תחום קידום האתרים הוא תחום מרתק, מעניין, חדשני, שמשלב בתוכו הרבה טכניקה ויצירתיות. ענף מתפתח זה, שנולד בעקבות הצורך של בעלי העסקים לפרסם את עצמם על הלוח החשוב באמת (של גוגל, כמובן), יצר לאחרונה בישראל קהילה גדולה של אנשי SEO, שקידמו אתר או שניים, וזה הספיק להם כדי להגדיר את עצמם "מומחים".
חברה, קצת צניעות.
בוודאי שהלקוחות הפוטנציאליים יעדיפו לפנות למישהו שלצד שמו כתוב "מומחה קידום אתרים", מאשר "מקדם אתרים". ובאמת, למה שלא יעשו זאת?
כיום (יולי 07) אין בארץ שום תואר, או מוסד הוראה המסמיך מישהו להיות "מקדם אתרים", חוץ מקורס קידום האתרים של ג'ון ברייס. אך מידת מכובדות התעודה, כמו בקורסים מקצועיים רבים אחרים, מוטלת בספק. ההצעה שלי, למדו לבד. הזמינו ספר קידום אתרים מהאינטרנט, היכנסו לפורומים, בלוגים, קהילות. הירשמו ל – RSS-ים. זהו תחום מעודכן שכל הזמן מתעדכן.
מיהו מומחה לקידום אתרים ?
אבל עדיין נשאלת השאלה, איך קובעים מיהו מומחה לקידום אתרים ?
- ותק – בתחום שהוא כל כך משתנה, רק מי שיודע איך האינטרנט עובד מזה שנים ומכיר את הקרביים של מנועי החיפוש, יכול להרשות לעצמו להיקרא מומחה.
- תפוצה ברשת – אתה מרגיש שאתה מומחה בתחום? אז למה אתה לא מפיץ את התכנים שלך ברשת? במיוחד בתחום כמו קידום אתרים, אתה, בתור מומחה, חייב לקדם את שמך באינטרנט – רצוי ספר הדרכה, בלוג מוסמך ומתעדכן או מספר אתרי תוכן בנושא.
- הרצאה פרונטלית – נכון, לא לכולם יש את היכולת לעמוד מול קהל ולהרצות על נושא מקצועי, אבל בתור מומחה, רצוי שתפגין את הידע שלך לא רק מאחורי מקלדת – אלא גם מול אנשים. אם תעשה זאת טוב ומעניין – דרגת המומחה ראויה לך.
- הצלחה כלכלית – איך שלא תסתכלו על זה, העסק שלנו במהותו נועד אך ורק ליצירת כסף (לא שיש רע בזה, במיוחד אם תוך כדי משפרים את האינטרנט), ככה שמי שאין לו קבלות של הצלחה כלכלית, יכול להבין במנועי חיפוש עד מחר – הוא גם חייב לדעת לעשות עסקים ולהצליח בגדול.