Signup קידום אתרים
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים איכותיים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים איכותיים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
Co-Citations (ציטוטים משותפים) הם העתיד של מנועי החיפוש ?
Signup קידום אתרים » בלוג קידום אתרים » Co-Citations (ציטוטים משותפים) הם העתיד של מנועי החיפוש ?

Co-Citations (ציטוטים משותפים) הם העתיד של מנועי החיפוש ?

28 בפברואר 2013 14 תגובות עידן שלומן

לאחר עדכוני גוגל האחרונים (בעיקר, פינגווין ופנדה) כל נושא בניית הקישורים ירד מעט למחתרת, ערך הקישורים ירד בהדרגה (לפחות בצורה תיאורטית, בפועל כולם ממשיכים לרדוף אחרי הקישור) ומדדי איכות נוספים צצים להם מידי יום.

מניפולציות בתוצאות החיפוש של גוגל

מטרתם העיקרית של עדכוני האלגוריתם היא להקשות על מקדמי אתרים לבצע מניפולציה בתוצאות החיפוש – מבחינת גוגל, בעולם אוטופי לא היו מקדמי אתרים.

נכון להיום, מנועי החיפוש משתמשים בסיגנלים רבים לזיהוי איכות האתר, בין הסיגנלים המוכרים ניתן למצוא כמות ואיכות הקישורים, מדדים חברתיים, אופטימיזציית On-Page, תוכן, עדכניות וכדומה.

בשנים האחרונות מנוע החיפוש של גוגל התבסס על מדד שקל מאוד להשפיע עליו, איכות וכמות הקישורים. ניתן ליצור קישורים עם אנקור ממקורות חיצונים בצורה קלה יחסית ובכך להשפיע בצורה ישירה על מיקומי האתר. גוגל טוענים תמיד שהם מעוניינים בקישורים טבעיים אשר מתווספים לאתר על ידי משתמשים, ספקים ולקוחות – אך המציאות להרבה מאוד עסקים היא מורכבת ולא מאפשרת להם לקבל חשיפה טובה בזמן סביר.

לפי עדכוני גוגל האחרונים, ניתן להסיק שגוגל מגדילה בצורה עקבית את יחס המדדים הבלתי ניתנים להשפעה בנוסחאות הדירוג שלה. אחד המדדים הוא מדד ה – Co-Citation (ציטוט משותף).

מה זה ציטוט משותף (Co-Citation) ?

ציטוט משותף הוא מדד אקדמי למדידת הדמיון של בין שני פריטי תוכן באינטרנט. לדוגמא, אם מסמך A ו – B מצטטים (בעיני מקדם האתרים, קישור הוא שווה ערך לציטוט) את המסמכים C, D ו – E אז שני פרטי התוכן הראשונים קשורים אחד לשני. ככל שיהיו יותר ציטוטים/קישורים משותפים רמת הדמיון תעלה והסבירות שהם דומים סמנטית היא גדולה יותר.

חשוב לציין שלא חייב להיות קשר כלשהו בין שני המסמכים (A ו – B) ובהחלט יתכן שהם לא יזכירו אחד את השני, אך עדיין יחשבו למשותפים סמנטית.

על מנת לבדוק את האתרים המשותפים לך בעיני גוגל ניתן לבצע חיפוש על האתר עם הפקודה Related. אם תבצע חיפוש על האתר שלך תוכל למצוא הרבה מאוד אתרים שמקושרים אליך או שאתה מקשר אליהם, אך תוכל למצוא גם הרבה מאוד אתרים שבכלל לא קישרת או קושרת מהם בעבר.

באותו הקשר, אני ממליץ לך לצפות בסרטון הקצר ש – SEOMoz הפיקו על הנושא :


ראנד פישקין, ללא זקן, על Co-Citations (ציטוטים משותפים)

האם ניתן לבצע מניפולציה בציטוט משותף (Co-Citation) ?

