אחד הדברים שאני אוהב במקצוע שלנו זה אפשרויות הניתוח המתקדמות כך שניתן להסיק מסקנות ולהגיב לאירועים שמתרחשים כמעט בזמן אמת.
הפעם אני רוצה לשתף אתכם במספר מרכזי שליטה ודו"חות שאני משתמש במערכת גוגל אנליטיקס. הדו"חות מחולקים לפי תחומים, כך שלכל מומחיות יש דו"ח מותאם אישית משלה.
בשביל להשתמש במרכזי השליטה (Dashboards) או בדו"חות המותאמים אישית עליך להרשם לגוגל אנליטיקס, ללחוץ על הקישור המצורף בהמשך ולשייך אותו לפרופיל הרצוי (במידה ויש לך מספר אתרים, תאלץ לחזור על הפעולה בכל פעם).
מרכז שליטה מכוון SEO לגוגל אנליטיקס
מרכז השליטה מכוון SEO מראה את התפתחות האתר שלך מבחינה אורגנית. תוכל לצפות במספר הכניסות האורגניות (לפי תקופת זמן), מספר הכניסות ממילות מפתח שלא מוגדרות כמותג (אם לא הוספת מילים כאלה, ברירת המחדל היא כולן), מילות מפתח פופולריות בצירוף ה- Bounce Rate, פילוח מקורות התנועה האורגנית ועוד.
לחץ כאן בשביל לשייך את מרכז ה – SEO שלנו לגוגל אנליטיקס בחינם !
דו"ח SEO לגוגל אנליטיקס
ניתן לגשת לדו"ח SEO מותאם אישית בגוגל אנליטיקס מהלשונית העליונה (Custom Reporting). הדו"ח מורכב מ – 4 איזורים אשר מציגים את כל המידע על מילות המפתח, עמודי הנחיתה, אחוזי ההמרה ואפילו ניתוח נתוני מסחר לאתרים שעוסקים בזה.
ניתן להתאים את הדו"ח לכל לקוח בצורה אישית כך שיכיל פרמטרים שונים, לפי בחירת הלקוח.
לחץ כאן בשביל לשייך את דו"ח ה – SEO שלנו לגוגל אנליטיקס בחינם !
מרכז שליטה מכוון PPC לגוגל אנליטיקס
מרכז שליטה מכוון PPC מציג נתונים החשובים למפרסמים בגוגל אדוורדס, בינג או כל מערכת אחרת, דרך מרכז השליטה ניתן לראות את כמות הכניסות הממומנות לאתר, כמות הצפיות, ההקלקות וה – CTR, המרות לפי זמן ונתונים הרלוונטים לקמפיינים (במידה והגדרת זאת מראש) ספציפיים כמו עלויות, הקלקות וצפיות.
לחץ כאן בשביל לשייך את מרכז ה – PPC שלנו לגוגל אנליטיקס בחינם !
דו"ח PPC לגוגל אנליטיקס
בדומה לדו"ח ה – SEO, ניתן לקבל הרבה מאוד נתונים במקום אחד. בין הנתונים שמוצגים כמות ההקלקות, החשיפות, ה – CTR, עלויות כלליות, עלות CPC ממומצעת, Bounce Rate, המרות, עלות המרה בפועל ועוד..
לחץ כאן בשביל לשייך את דו"ח ה – PPC שלנו לגוגל אנליטיקס בחינם !
מרכז שליטה מכוון רשתות חברתיות לגוגל אנליטיקס
מרכז שליטה מכוון PPC מציג נתונים חברתיים הקשורים להתנהגות הגולשים מפייסבוק, Google+, Linkedin, טוויטר וכדומה.
תחת מרכז השליטה תוכל לראות את כמות הגולשים הכללית, פילוח לפי רשת חברתית, כמות העמודים הנצפים לפי רשת חברתית, נאמנות הגולשים לאתרך, הימים החזקים ועוד.
לחץ כאן בשביל לשייך את מרכז השליטה החברתי שלנו לגוגל אנליטיקס בחינם !
