הפרסום והחיפוש מנהלים ביניהם מערכת יחסים סימביוטית. כדי להגיע לשיפור בדפי התוצאות, אתה חייב גם לקדם את המותג שלך. יש השוכחים זאת, ובכל כוחם מנסים להשיג תוצאות מיידיות מתנועה המונית שתגיע אליהם ממנועי החיפוש. אלא שגם אם התוצאות הצפויות יגיעו, ולא תטפל במותג – העסק ייפול.
חשיבות המותג בתוצאות החיפוש היא גדולה. התפוקה הכלכלית של מונחים כלליים במנועי החיפוש היא פחותה מזו של המונח המותגי. במילים אחרות, במקרה כזה ה- Conversion Rate (אחוז ההמרה של האתר), יהיה גם הרבה יותר גבוה.
אנשים תמיד יסמכו יותר על מוצר או חברה ממותגת. לרוב הם יגיעו למוצר שהם מחפשים דרך מודעות הפרסום, ואז הם יערכו בדיקה על פי מילות חיפוש כלליות יותר, זאת כדי לקבל חיזוק למציאת מבוקשם. עם המותג ממוקם גבוה גם בתוצאות החיפוש הכלליות – זה החיזוק שהמשתמש יכול למצוא.
פעמים רבות, הסיבה שהמותג מופיע גבוה בתוצאות החיפוש נובעת מכך שהוגדרו עבורו קטגוריות חיפוש ספציפיות עם מילות חיפוש בעלי זנב ארוך. שימו גם לב שגוגל מייחס חשיבות לתנודות אופנתיות, ומקפיץ בתוצאות מונחים ש"מדברים עליהם", גם אם יש יותר מונחים אחרים ותיקים יותר.
גוגל נתן לאחרונה תוקף לקשר בין חיפוש לפרסום עם רכישתה של DOUBLECLIC, במשחק ה"סופר-בול" האחרון. לעומת גוגל, YAHOO! דיווח כי בקשות החיפוש אחר המותג PEPSI גדלו ב – 60 אחוזים. לזה כמובן יש קשר לפרסומת המרכזית במשחק שהייתה שייכת למותג המשקאות. אפשר גם להסתכל על זה אחרת: פרסום ממומן בגוגל, יתרום לכך שהמותג שלך יהיה מוכר יותר, וכך הוא גם יעלה בתוצאות האורגניות. אם תדע להשתמש ב – SEO בשילוב טוב עם קידום המותג עצמו, תוכל להבטיח לעצמך תוצאות ארוכות טווח.