אם אתה עדיין לא עובד עם גוגל אנליטיקס, אתה מפסיד מערכת סטטיסטיקה נפלאה שיכולה לעזור לך לנתח את נתוני השימוש באתר ולהסיק מסקנות להגדלת הנראות, התנועה וההמרות בו.
אחת האופציות שאני מאוד אוהב בגוגל אנליטיקס היא האופציה ליצור סיגמנטים מתקדמים (בגירסה העברית, קוראים לזה פלחים מתקדמים), כמעט על כל נושא שבא לי לחקור לעומק.
אז מה זה בעצם סיגמנטים מתקדמים (Advanced Segments) ?
סיגמנטים מתקדמים מאפשרים לך לבודד ולנתח תנועה מסויימת באתר. לדוגמא, ניתן ליצור סגמנט שכולל רק גולשים שרכשו מוצר כלשהו באתר ולראות כיצד הם מתנהגים בו – ולהיפך.
כמעט ואין גבול לכמות הסיגמנטים שניתן ליצור באנליטיקס. אם הנושא לא ממש מוכר לך, אני ממליץ לך לצפות בסרטון הבא שהופק על ידי צוות גוגל אנליטיקס :
דוגמאות לסיגמנטים מתקדמים (Advanced Segments) באנליטיקס
כפי שציינתי קודם לכן, אפשר ליצור הרבה מאוד סיגמנטים מותאמים אישית לך, הנה כמה דוגמאות לנושאים שמעניינים אותי באנליטיקס.
סיגמנט עבור ביטוי מפתח אשר ממילה בודדת
על ידי שימוש בסיגמנט הזה, תוכל לראות את הביטויים שמפנים אליך תנועה ממילה בודדת. מבחינה פרקטית, ניתן להבין את חוזק האתר (לפי כמות הביטויים שהוא מדורג עליהם) ואת איכות המילים שעליהן הוא מדורג.
הקוד לסיגמנט הוא : ^\s*[^\s]+(\s+[^\s]+){0}\s*$
סיגמנט עבור ביטוי מפתח אשר מורכב מ – 2-3 מילים
על ידי שימוש בסיגמנט הזה, תוכל לראות את כל הביטויים שמורכבים מ – 2-3 מילים ומפנים אליך תנועה. ברוב המקרים, מדובר בביטויים החשובים ביותר אצלך באתר וחשוב לעקוב ולשפר את הביצועים שלהם לאורך זמן.
הקוד לסיגמנט הוא : ^\s*[^\s]+(\s+[^\s]+){1,2}\s*$
סיגמנט עבור ביטוי מפתח אשר מורכב מ – 4 מילים או יותר
על ידי שימוש בסיגמנט הזה, תוכל לראות את כל ביטויי זנב ארוך אשר כדאי לעבוד עליהם. ברוב המקרים, ביטויים מפתח ארוכים הם ממוקדים מאוד אך בעלי תנועה נמוכה יחסית (במיוחד בישראל) – לעיתים, ניתן למצוא מספר ביטויים שכדאי ליצור עליהם עמודי תוכן שיקודמו בצורה אורגנית.
הקוד לסיגמנט הוא : ^\s*[^\s]+(\s+[^\s]+){3,}\s*$
סיגמנט עבור תנועה שמקורה בבלוג
אם אתה מעוניין לבדוק כיצד הבלוג שלך מתפקד מבחינת תנועת גולשים או קישורים טבעיים שנוצרים אליו, תוכל להשתמש בסיגמנט מיוחד לנושא.
הערה, הסיגמנט הזה עובד אך ורק אם ה – URL של הבלוג שלך הוא URL מובנה בצורה של /Blog/URL-Post. למשל, ניתן לראות שב – Signup מבנה הכתובות לא מותאם בצורה הזו, כך שלא ניתן להשתמש פה באופציה הזו.
סיגמנט עבור גוגל
כיום, גוגל אחראית לרוב התנועה האורגנית, במידה ואתה מעוניין לפלח את התנועה שמקורה בגוגל, תוכל להשתמש בסיגמנט הבא :
באמצעות פילוח זה ניתן למשל לבדוק את הצלחת תהליך הקידום לאורך זמן.
סיגמנט עבור רשתות חברתיות
מבחינתי, רשתות חברתיות הן עדיין סוג של תעלומה והרבה פעמים אני מוצא את עצמי שואל שאלות כמו "האם בכלל שווה להמשיך ולהשקיע זמן ברשתות החברתיות ?" או "האם אני בכלל ממיר מישהו שמגיע מפייסבוק ?" – באמצעות יצירת סיגמנטים עבור רשתות חברתיות (או כל מקור תנועה אחר כמו פורומים, בלוגים וכדומה) ניתן להבין טוב יותר את התנהגות הגולשים החברתיים.
לסיכום, אם אתה עדיין לא מכיר את הנושא, אני ממליץ לך לנסות ולשחק קצת עם המערכת – אני בטוח שתגלה כמה דברים מעניינים על הגולשים שלך..
אם יש לך שאלות כלשהן הקשורות ליישום באנליטיקס, אני מזמין אותך להצטרף למערכת השאלות והתשובות תחת Signup בה, אני ומשתמשים נוספים בקהילה עונים על שאלות ( ניתן להתחבר למערכת באמצעות חשבון פייסבוק, תוך שניה וחצי..).
אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !