לפני מספר ימים גוגל פירסמה את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון הרביעי של 2012. בדומה למקרים בעבר, גם הפעם גוגל הצליחה להכות את תחזיות האנליסטים ולגרום למניית GOOG לגרד את השיא שלה (לאחר ירידה קלה בשעות שאחרי פרסום הדו"חות).
כאשר בודקים את שורת הרווחים של גוגל, ניתן למצוא נתון מדהים, גוגל מצליחה להרוויח יותר מ – 100 מיליון דולר מפלטפורמת הפרסום המקוונת שלה, גוגל אדוורדס, ביממה אחת !
בנוסף, אם מסתכלים על הנתונים ששוחררו ע"י גוגל, רשת המדיה שכוללת תשתיות נוספות של גוגל (למשל, YouTube) ואתרי שותפים מייצרת פי 4 יותר חשיפות מאשר רשת החיפוש של גוגל. אך, אם בודקים את כמות ההקלקות, ניתן לראות כי רשת החיפוש הופכת את המגמה ומצליחה לייצר פי 4 יותר הקלקות מאשר רשת המדיה – ההסבר לכך היא תופעת עיוורון הבאנרים.
מהם התחומים החמים ביותר של גוגל ?
מערכת גוגל אדוורדס מצליחה לעשות מוניטיזציה כמעט לכל תחום באינטרנט, אך כמו תמיד, ישנם תחומים שאחראים להכנסות גדולות יותר מאחרים, הנה סיכום שלהם :
התחומים שבהם ה – CTR ברשת החיפוש הכי גבוה
מיקום תחום CTR ממוצע
1 קניות 5.23%
2 תיירות 4.88%
3 רכב 3.44%
4 פיננסיים 3.67%
5 בית וגן 3.20%
התחומים שבהם ההעלות ללחיצה (CPC) ברשת החיפוש הכי נמוכה
מיקום תחום עלות ממוצעת ללחיצה (CPC)
1 קניות $0.25
2 תיירות $0.29
3 בית וגן $0.76
4 רכב $0.97
5 יופי וכושר גופני $1.11
התחומים שבהם יחס ההמרה ברשת החיפוש הכי גבוה
מיקום תחום יחס המרה ממוצע
1 אינטרנט ותקשורת 6.27%
2 פיננסיים 6.12%
3 חיפוש עבודה וחינוך 6.09%
4 מחשבים ואלקטרוניקה 4.79%
5 יופי וכושר גופני 4.56%
לסיכום, גוגל ממשיכה להציג תוצאות מרשימות בכל פעם מחדש. כמו תמיד, אשמח לשמוע את דעתך על הנושא.
היי,
אפשר לקבל קישור למקור הנתונים?
איתי, אני לא מצליח למצוא כרגע את העמוד המדוייק שבו הוצגו הנתונים, אבל הם התפרסמו ב – Search Engine Watch כחלק מניתוח רחב שלהם על מקורות ההכנסה של גוגל.
גוגל דואגים לגוגל אין חדש בזה.
עוד שטח לאדוורדס בכל עמוד תוצאות ועוד פרסומות על חשבון שירות לגולש.
וזה רק יחמיר…