות, זה העדכון הרציני ביותר מאז ומעולם
ויותר מזה, העדכון הבא, לדעתי, יהיה כזה שבאופן כללי יפגע עוד יותר – המון אתרים חלשים שלא משקיעים שום קידום, תוכן איכותי או קישורים קופצים ויקפצו
אופיר, אני חושב שבהחלט היה עדכון כלשהו אך לפחות אצלי, הוא לא ממש הורגש. דווקא בעדכון הראשון, ראיתי שינויים הרבה יותר חדים מאשר בעדכון השני שבוצע לאחרונה.
האם אתה יכול להצביע על משתנים מסויימים שראית ששונו באלגוריתם ?
לגבי עדכונים עתידיים, אני בטוח שיהיו כאלה, ננסה להבין אותם כשישתחררו לעולם..
אני לא יכול להצביע על משתנים, כי מן הסתם, אני לא יודע בוודאות מלאה אף לא משתנה אחד
מלבד המשתנה היחידי שכל עולם הקידום חורש עליו כבר שנים: קישורים:)
אז אוקיי, אין ספק, בעדכון הזה התאפסו המון ערכי קישורים סתמיים, קישורים מאתרים לא איכותיים מדי וכו'
זה משהו שהולך בהדרגה לכיוון אחד ברור מאוד (לפחות בעיני):
קישורים שבפינגווין 2 אופסו הערכים שלהם
בפינגווין 3 יעניקו ערכים שליליים
ולכן, אני אומר שהעדכונים הקרובים יכאבו מאוד בטוסיק
כי בתכלס', רובנו עובדים על אתרי תמיכה
ואם אתה לא הרגשת את העדכון, אתה מקשר בין אתרי לקוחות אני מניח:)
ואני גם מניח שיש לך כמה לקוחות שהם בראנדים, ומהם יש כמה קישורים ללקוחות אחרים וכו', וזה מה שמחזיק, ואולי ימשיך להחזיק גם קדימה
בכל הצד החברתי, גוגל פלוס לא עוזר בכלום, מניסיון, יש לי אתרים עם מאוד פלוס אחדים אוטנטיים לגמרי, שלא זזו בעדכון הזה
יש לי עוד כמה תובנות, אבל קצרה היריעה פה בתגובה:)