לאחר שהבנו מהי הנעה לפעולה (CTA), הגיע הזמן להבין שעמוד הבית הוא לא עמוד נחיתה מתאים לתנועה שרק עכשיו קנינו באמצעות גוגל אדוורדס – למעשה, הוא אחד העמודים הגרועים מבחינתנו כאשר אנחנו מכוונים לתוצאות.
המרות = מיקוד מקסימלי במודעות, בעמודי הנחיתה ובאלמנטים הויזואליים
99% מעמודי הבית באינטרנט פשוט לא ממוקדים מספיק, הסיבות לכך הן מגוונות, הנה כמה מהן :
- הסחות דעת – ברוב עמודי הבית ישנה חשיפה לכל הפתרונות או המוצרים המובילים שהחנות מספקת ללקוחותיה. מבחינת הגולש, מדובר בעומס אשר ברוב המקרים מתבטא בלבול רב אשר מוריד את יחס ההמרה (הגולש פשוט לא יודע מה לעשות, הניתוב שלנו לא מספיק ברור).
- תפריט ניווט עליון/תחתון– בנוסף, להסחות הדעת של הפתרונות המוצעים על ידי החברה, ישנם הרבה מאוד קישורים יוצאים אשר מפנים לעמודים פנימיים מהחלק העליון והתחתון של העמוד. עמודי נחיתה קלאסיים לא מכילים קישורים אלא ובכך "משאירים" לגולש רק אופציה אחת.
- עיצוב לא ממוקד – רוב עמודי הבית מהווים שער לאתר החברה, על כן העיצוב לא ממוקד מספיק לפעילות אותה אנחנו מעוניינים להשיג (פנייה,הורדה וכדומה).
אלו הן רק מספר דוגמאות שכמעט כל אחד יכול למצוא בעמוד הבית שלו, ישנן עוד הרבה מאוד סיבות למה עמוד הבית שלנו גרוע מבחינת המרת גולשים.
הבעיה היא ששינוי עמוד הבית מקצה לקצה יכול להיות מסוכן, לא כלכלי ויתכן שבסופו של דבר גם לא פרקטי. על מנת לפתור את בעיה זו ניתן להשתמש בעמודי נחיתה בעלי מטרה ברורה אחת. דפי נחיתה אלה יבואו לידי ביטוי בקמפיינים ממומנים, הפניות נציגי החברה או בדיוור אלקטרוני.
מהם עמודי נחיתה ?
מבחינה תיאורטית, כל עמוד באתר הוא עמוד נחיתה (בדיוק מסיבה זו, אתה חייב לשים דגש גם על העמודים הפנימיים באתרך). מבחינה מעשית, כאשר אני מתייחס לעמוד נחיתה, אני מתכוון לעמוד שמתקיים בצורה עצמאית תחת דומיין האתר.
ניתן לאפיין עמודי נחיתה עצמאיים ב – 3 תכונות עיקריות :
- מטרה בודדת – עמוד נחיתה קלאסי, מכיל בתוכו הנעה לפעולה אחת אשר מתקשרת למטרה בודדת.
- אין תפריטי ניווט – כאשר אין תפריטי ניווט, הסבירות שהלקוחות שלך יכלו לאיבוד בדרך להנעה לפעולה היא קצרה מאוד.
- נקודת גישה ידועה – עמוד הנחיתה נגיש מנקודת גישה שידועה לנו. למשל, קמפיין ממומן בפייסבוק, גוגל אדוורדס, דיוור, באנר וכדומה.
דוגמאות לעמודי נחיתה (הרשמה, הורדה או השארת פרטים של לקוחות)
אם אתה מחפש עמודי נחיתה טובים בשביל לקבל מעט השראה, אני ממליץ לך לבדוק את עמודי הנחיתה של מוצרי גוגל. ברוב המקרים, העמודים מסודרים בצורה טובה, מכילים טקסט שיווקי מתאים ובעלי מטרה בודדת ( הרשמה או הורדה).
הדוגמא האחרונה היא דוגמא שלנו לעמוד נחיתה אשר מטרתו לגרום לגולש להשאיר פרטים לשם קבלת דיוור, קבלת הצעה או הורדת מוצר תוכן (ספר אלקטרוני או מדריך מעשי לביצוע פעולה נדרשת).
