בעלי עסקים רבים המפרסמים עצמם בגוגל לא מודעים לכך שהמודעות שלהם נחשפות גם בפני גולשים שהם לא היו רוצים כלקוחות!
אדי סוברי, יועץ לשיווק משפטי ברשת, מדגים מפרסומים של עורכי דין ברשת כיצד תרוויחו הרבה יותר מקמפיין הפרסום שלכם בגוגל כשתקפידו להוסיף מילות מפתח שליליות.
תהיתם פעם מה גורם לעורך דין לפרסם את עצמו בגוגל אדוורדס בפני כל מי שמחפש "עורך דין רשלן", או "עורך דין בחינם" ואפילו "עורך דין קמצן"? אם תרצו, יש גם עורכי דין שהמשרד שלהם בת"א ובכל זאת אפשר לראות את מודעת הפרסום שלהם כשמחפשים "עורך דין באילת"!
הנה לכם דוגמא לתוצאות ממומנות של עורכי דין, המוצגות בפני גולשים שמחפשים "עורך דין בחינם" בגוגל:
אני מניח שעורכי הדין בדוגמא לא יודעים בכלל שהפרסום שלהם מופיע בפני מחפשי הצירוף "עורך דין בחינם". מה שכן, אני משוכנע ב-100% שהם לא נותנים שירותים משפטיים בחינם…
המקור ל"תקלה" – הגדרות הפרסום של קמפיין הפרסום שלכם
ובכן, במסגרת הגדרות הפרסום בקמפיין פרסומי בגוגל באדוורדס, אנחנו נדרשים להגדיר אילו ביטויי חיפוש אנחנו מעוניינים שיחשפו את המודעות שלנו. במסגרת זו מתאפשר לנו לבחור כיצד להציג את הביטויים שבחרנו; כשאנחנו בוחרים להגדיר את הביטויים שבחרנו בהתאמה "רחבה", המשמעות היא שהמודעה תוצג גם כשיחפשו בגוגל מונחים המכילים את ביטויי החיפוש שבחרתם בכל סדר שהוא ואף לצד מונחים אחרים!
דוגמא להתאמה רחבה מתוך עמודי התמיכה של גוגל:
הווי אומר, כשאנחנו מגדירים בהתאמה רחבה כי אנחנו רוצים שהמודעה שלנו תוצג כשמחפשים "נעלי טניס", הרי שהמודעה שלנו תוצג גם בפני אלה שיחפשו "קנה נעלי טניס", "הנעלים הטובות ביותר לטניס" וכו'.
ובדיוק על אותו משקל, כשאתם מגדירים בקמפיין הפרסום המשפטי שלכם כי אתם רוצים שהמודעה שלכם תופיע בהתאמה רחבה בפני כל מי שמחפש את הצירוף "עורך דין"! או אז המודעה שלכם עשויה להופיע גם בפני מי שמחפש "עורך דין בחינם", "עורך דין בחיפה" (למרות שהמשרד שלכם בכלל בבאר שבע) וכו'…
הערה חשובה: ה"תקלה" הזו תתרחש גם כשמגדירים ביטויים בהתאמה מסוג "התאמה לביטוי"; להרחבה על סוג התאמה זה לחצו כאן.
הפתרון: הגדרת מילות מפתח שליליות בקמפיין הפרסום
בגוגל לא יכלו להתעלם מה"תקלה" הזו, שמטרידה כל מפרסם שרוצה לשלם רק על פרסום אפקטיבי. הפתרון שקיים במערכת הפרסום של גוגל מאפשר לנו להגדיר מראש כי חיפוש צירופים מסוימים בתוך קוביית החיפוש לא יחשוף את המחפש למודעות הפרסום שלנו! השם המקצועי שנבחר לצירופים האלה הוא: מילות מפתח שליליות.
עורכי דין שהגדירו בקמפיין הפרסום שלהם כי הם מעוניינים שהצירוף "עורך דין" יציג את מודעות הפרסומת שלהם בהתאמה רחבה, ובנוסף יגדירו בקמפיין הפרסום שלהם כמילות מפתח שליליות את הצירופים "בחינם", "זול", "חיפה", "צפון" ועוד – יהנו מהסרת מודעות הפרסום שלהם בפני כל מי שיחפש "עורך דין בחינם", "עורך דין זול בחיפה" וכו'.
הדגמה טכנית להוספת מילות מפתח שליליות תמצאו בקישור ובסרטון הבא :
איך לזהות מילות מפתח שליליות בקמפיין?
בעוד שאתם יכולים ללמוד מהפוסט שכדאי להזדרז ולהסיר את הביטויים "בחינם", "חיפה", "אילת" וכו' מקמפיין הפרסום של המשרד התל אביבי שלכם, הרי שעוד הרבה ביטויים נוספים (שאתם לא יודעים עליהם) עשויים להיות חסרי ערך מבחינתכם והייתם מעדיפים שלא לשלם עליהם אף לא קליק אחד.