כאמור, הרבה יותר קשה להשפיע על מדד זה אך כמובן שגם עליו ניתן לבצע מניפולציה בצורה כזו או אחרת. הנה 3 שיטות מרכזיות אשר ישפיעו על הציטוטים המשותפים שלך ברחבי הרשת :

  • תוכן טבעי – תוכן אשר כתוב בצורה טבעית ולא מאולצת מאפשר ליצור ציטוט משותף טבעי. לדוגמא, אם נכתוב פריט תוכן על זכויות יוצרים, נוכל לכתוב או לקשר לנושאים של סימני מסחר, קניין רוחני, חוקים, הסכמים וכדומה. כאשר הכתיבה היא טבעית ולא מאולצת, המילים וההרחבות (הקישורים) יגיעו בצורה טבעית מבלי להתאמץ יותר מידי.
  • פוסטים אורחים – פוסטים אורחים היא שיטה מצויינת ליצור ציטוטים משותפים מטעמנו ולאחר בחירה סלקטיבית של מקורות חיצוניים.
  • לינק בייטינג – שוב, יצירת משמעות אמיתית באמצעות תוכן ראשוני, כלי שימושי, מדריך נדרש, הומור או מחלוקות ותככים (אנשים אוהבים דם, זה תמיד עובד לחובבי הז'אנר…).
  • מובילי דעת קהל – מובילי דעת קהל בנישה שלך, יכולים להקפיץ את כמות הציטוטים המשותפים שלך ברשת על ידי הפצה של תוכן (חוזרים שוב לנקודה הראשונה…) שבעיניהם שווה התייחסות.
  • סיגנלים חברתיים – ככל שתיצור לעצמך יחסים אישיים יותר עם הקולגות, המתחרים, הספקים והלקוחות שלך תוכל להגדיל את הנראות שלך באתרים שלהם. חיזוק היחסים יכול להתבצע על ידי מתן תגובות על תכנים רלוונטים, שיחות ומפגשים אשר יקרבו ביניכם עוד יותר.

ניתן לראות שהרבה יותר קשה ליצור ערך מאשר ליצור עוד קישור חסר תועלת באתר X – זו בדיוק המטרה של גוגל, לחייב אותנו ליצור ערך אמיתי ולהשתפר באמצעותו.

לסיכום, בנתיים אתם יכולים לחזור ולבנות עוד קישור לאתרים אך ללא ספק ציטוטים משותפים יהיו בעתיד (אם לא כבר היום, מי יודע..) מדד איכות מתקדם וקשה יותר לפיצוח בנוסחת הדירוג של גוגל. כמו תמיד, אשמח לשמוע את דעתך על הנושא.

אם נהנת מפוסט זה, הרשם עוד היום לעדכונים בדואר אלקטרוני (בחינם).

קבל מאמרים, טיפים וכלים בלעדיים ישירות לתיבה שלך בכל פעם שמתפרסם תוכן חדש בבלוג.

אודות עידן שלומן

עידן שלומן הוא שותף בחברת Signup קידום אתרים, מומחה קידום אתרים בעל ניסיון של יותר מ -7 שנים בקידום אתרים אורגני (מחקר, אופטימיזציה, קישורים וכדומה), ניתוח סטטיסטי ומוניטיזציה לאתרים באמצעות תוכניות שותפים באינטרנט. ניתן ליצור עימי קשר דרך טופס יצירת הקשר ב- Signup, דרך פייסבוק או Google+.


עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך..

  • פירוט רווחים מורחב בממשק גוגל אדסנס פירוט רווחים מורחב בממשק גוגל אדסנס
  • גוגל אדסנס לא תציג יותר מודעות שירות לציבורגוגל אדסנס לא תציג יותר מודעות שירות לציבור
  • הצפת מנועי חיפוש ושימוש בספאםהצפת מנועי חיפוש ושימוש בספאם
  • מאסטר שף מול הדור הבא – חיפוש בגוגל כראי למציאותמאסטר שף מול הדור הבא – חיפוש בגוגל כראי למציאות
יצירת קשר
לקבלת הצעת מחיר הוגנת, משתלמת ומותאמת לצרכי האתר שלך התקשר עכשיו ל - 050-6950312 או מלא את הטופס הבא ואנו נחזור אליך בהקדם האפשרי.

