ביום חמישי האחרון נערך כנס קידום האתרים שאורגן על ידי מרטין בוקסדורף, יעקב קרפך וחברים נוספים. הכנס כיוון לקהל יעד של מקדמי אתרים, משווקים ובעלי עסקים שעוסקים בקידום עצמי – הנה סיכום שלו מהזווית שלי.
סקירת ההרצאות בכנס מקדמי האתרים
- שי משען – בעלים בחברת לינקשייק הרצה על מותו הקרב של תחום ה- SEO בעקבות שינוי מבנה תוצאות החיפוש. רוב ההרצאה עסקה בשכנוע של בעלי משרדי הקידום להפוך את עצמם לחברות קריאטיב ופרסום. לפי דעתי, יש בסיס אמיתי לחשש אך אני לא חושב שהקידום האורגני יעלם, אלא ישתנה, יתפתח ויתאים את עצמו. אין ספק שהקידום הממומן יתפוס נתח משמעותי יותר בעוגת הפרסום כך שבהחלט שווה להתחיל ולהתמקצע גם בנושא זה. עדיין לא כתבתי פוסט עם הכותרת SEO Is Dead – אז בקרוב גם זה יבוא…
- עמנואל זקן השבט – עמנואל הרצה על איכות עבודת המקדמים. לפי עמנואל, כאשר הוא בא לשכור את שירותיו של מקדם אתרים הוא שואל 2 שאלות מרכזיות. הראשונה, האם אתה יודע כיצד מנוע החיפוש עובדים ? והשניה, האם אתה יכול להבטיח לי שהאתר שתקדם לא יוענש בעתיד ?. ההרצאה היתה מלווה בדוגמאות שונות אשר מסבירות את מורכבות הקידום האורגני, חוסר הידע של רוב מקדמי האתרים בישראל והעבודה בתנאים של חוסר וודאות.
- איתי ברנר – כותב תכנים ומקים Web Wiz הרצה על יחסי מקדם-לקוח ונתן מספר דוגמאות לנקודות מחלוקת, מצבים בעייתים שמקדמים נתקלים וסוגי לקוחות.
- שוקי מן – מנכ"ל חברת בועות הרצה על חשיבה מחוץ לקופסא בשילוב של שני עולמות תוכן שונים לקריאטיב מנצח. ההרצאה היתה מלווה בדוגמאות רבות מעולם הפרסום אשר המחישו את הרעיון הכללי. לפי דעתי, היא היתה אחת ההרצאות הטובות בכנס למרות שהקשר שלה לעולם הקידום, מקרי בהחלט.
- נועם יסקי – מרצה על Google Adwords באקטיביטק הרצה על פרסום מתקדם ב – YouTube ושיווק מחדש באמצעות Remarketing. ההרצאה היתה מאוד פרקטית והכילה את היתרונות והחסרונות של פרסום ב – YouTube וב – Remarketing. לשמחתי, נועם הצליח לחדש לי בכמה דברים קטנים, כך שבהחלט היה שווה לשמוע אותו ומי שלא נשאר – הפסיד.
- רן ארוסי – הבריז למארגנים ולאורחים, חבל…
לסיכום, כל הכבוד למארגנים שהצליחו בפעם החמישית לרכז כ- 150 מקדמים תחת קורת גג אחת בימים בכלל לא קלים (מבצעים צבאיים, פיגועים, שביתות אש ואפילו קצת גשם) ל – 5 שעות של מינגלינג וחשיבה.
אם למישהו מהקוראים יש קישור למצגות הכנס, אשמח להכניס אותם לסקירה – צרו עימי קשר. בנוסף, אם גם אתה היתה נוכח בכנס, אשמח אם תשתף את דעתך בתגובות.
אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !
עידן,
יצאת נקניק, לא באת לומר שלום…
LOL, לא ראיתי אותך, כל הפסקה אני למעלה מעשן בשרשרת…
לא הייתי אז תודה על התקציר – אשמח לשמוע ממש מה למדת זה יהיה יותר מעניין ורלוונטי…
אני עדיין לא מבינה למה לא הייתה אישה אחת על הבמה (מרטין מכיר את הטענה הזו שלי…)
ורד חורי.
ורד,
נועם הרצה על טכניקות PPC, מכיוון שזה הצד החלש שלי יצא לי ללמוד שם כמה דברים על פרסום ב- Youtube.
