Signup קידום אתרים
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים איכותיים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים איכותיים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
איך לבצע מעקב אחר הורדת קבצים (PDF, Mp3 וכדומה) בגוגל אנליטיקס ?
Signup קידום אתרים » בלוג קידום אתרים » איך לבצע מעקב אחר הורדת קבצים (PDF, Mp3 וכדומה) בגוגל אנליטיקס ?

איך לבצע מעקב אחר הורדת קבצים (PDF, Mp3 וכדומה) בגוגל אנליטיקס ?

3 במרץ 2013 סגור לתגובות על איך לבצע מעקב אחר הורדת קבצים (PDF, Mp3 וכדומה) בגוגל אנליטיקס ? עידן שלומן

כיום, כמעט כל אחד משתמש במערכת גוגל אנליטיקס של גוגל לניתוח תנועת הגולשים באתר. לאחרונה, אחד הלקוחות ב- Signup ביקש ממני לבצע מעקב אחר הורדת ספר אלקטרוני (E-Book) בפורמט PDF שמופץ באתרו על ידי גוגל אנליטיקס. לשמחתי לא הכרתי את האופציה הזו בגוגל אנליטיקס (עד עכשיו, ביצעתי מעקב באמצעות כלים או פלאגינים חיצוניים) אז התחלתי קצת לחפור בעזרה של גוגל בנושא…

מעקב אחר הורדת קבצי PDF בגוגל אנליטיקסכמובן, שכברירת מחדל מערכת גוגל אנליטיקס לא תצליח לעקוב אחר מספר האנשים שהורידו את הקובץ מהסיבה הפשוטה שקבצים אלה לא מאפשרים לשתול פיקסל מעקב. אך, מסתבר שמעקב זה אפשרי (ואפילו די פשוט, אם יודעים איך (:) על ידי עריכת קוד הקישור.

בדוגמאות שבהמשך הנחתי כי אנחנו מעוניינים לעקוב אחר הורדות של קבצי PDF, אך באותה צורה ניתן לעקוב אחר כל סוג של קובץ שנרצה (Mp3, Mp4, Xlsx, Rar, Zip וכדומה). בנוסף, מומלץ לבצע את המעקב כאירועים (Events) כך שכמות העמודים הנצפים לא תעלה בצורה מלאכותית ומדד ה – Bounce Rate יושפע בצורה חיובית.

כתוצאה מהגדרת המעקב כאירוע, בעיני גוגל אנליטיקס נוצרה אינטראקציה מול הגולש (ולא סתם אינטראקציה אלא אינטראקציה שאנחנו מעוניינים בה) כך שלאחר יצירת המעקב מדידת ה – Bounce Rate של האתר תהיה מדוייקת הרבה יותר מבחינתנו. הסבר נוסף על אירועים, ניתן לקבל בפוסט שכתב אסף טרפיקנט בבלוג ווב אנליטיקס ישראל.

הקוד שתדרש להוסיף לקישור משתנה אם תרצה לפתוח את הקישור בחלון חדש (באמצעות target=”_blank”) או באותו חלון.

מעקב אחר הורדת קובץ בחלון חדש

אם אתה מקשר לקובץ PDF אשר נפתח בחלון חדש, תדרש להוסיף לקישור שלך את האלמנט הבא :
[php]
<a href=”downloads/my-great-ebook.pdf”
target=”_blank”onclick=”_gaq.push(['_trackEvent','Download','PDF',this.href]);”>לחץ
כאן להורדת הספר האלקטרוני שלי</a>
[/php]
כאשר גולש באתר מוריד את הקובץ מתבצע אירוע מוגדר מראש במערכת גוגל אנליטיקס.

מעקב אחר הורדת קובץ באותו חלון

כאשר רוצים לבצע מעקב אחר הורדת קובץ באותו חלון, ישנם דפדפנים אשר יפריעו למעקב וישלחו את הגולש ישירות להורדת הקובץ – אם זה יקרה, לא תוכל לעקוב אחר הגולש הספציפי.