    שם מלא (*) :
    טלפון (*) :
    דואר אלקטרוני (*) :


    14 תגובות

    1. אורי זילברשטיין 28 בפברואר 2013 בשעה 20:28

      הפוסט הזה מסכם בצורה די טובה את הנושא של Co-sitation, חשוב להוסיף שאזכורים על גבי אתרים הם פרמטר אחד מתוך כל הפרמטרים הללו. ב-2011 המדד הזה היה זניח יחסית ונעשה שימוש בו רק על פני התשתית האלגוריתמית של גוגל (LSI, Semantics) ורק לאחרונה החל המשקל של הפרמטר הזה לעלות, נראה שמניפולציות קישורים ממוקדות נותנת אפקט קטן יותר ללא אזכורים או שימוש ב co-citation, לאחר מחקר מאוד מעמיק שביצעתי על פני כמה חודשים תוך שילוב עם מחקרים נוספים, ניתן להסיק שגוגל מבצעים את השינויים הללו בכדי לזהות מותגים, וככל שמותג מתחזק מחוץ לאינטרנט ישנה השפעה רבה על אופן שבו מומלץ לגוגל להציג אותו על גבי האינטרנט. Co-citation זה רק אחד מהמדדים החדשים שגוגל שם עליהם יותר משקל.

      מצרף קישור למחקר עצמו שחושף עוד כמה עשרות פרמטרים שגוגל לוקח בחשבון שאם עובדים בצורה רוחבית יותר התוצאות מדהימות!

      http://www.duran-seo.co.il/blog/?p=3394

      • עידן שלומן 28 בפברואר 2013 בשעה 20:46

        אורי, ברור שיש עוד עשרות פרמטרים (ואולי אף מאות..) הרלוונטים לדירוג, אך אני מעדיף להתרכז ולהתמקד בנושא אחד בכל פעם ולא להתפזר יותר מידי.

        מותגים נהנים מייחס מועדף בגוגל גם ללא קשר ל -Co-citation וזאת משום שכמות האנשים שמדברים עליהם גדול הרבה יותר מעסקים/אתרים פשוטים אחרים. כאשר כתבתי את המאמר כיוונתי אותו (לפחות בעיני) לבעלי עסקים מן היישוב שלא מנהלים קמפיינים בטלוויזיה, בעיתונות וברדיו – לאותם בעלי עסקים הרבה יותר קשה להם להתבלט, אך עם קצת יצירתיות ושינוי קו מחשבתי הכל אפשרי.

        בכל מקרה, המחקר שצירפת מצויין, אני ממליץ לכולם לגשת גם לבלוג של דוראן ולקרוא אותו במלואו.

    2. אורי זילברשטיין 2 במרץ 2013 בשעה 14:43

      התגובה שלי למעלה נועדה לחזק את הנקודות שאתה מעלה פה במאמר. co-citation שהיה נחשב לפרמטר קטן יחסית, מקבל משקל גבוה יותר על ידי קשרים חדשים שהוא מקבל בתוך כל מערכת הקשרים בין פרמטרים בדירוג של גוגל, אם פעם קישורים היו חזקים תוכן היה חזק ולפתע הוסיפו קצת גם סיגנלים חברתיים, היום המצב מורכב אפילו יותר כאשר כל עולם ה co-citation מקבל משמעות חדשה לחלוטין, אם יצא לך להסתכל, במחקר עצמו יש קישור לדוגמאות של ממש בתחומים תחרותיים ובביטויים תחרותיים על כך שעל ידי co-citation בלבד, אתרים מגיעים לראש התוצאות, כי ה brand signlas שלהם בשמיים !

      אני מבסוט מאוד על המאמרים שלך, ובעיניי אתה, אורי, פבל, גלעד, עמית ועוד כמה חבר'ה היחידים שמעלים תכנים ברמה כזו. שאפו !

    3. shai tzadik 3 במרץ 2013 בשעה 13:02

      קצת קשה לי להבין כיצד ניתן באופן ממשי לקדם אתרים גדולים באופן שכזה וזה גם מצריך מערכת תומכת די משמעותית וגדולה.