בחלק ממסעות הפרסום המשפטיים שאני מנהל, אני יכול לספר לכם שבין מילות המפתח השליליות שלי תוכלו למצוא למשל את הביטוי "מאמרים", או "דוגמא", שבמבט ראשון לא נראים כמו ביטויים "שליליים" כל כך. כיצד אם כן למדתי שאני מעדיף שהקמפיין שלי לא יכיל את הביטויים האלה?
הסוד טמון במעקב מסודר ורציף אחר ביצועי המודעות שלנו בחיפושים שבוצעו בפועל ברשת החיפוש!
לשמחת כולנו, גוגל מציעה לכל מפרסם לצפות בנתונים המדויקים של המודעות שלו, לרבות מידע מקיף הכולל את כל ביטויי החיפוש שהקלידו בקוביית החיפוש ואשר הובילו גולשים להקליק על מודעת הפרסום שלכם. ברגע שתקפידו לעיין בנתונים האלה, תוכלו לזהות שם צירופים ששילמתם עליהם, והייתם שמחים להימנע מכך.
לאחר מעקב דומה שביצעתי לאחרונה אחר קמפיין פרסום שבו הגדרתי את הצירוף "רשלנות רפואית" כצירוף שאמור להציג בהתאמה רחבה את מודעות הפרסום שלי, גיליתי ש"בזבזתי" לא מעט קליקים כשמודעות הפרסום שלי הצגו בפני גולשים שחיפשו "מאמרים ברשלנות רפואית". לנוכח ההנחה שמי שמחפש את הצירוף הזה לא בהכרח מחפש עורך דין לליווי תביעת רשלנות רפואית ובצירוף העובדה שכל מי שחיפש את הצירוף הזה והקליק על מודעת הפרסום שלי לא יצר עימי קשר, החלטתי להפוך את המילה "מאמרים" ל"מילה שלילית". מכאן ואילך, אני ממשיך עם קמפיין פרסומי אפקטיבי יותר ויקר פחות.
שלילי (בגוגל) זה הכי חיובי שיש..
להיכנס להגדרות קמפיין השיווק שלכם ולהגדיר מילות מפתח שליליות – זה החלק שלכם. הפסיקו לשלם ממיטב כספכם עבור קליקים של "מחפשים" שלא הייתם רוצים! אין לכם עניין לבזבז את התקציב שלכם על מי שמחפש עורך דין באיזור גיאוגרפי מרוחק מכם, ואין לכם עניין שגולשים שמחפשים עורך דין בזיל הזול יגלו בכם עניין.
אל תסתפקו במעקב כללי אחרי הביצועים של המודעות שלכם; הקפידו לעקוב אחרי ביצועי הקמפיין שלכם ברמת מילות החיפוש שהובילו גולשים להקליק על המודעות שלכם. אם תהיו עקביים ותקפידו לצפות בנתונים, תוכלו בכל חודש לטייב את הקמפיין שלכם באמצעות הגדרת מילות מפתח שליליות.
אם אתם לא מנהלים את הקמפיין שלכם בעצמכם, אל תהססו לבקש מחברת הקידום שמפעילה עבורכם את הקמפיין להציע לכם מילות מפתח שליליות מידי חודש בחודשו; כשתדרשו מחברת הקידום שלכם לצד ההצעות שלהם למילות מפתח שליליות גם את דוח הביצועים של הקמפיין שלכם ברמת מילות החיפוש ש"בזבזו" את התקציב שלכם – הם יבינו שאתם מבינים בדיוק על מה אתם מדברים…
סוף סוף, המערכת המתוחכמת של גוגל אדוורדס מאפשרת לנו לטייב את הקמפיין שלנו, ולשלם רק היכן שבאמת כדאי לנו – בהצלחה!
זהו פוסט אורח שפורסם על ידי אדי סוברי, אם גם אתה מעוניין לפרסם פוסט אורח בבלוג של Signup, ניתן לקבל על כך מידע נוסף בעמוד כתיבת פוסט אורח בבלוג.
אין ספק שמילות מפתח שליליות הן אחד הדברים הכי חשובים בכל קמפיין הן בקרשת החיפוש והן ברשת המדיה.
ברגע שמורידים את החשיפה הלא רלוונטים ציון האיכות עולה ואיכות הליד עולה.
שמחתי להתארח בבלוג שלך עידן. לכבוד הוא לי
בשמחה, אני תמיד שמח לשתף כותבים אחרים בבלוג.
אם בעתיד תרצה לקבל במה נוספת, אני יותר מאשמח לפרסם את המאמרים שלך 🙂
מינוס ומינוס נותן פלוס – אכן נפלאות דרכי גוגל.
תודה על עוד אחלה פוסט 😉