בשביל לעקוב אחר הורדת קובץ באותו חלון, תדרש להוסיף לקישור שלך את האלמנט הבא :
[php]
<a href=”downloads/my-great-ebook.pdf” onclick=”var that=this;
_gaq.push(['_trackEvent','Download','PDF',this.href]);setTimeout(function()
{location.href=that.href;},200);return false;”> לחץ כאן להורדת הספר האלקטרוני שלי</a>
[/php]

ההבדל פה הוא שהדפדפן מקבל הנחיה להשהות את הבקשה לשבריר של שניה (200 מילי שניות) – אם יש לך בקשות רבות לקובץ, תצטרך להגדיל את המספר הזה. ניתן להשתמש בכלי איתור השגיאות של גוגל בשביל להבין עד כמה.

במידה ויש לך הרבה מאוד קישורים לקבצים חיצוניים ואתה לא מעוניין ליצור לכל אחד מהם קישור בצורה ידנית, תוכל לבצע אוטומציה באמצעות שימוש ב – jQuery (נושא זה דורש ידע בתכנות, אני לא מאמין שמי שלא בקיא בתחום יוכל ליצור בעצמו קוד מותאם אישית לאתרו).

לסיכום, כיף ללמוד משהו חדש, אני בטוח שאני אשתמש באופציה הזו בעתיד, מה איתך ? האם השתמשת או תשתמש באפשרות זו בעתיד ? – כמו תמיד, אשמח לשמוע את דעתך, ממש פה למטה.

אם נהנת מפוסט זה, הרשם עוד היום לעדכונים בדואר אלקטרוני (בחינם).

קבל מאמרים, טיפים וכלים בלעדיים ישירות לתיבה שלך בכל פעם שמתפרסם תוכן חדש בבלוג.

אודות עידן שלומן

עידן שלומן הוא שותף בחברת Signup קידום אתרים, מומחה קידום אתרים בעל ניסיון של יותר מ -7 שנים בקידום אתרים אורגני (מחקר, אופטימיזציה, קישורים וכדומה), ניתוח סטטיסטי ומוניטיזציה לאתרים באמצעות תוכניות שותפים באינטרנט. ניתן ליצור עימי קשר דרך טופס יצירת הקשר ב- Signup, דרך פייסבוק או Google+.


עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך..

  • 10 שיעורים שמקדמי אתרים יכולים ללמוד מהמשחק אנגרי בירדס (Angry Birds) 10 שיעורים שמקדמי אתרים יכולים ללמוד מהמשחק אנגרי בירדס (Angry Birds)
  • הפצצת קישורים מהירה או בניית קישורים איטית – איזה פרופיל קישורים עדיף ? הפצצת קישורים מהירה או בניית קישורים איטית – איזה פרופיל קישורים עדיף ?
  • העונש של גוגל על אתר OverStock פגע במכירות ב – 5% בלבד – האם זה הגיוני ?העונש של גוגל על אתר OverStock פגע במכירות ב – 5% בלבד – האם זה הגיוני ?
  • שילוב תוצאות חיפוש מרשתות חברתיות בגוגל שילוב תוצאות חיפוש מרשתות חברתיות בגוגל
יצירת קשר
לקבלת הצעת מחיר הוגנת, משתלמת ומותאמת לצרכי האתר שלך התקשר עכשיו ל - 050-6950312 או מלא את הטופס הבא ואנו נחזור אליך בהקדם האפשרי.

    שם מלא (*) :
    טלפון (*) :
    דואר אלקטרוני (*) :


    שותף מוסמך של גוגל (Google)
    © 2000-2015 Signup קידום אתרים מקצועי, כל הזכויות שמורות, כל השמות והסימנים הינם סימנים מסחריים של החברות עצמן.
    חברת Signup קידום אתרים מעניקה שירותי קידום אתרים (מחקר, אופטימיזציה למנועי חיפוש ובניית קישורים) ושירותי בניית אתרים לעסקים באינטרנט.טלפון :050-6950312.
    כתובת המשרד:דרך עכו חיפה 47, קרית מוצקין.

    תנאי שימוש • מדיניות פרטיות • הצהרת נגישות

    עדכונים בדואר אלקטרוני

    הרשם עכשיו בחינם לעדכונים בדואר אלקטרוני (בתוך פחות מ – 2 דקות) וקבל עדכונים על מאמרים, טיפים וחדשות אשר מתפרסמות בבלוג של Signup.

    ×