היתרונות המרכזיים ביצירת עמודי נחיתה
עמודי נחיתה מסירים את המורכבות, העומס והסחות הדעת אשר מצויות בעמוד הבית או בעמודי המוצרים/פתרונות באתר. עמודי נחיתה טובים משפרים את יחס ההמרה ומספקים את היתרונות הבאים :
- מתן מסרים ממוקדים – עמוד נחיתה טוב הוא עמוד נחיתה אשר מתקשר בצורה מלאה עם המודעה שפירסמת. ניתן לראות מהדוגמאות הנ"ל, 2 עמודים אשר מדברים על פרסום בגוגל אדסנס אך באחד מהם הגולש מגיע מחברת האחסון JustHost ובשני הגולש מגיע מחברת FatCow. שניהם מגיעים לאותו עמוד עם אותם מסרים, אך בכל אחד מהם ישנו קישור מזהה ייחודי ואלמנטים ויזואלים וטקסטואליים אשר מציינים אשר משייכים את העמוד למקור שממנו הגיע הגולש.
- שיפור מדד האיכות (Quality Score) – ככל שעמודי הנחיתה שלך יהיו טובים יותר, מדד האיכות יהיה גבוה יותר. מדד איכות גבוה מקטין את עלויות הפרסום ומגדיל את אחוז ההמרה.
- מחקר ואופטימיזציה – מכיוון שעמודי הנחיתה עצמאיים, ניתן לערוך עליהם אופטימיזציה, מבחני A/B ומחקר מקיף מבלי להשפיע על שאר האתר. בנוסף, עמוד נחיתה עצמאי מאפשר לנו לבצע מדידה מדוייקת יותר ובצורה זו לבחון מקורות תנועה, שיטות פרסום או כל דבר אחר שנרצה.
לסיכום, אם אתה משתמש בעמוד הבית שלך בתור עמוד נחיתה – אתה לא רק מפסיד כסף שנשפך לחינם, אלא אתה מפסיד לקוחות רבים !
עמוד נחיתה עצמאי לא חייב להיות מורכב מאוד, אבל הוא חייב להיות פונקציונלי, קריא ומניע לפעולה הדרושה. כיום ניתן לעצב עמודי נחיתה מבוססי תבנית/עיצוב אישי בעלויות של 500-1500 ש"ח לתבנית – השקעה זו מחזירה את עצמה תוך פרק זמן קצר מאוד.
האם יש לך עמוד נחיתה עצמאי ?, האם ראית עלייה ביחס ההמרה כתוצאה משימוש בעמוד נחיתה שכזה ?, כמו תמיד, אשמח לשמוע את דעתך על הנושא – שתף אותי ואת קוראי הבלוג בתגובות למטה.
פוסט מקצועי ביותר יחד עם כל הסדרה.
ללא ספק לגזור ולשמור. יש המון מה ללמוד מזה ואני מקווה שתמשיך ככה 🙂
אחלה פוסט עידן
נקודות חשובות שיש ליישם כשמעצבים את דף הבית באתר.
לצד העיצוב וה- UI , צריך לשלב את התוכן השיווקי הנכון שיניע את הגולש לפעולה. מומלץ גם לחלק את התוכן בדף הבית לחלק שיווקי ולחלק ענייני יותר..
תודה! אם היה לי איזה ספק האם להשקיע בעמודי נחיתה כבר אין לי!!
hayde, אתה יכול לתת לי דוגמאות לסוג של תוכן שיווקי טוב בניסיון למכור מוצר?
חשוב להדגיש שאופי דפי הנחיתה תלוי מאוד בקהל היעד ולכן לא פשוט לתת כללי אצבע. כמשתמש אני לא סובל דפי נחיתה שכל מטרתם שאשאיר פרטים בלי לתת הרבה מידע,
אני לא לגמרי מסכים עם המסקנה שלך:
"לסיכום, אם אתה משתמש בעמוד הבית שלך בתור עמוד נחיתה – אתה לא רק מפסיד כסף שנשפך לחינם, אלא אתה מפסיד לקוחות רבים !"
לפעמים כן ולפעמים לא
מדריך מעולה. עמודי נחיתה הם אכן גורם חשוב שכדאי לקחת בחשבון לפני יציאה למסע פרסום באינטרנט.
אחלה פוסט עידן
תמיד כיף לקרוא אותך.
מקצוען אמיתי!
מערכת דיוור רב מסר כוללת אפשרויות נפלאות ליצירת דפי נחיתה לפי הכללים שציינת במאמר. שפע של סוגי דפים: ארוכים, קצרים, עם/בלי וידאו, עם תמונה והנחיות להנעה לפעולה. קל ופשוט ליישום וכלול במחיר המנוי.
את הדפים ניתן לאחסן בדומיין שלך או בדומיין של רב מסר.