עד עכשיו הגדרנו סלבריטאים במושג המודרני של המילה (ידוענים, להלן: סלבס) על פי מידת נוכחותם באמצעי המדיה המסורתיים. המדיה העיקרית היא כיום עדיין הטלוויזיה. ככה זה ב – 40 השנה האחרונות.
צרכן המדיה עדיין מקבל עליו באופן טבעי את העבודה שמישהו מנחית עליו את התכנים. התפתחותה של הטלוויזיה הרב ערוצית כמובן שהגבירה את חופש הבחירה, אבל זה עדיין לא זה. יש מישהו שקובע מה נראה, מישהו שקובע את סדר הדברים, את לוח הזמנים, את לוח השידורים.
גם הטלוויזיה הרב ערוצית השתכללה. כיום יש VIDEO ON DEMAND – VOD – האופציה לצפות בתכנים ממבחר ענק בהזמנה אישית (בדרך כלל תמורת תשלום), או מפענח דיגיטלי מקליט (בארץ – YESMAX), שבאופן בסיסי מאפשר לנו בעצם לארגן את לוח שידורים פרטי, בהתאם לזמנינו הפנוי. אך עדיין התכנים יהיו מוכתבים מלמעלה. מישהו מחליט מה נראה.
התוכן העצמאי הוא נחלתו הבלעדית של האינטרנט
טכנולוגיית האינטרנט נולדה מהרצון הבסיסי של היחיד, הפשוט, האנונימי, ליצור קשר מיידי עם כמה שיותר אנשים בפוטנציאל תפוצה גדול. אין כמו האינטרנט כדי להגדיל את תפוצת המסר שלך. זהו אמצעי התקשורת היחיד שאינו מוגבל גיאוגרפית, מדינית או פוליטית (למעט מדינות אחדות המפעילות עליו הגבלים).
בעיקרון, אם אתה שם את עצמך באינטרנט, אתה יכול להגיע לרבע מאוכלוסיית עולם של 7 מיליארד הולכי רגל. כן, באופן תיאורטי, אתה יכול להפיץ את המסר האישי שלך לרבע מהיקום רק בלחיצת כפתור. אלא שאם אתה לא מפורסם לציבור הרחב (כמו רובנו) ואף אחד לא מכיר אותך – מי ישים עלייך בכלל?
הפצת תכנים לשם מיתוג עצמי
גם כאן לאינטרנט יש פיתרון יצירתי. אולי תחשוב ליצור תוכן מעניין?, השאלה היא איך יוצרים תוכן כזה ואיך מפיצים אותו.
- קודם כל אתה צריך להבין אם אתה יודע לכתוב. כן, לכתוב, בצורה הבסיסית של המילה. גם לא מספיק רק לדעת לכתוב, צריך לעשות את זה מספיק מהר, מסודר ומותאם לקריאה של גולשים. בכל מקרה, גם אם אתה לא יודע איך לעשות את זה, כדאי שתיצמד למישהו שכן יודע להכניס טקסטים טובים לאינטרנט. כמובן שאם מה שאתה רוצה להפיץ זה מסר שנשען על הויזואליות (כמו יצירה אומנותית – שיר, קליפ, צילום), לטקסט תהיה פחות משמעות. היצירה שלך תדבר בעד עצמה, אבל כמובן שיהיה חשוב איך שתציג אותה.
- התוכן חייב להיות משמעותי לציבור רחב. מה זה משמעותי? הוא יכול לתת מידע יחודי שאין במקום אחר, לשעשע בצורה יוצאת דופן, להמם, לעורר תגובות, ליצור רעש – אבל הוא חייב לעשות לעשות משהו. לגרות את המוח או את הרגש – והכי טוב- את יצר הסקרנות. אוטוסטרדת המידע הגועשת, גורמת לנו לסנן באופן אוטומטי תוכן ממוחזר, שהיה נגיש לנו במקום אחר או באמצעי מדיה אחר. לכן, התוכן חייב להיות ייחודי ובלעדי.
- לפתוח אתר אינטרנט זה החלק הקל. בלי השקעה רבה קנה שם דומיין . מומלץ – כזה שמכיל את שמך המלא, או חלק ממנו. ועכשיו לחלק הקשה והחשוב באמת – להכניס אליו את התוכן והמסר שלך (שעונה על הדרישות של סעיף 2 כמובן). ועכשיו לחלק – הסזיפי והקשה – לקדם אותו ברשת, כדי שהתעבורה אליו תהיה גבוהה ככל הניתן, בשביל זה אתה צריך קידום אינטרנטי אישי בתוך מנועי החיפוש. אם אינך יודע לעשות זאת, ואין לך את הזמן לכך עדיף שתעזר באיש מקצוע.