      • עידן שלומן 8 במרץ 2013 בשעה 12:18

        נכון, זה מצריך הרבה יותר משאבים, מטרתה של גוגל היא להקשות עלינו.

    4. עו"ד עמית ורד 6 במרץ 2013 בשעה 11:03

      יופי של פוסט עידן.

      ממוקד, ענייני וקולע.
      נהניתי לקרוא, כרגיל.
      אין ספק שמר גוגל עושה לנו לאחרונה את החיים יותר ויותר קשים:)
      תמשיך לעדכן אותנו.

      תודה!
      עמית

      • עידן שלומן 8 במרץ 2013 בשעה 12:18

        עמית תודה על המחמאות, תמשיך לבקר בעתיד.

    5. Elazar gilad 7 במרץ 2013 בשעה 15:56

      שולמן,

      מאמר מקצועי מאוד על CO – CITAION

    6. אורי זילברשטיין 8 במרץ 2013 בשעה 14:02

      גלעד זה שלומן, לא שולמן – Shulman זה אמן טראנס 🙂

      shai tzadik – יש מאמר נפלא על כך ב סאומוז שמראה על האפשרויות הנהדרות של co-citation אני יכול לומר בוודאות – שכתשתית תומכת זה משפר את הקצב ההתקדמות וההתקדמות הרוחבית (המון ביטויים בבת אחת) בצורה משמעותית – הרי המשמעות האמיתית של co-citations זה לתת אינדיקציה לחוזקו של המותג (כמה הוא מאוזכר על גבי הרשת)

      • אדי סוברי 10 במרץ 2013 בשעה 9:05

        אורי, תוכל בבקשה לתת לנו קישור כדי לקרוא את המאמר?

        עידן – כרגיל, שאפו!

        אדי

    7. Elazar gilad 13 במרץ 2013 בשעה 17:00

      שולמן מצטער על הבלבול בשם 🙂

      אורי זילברשטיין אין לי מושג באומני טראנס תן דוגמא בבקשה 🙂

      • אורי זילברשטיין 13 במרץ 2013 בשעה 17:20

        לא חושב שזה השיח להתחיל להפיץ בו קישורים של טראנס ביוטיוב אחי 🙂
        אבל אולי כל התגובות האלה עושות טוב למאמר..

    8. אייל 21 באפריל 2013 בשעה 18:15

      כתבה ממש מעניינת.
      גוגל ללא ספק מקשה על אתרים להגיע לטופ.

      אני מאמין שיבוא יום אחד מישהו ויעיף את גוגל ואת השיטה הלא נכונה שלהם!

      יצא לי להפגש עם חברה ממש קטנה שהולכת לפתח את מנוע החיפוש של העתיד, קוראים להם בלומפה…אני מאמין שעוד נשמע עליהם, לגבי השם לא בטוח , אבל מאה אחוז על הטכנולוגיה.

      • יצחק 22 באפריל 2013 בשעה 18:49

        מסכים במאה אחוז לגבי גוגל! גוגל רואה את הסוף !!
        לגבי בלומפה ,ממש מעניין מה הטכנלוגיה שלהם…מחפש מידע לא מוצא כלום.

    שותף מוסמך של גוגל (Google)
    © 2000-2015 Signup קידום אתרים מקצועי, כל הזכויות שמורות, כל השמות והסימנים הינם סימנים מסחריים של החברות עצמן.
    חברת Signup קידום אתרים מעניקה שירותי קידום אתרים (מחקר, אופטימיזציה למנועי חיפוש ובניית קישורים) ושירותי בניית אתרים לעסקים באינטרנט.טלפון :050-6950312.
    כתובת המשרד:דרך עכו חיפה 47, קרית מוצקין.

    תנאי שימוש • מדיניות פרטיות • הצהרת נגישות

    עדכונים בדואר אלקטרוני

    הרשם עכשיו בחינם לעדכונים בדואר אלקטרוני (בתוך פחות מ – 2 דקות) וקבל עדכונים על מאמרים, טיפים וחדשות אשר מתפרסמות בבלוג של Signup.

    ×