לפני כשבועיים, התחלתי לעבוד עם לקוח חדש, בעל חנות וירטואלית-טכנולוגית (חנות חדשה לגמרי) שמכילה הרבה מאוד מוצרים שונים, על פרויקט קידום אתרים אורגני. כחלק מתהליך המחקר המקדים, הצעתי לו לבצע קמפיין ממומן קצר בגוגל אדוורדס על מנת לבדוק ולאמת את הנתונים שהצלחנו להפיק מסיעור המוחות ומכלי המחקר שהפעלנו עבורו.
לשמחתי, הלקוח הסכים להצעה והקמנו קמפיין ממומן לזמן קצר אשר סיפק לנו נתונים חשובים להמשך הדרך, בפוסט זה אני אסקור את היתרונות וההתאמות שעלינו לעשות בשיטה זו.
עולם העסקים משתנה במהירות, אך הצורך בתוצאות נשאר קבוע.
כאשר אנחנו באים לבצע מחקר מילות מפתח ללקוח או לעסק קיים, רוב המילים הממירות מוכרות לנו או שאנחנו יכולים להשתמש בכלים אוטומטיים בשביל לגלות אותן. למשל, אם אני מעוניין לקדם חנות אופניים וירטואלית, רוב הסיכויים שביטויי המפתח שאני אבחר יהיו אופניים, אופני הרים, אופניים חשמליות וכדומה.
במידה ואנחנו מקדמים בעלי ניסיון אמיתי, נוכל להעריך בצורה גסה את זמן העבודה וההשקעה שתדרש לקדם כל אחד מהביטויים הנ"ל. אך בשביל להצדיק את ההשקעה מבחינה עסקית, עלינו לדעת את ההחזר הכספי שינתן על כל אחד מהביטויים. כאשר אנחנו מפעילים קמפיין ממומן בגוגל אדוורדס נוכל לקבל את הנתונים הבאים :
- נפחי חיפוש מדוייקים – בהנחה שהמודעה שלנו מופיעה במשך כל היום, נוכל לדעת מה נפח החיפוש המדוייק של אותו ביטוי. חשוב לשים לב שאנחנו מקימים קמפיין אשר מכיל מילות מפתח עם התאמה מדוייקת (ולא התאמה רחבה) כך שהתוצאות שלנו לא יושפעו מגירסאות זנב ארוך של אותו ביטוי.
- ROI – נוכל לחשב את ה – ROI של כל ביטוי ולהבין האם זה בכלל כלכלי לקדם את האתר על הביטוי הנוכחי. בצורה זו נוכל לשלול מראש ביטויים בעלי ROI נמוך ולהעביר את מאמצי הקידום שלהם לביטויים מניבים יותר.
- איתור הזדמנויות חדשות – קידום ממומן מאפשר לבחון מילות מפתח לא ברורות בצורה מהירה מאוד כך שניתן לאתר הזדמנויות חדשות שלא מוכרות למתחרים שלך.
איזה התאמות צריך לבצע לתוצאות המתקבלות מהקמפיין ?
כאשר אנחנו מפעילים את השיטה הנ"ל, עלינו לזכור מספר דברים שיכולים להשפיע על התוצאות שנקבל :
- התנהגות הגולשים – לעיתים, התנהגות הגולשים בתוצאות הממומנות לא דומה ב – 100% להתנהגות הגולשים בתוצאות האורגניות, השאר מקום לטעויות.
- מיקום ממוצע – כמות ההמרות, החשיפות והכניסות שנקבל מהקמפיין מושפעת בצורה ישירה מהמיקום הממוצע שלנו. במידה ולא שמרנו על מיקום קבוע, נצטרך לבצע התאמות למיקומים האורגניים.
- עונתיות – עסקים רבים פועלים בשווקים עונתיים כך שאם התחום שאתה פועל בו הוא כזה, חשוב לבצע את ההתאמות הנדרשות. במידה ותרצה לבדוק אם השוק שלך עונתי, תוכל להשתמש בכלי Google Insights לחיפוש.
- מבנה עמוד התוצאות – מבנה עמוד התוצאות משתנה (במיוחד בתחומים מסחריים בעלי נפח חיפוש), חשוב להבין כיצד העמוד מוצג בכל ביטוי ומה מיקום התוצאות האורגניות שבו.
לסיכום, אם אתם עומדים בפני תחום שאין לכם היסטוריה, נתונים ומידע עליו. מומלץ מאוד לערוך קמפיין ראשוני לטווח קצר של שבועיים-חודש בצורה זו לאמת או לשלול את ההערכות המקדימות שלכם. בנוסף, באמצעות שיטה זו תוכלו למצוא את ה – ROI האמיתי של כל ביטוי שמקודם, דבר שיאפשר לכם להציג ללקוח את כדאיות התהליך לאורח זמן.
אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !
תודה עידן,
אך מה עושים במקרה שאין לנו תקציב מתאים על מנת לחשוף את המודעה שלנו במיקומים ראויים ולקבל נתונים. יש תחומים שכל ביד של קליק בהם הוא מאוד גבוה ואם שמנו מגבלה יומית היא יכולה להישרף תוך זמן קצר.
יש הצעות?
תודה
ארז,
אני חושב שאפשר להשתמש בכלים החינמיים של אדוורדס לראות preview ומיקומים שונים של ביטויים במודעות וללמוד מזה.
ועוד משהו, שאם התחום עם בידים גבוהים, רק הגיוני שהתקציב שיתנו לך יהיה בהתאם, נניח מחליטים שהבדיקה שעידן הציע היא X אחוז מהתקציב, אז אם אתה מפרסם חברת השקעות שזה בידים גבוהים תשקיע אותו אחוז מהתקציב כמו פרסום עמותת צדקה.
אני לא מכיר כרגע תחומים שהם יקרים רק בפרסום הממומן אבל עם תקציב נמוך לקידום אורגני, חוץ מדברים שאדוורדס ורוב ה PPב לא מפרסמים ככלל, כמו הימורים וסקס
אכן ההתנהגות של גולשים שבאים מקידום ממומן והתנהגות של גולשים בתוצאות אורגניות שונה. למדתי מספר דברים מהמאמר, תודה רבה על השיתוף.
הלוואי שכל מקדמי האתרים היו מריצים קמפיין לפני שהם מתחילים לקדם 🙂