נועם נתן שם כמה דוגמאות על העלויות הנמוכות ב – Youtube לעומת העלויות בגוגל. רוב הקמפיינים שלו עומדים על 8 אגורות ללחיצה, אומנם לא מדובר באותה רלוונטיות וזו אחת הסיבות שעד היום לא ממש עסקתי בזה, אבל בטוח אפשר לעשות משהו מעניין עם עלויות כאלה נמוכות.
בנוסף, כולנו יודעים שכאשר מפרסמים ב – Youtube ניתן להפנות אל עמוד ממותג וליצור הפנייה לפעולה בתוך הסרטון, החידוש פה שכאשר מפסיקים את הפרסום, ההפניה עדיין קיימת (לא יצא לי לבדוק את זה עדיין, ברגע שיצא לי אני אעדכן על הנושא) מה שגורם לאחוזי לחיצה גבוהים במיוחד.
חוץ מזה, בהקשר של Remarketing קיבלתי קצת חידוד של כמה נקודות שכבר ידעתי אבל לא עשיתי איתם כלום 🙂 – לפעמים צריך שמישהו יגיד לך תעשה את זה..
היה כנס בהחלטה חביב.
האירגון והכיבוד היו מעולים ביחס לעלות הסימלית של הכנס.
ההרצאות היו מעט כבדות וללא התלהבות או חידושים מעניינים.
בשורה התחתונה נחמד למינגלינג והתרעננות.
כל הכבוד מרטין, נחכה לכנס הבא 🙂
*הברזה של מרצה בכנס היא בהחלט לא מכובדת…
הי עידן , יופי של סיקור 🙂 ממש אהבתי .
תודה על הסיכום.
אכן הארגון היה מצויין בעיקר ביחס לעלות הנמוכה.
לדעתי, בלי להיכנס לשמות, לא כל ההרצאות היו מספיק טובות. מרצה שעומד מול 200 מקדמי אתרים צריך להכין הרצאה/מצגת מצויינת על מנת שהמשתתפים ירגישו שהם מנצלים את הזמן שלהם בצורה טובה. מרטין מנסה כל כנס לחדש עם מרצים חדשים ורעננים. לצערי היו נפילות בתכנים למרות שבאופן כללי נהנתי מהכנס.
מסכים איתך, לא כל ההרצאות היו טובות, אבל אף פעם אי אפשר לקלוע לטעם של כולם. יתכן שהרצאות שאתה ואני מחשיבים ללא טובות, חידשו ועזרו לאנשים אחרים שהגיעו.
מישהו בהפסקה אמר לי שאם הוא יוצא עם טיפ אחד או שניים מכל ההרצאות, הוא עשה את שלו – וזו בדיוק הנקודה לצאת עם משהו שתיישם אותו ויקדם אותך הלאה.
לא אהבתי את הגישה בהרצאות על מותו של הseo אפילו כגימיק .
גוגל נותן מספיק חבל ואפשרויות לקדם רק צריך להפעיל את הקבסה
ומי שאין לו קבסה שלא יעסוק בקידום
לseo יש עוד הרבה שנים טובות ותפסיקו עם הפסמימיות הזו
לא לעיניין
זאת לא גישה.
זאת מציאות שהשטח של האורגני קטן מאוד לעומת השטח של הממומן.
בכל מדיה שאנחנו משתמשים יש חשיבות לשטח הפרסום ובפועל השטח של החיפוש האורגני לעומת המומן השתנה מאוד.
צריך להתרגל למציאות הזאת ולעבוד משולב.
שיהיה לכולנו בהצלחה בשינויים המתרחשים בשיווק באינטרנט.
כמו תמיד עידן, תענוג לקרוא את הפוסטים שלך. תודה על העדכון, אשמח אם תשתף במה נועם חידש לך
אדי, תסתכל על מה שרשמתי לורד למעלה..
אחלה סיכום עידן. כל הכבוד למרטין על הארגון. למרות הרושם שחלק מהמרצים הותירו שקידום אתרים מת, ההפך הוא הנכון קידום אתרים חי בועט, מתבגר ומתפתח. אני חושב שכוונת המרצים הייתה לומר שמקדמי אתרים היום צריכים להרחיב אופקים ו"להגדיל ראש" ולא להישאר ברמה טכנית כגון "חילופי לינקים" ושאר פרמטרים טכניים