מרכז שליטה טכנולוגי לגוגל אנליטיקס
מבחינת חווית שימוש, מומלץ תמיד לבדוק כיצד האתר מתפקד מבחינה טכנולוגית וכיצד האתר מותאם לגולש.
תחת מרכז שליטה זו תוכל לראות את מערכות ההפעלה הפופולריות, אחוז התנועה הסלולרית מסך התנועה לאתר, דפדפנים מובילים, רזולוציות מובילות, מכשירים סלולריים מובילים ועוד.
סביר להניח שאם אתה לא איש טכני לא תוכל לדלות מהמידע הזה יותר מידי. אך מומלץ להסתכל על נתונים מעניינים כמו רזולוציות (וכיצד האתר שלך מותאם לרזולוציות הפופולריות אצלך), תנועה סלולרית (אם אחוז התנועה הוא גבוה, מומלץ לפתח גירסה סלולרית של האתר) ותאימות לדפדפנים המובילים.
לחץ כאן בשביל לשייך את מרכז השליטה הטכנולוגי שלנו לגוגל אנליטיקס בחינם !
מרכז שליטה מכוון מותג (Brand) לגוגל אנליטיקס
במידה ואתה מעוניין לבדוק כיצד המיתוג שלך עובד ברשת תוכל להשתמש במרכז שליטה זה לבדיקת שם המותג שלך (מיתוג אישי ועסקי ברשת).
לאחר הגדרת הווידג'טים תוכל לראות כיצד המותג שלך מתנהג ברשתות החברתיות, כמה כניסות אתה מקבל ממילות מפתח ממותגות לעומת מילות מפתח לא ממותגות ועוד.
לחץ כאן בשביל לשייך את מרכז השליטה הממותג שלנו לגוגל אנליטיקס בחינם !
לסיכום, הדו"חות הנ"ל יאפשרו לך להוציא את המקסימום מגוגל אנליטיקס בצורה מהירה יחסית. כמו תמיד אשמח לשמוע את דעתך, שתף אותי ואת הגולשים בהמשך המאמר.
אם יש לך שאלות כלשהן הקשורות ליישום באנליטיקס, אני מזמין אותך להצטרף למערכת השאלות והתשובות תחת Signup בה, אני ומשתמשים נוספים בקהילה עונים על שאלות ( ניתן להתחבר למערכת באמצעות חשבון פייסבוק, תוך שניה וחצי..).
אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !
מעולה!!! ומועיל!!!
כל הכבוד!
כל הכבוד על שיתוף הדוחות!
בהחלט יעזור לי להבין טוב יותר את התמועה באתר.
דרך אגב, איך מתגברים על המחסור בביטויי החיפוש, אלה שעבורם כתוב not provided או not set ?
האם מעבר ל-https יפתור זאת או שבכל מקרה חיפושים בהם הגולש מחובר לחשבון שלו, ביטוי החיפוש לא יהיה זמין?
ליאור,
אני שמח שזה עזר לך.
בקשר ל – Not Provided אתה יכול להשתמש בשיטה הזו :
https://www.signup.co.il/2133/%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%90%D7%A4%D7%A9%D7%A8-%D7%9C%D7%A7%D7%91%D7%9C-%D7%9E%D7%99%D7%93%D7%A2-%D7%9E-not-provided-%D7%91%D7%92%D7%95%D7%92%D7%9C-%D7%90%D7%A0%D7%9C%D7%99%D7%98%D7%99%D7%A7%D7%A1/
בנתיים זו השיטה היחידה שאני מכיר…
אם תעבור ל – HTTPS זה לא יעזור לך כי התנועה כבר מוצפנת.
אני ממש מופתע לטובה שאתם מאפשרים הצצה שכזו!
שאפו!
שליטה מתקדמת בהחלט.
הכי עניין אותי העניין של ה-Brand
זה נשמע כלי אדיר!
שלום רב,
האם ידוע לך מי נותן את השרות של בניית דוח אחד מסכם לאתר ?