אחת השאלות הנפוצות ביותר בקרב לקוחות פוטנציאליים היא האם תהליך הקידום נשאר לנצח או במילים אחרות, כמה זמן אני אצטרך לשלם לך ?
רוב מקדמי האתרים מוכרים את האשליה שקידום אתרים אורגני (SEO) נשאר לנצח, אך לא תמיד זה המצב (במיוחד לא במילות מפתח תחרותיות בעלות נפח חיפוש משמעותי). מאמר זה ינסה לענות על השאלה ולהציג עוד כמה נקודות מבט מעניינות על הנושא.
אאוץ', זה בטח כאב…
בשנה האחרונה, מיליוני אתרים בעולם נפגעו מעדכוני אלגוריתם כמו עדכון גוגל פינגווין או עדכון גוגל פנדה. חלק מהעסקים שנפגעו, הסתמכו על גוגל ברמה כל כך קיצונית כך שלאחר הנפילה, הם פשוט נאלצו להכריז על פשיטת רגל.
ישנן עדויות לעסקים שניסו לשקם את האתר שנפגע והצליחו. אך רוב העדויות הן של עסקים שניסו, לא הצליחו ונאלצו לעזוב את האתר הקיים ולהתחיל הכל מאפס עם דומיין ללא היסטוריה שלילית בעיני גוגל.
ההגדרה למיהו "מקדם אתרים טוב" – משתנה כל הזמן !
חשוב להבין שכיום ישנן טכניקות קידום אתרים שהיו מקובלות מאוד לפני מספר שנים כמו יצירת קישורים בעלי טקסט זהה או ניתוב Pagerank (PageRank sculpting) והפכו בשנתיים האחרונות ללא לגיטימיות בעיני גוגל.
אני מאמין בלב שלם שרוב חברות קידום האתרים שנמצאות בשוק יודעות כיצד מנוע החיפוש של גוגל עובד, נוקטות במשנה זהירות כאשר מדובר באתר לקוח (ולא כמו באתר Affiliate או תשתית שלהן) ונותנות שירות טוב ללקוחות.
עם זאת, אני מאמין שיש גם הרבה מאוד חאפרים בשוק. לצערי, חסמי הכניסה לתחום הם נמוכים מאוד וכל אחד יכול להדפיס כרטיס ביקור ולקרוא לעצמו ממחר בבוקר מומחה לקידום אתרים, ללא תוצאות בפועל. כאחד שחבר בלא מעט פורומים וקבוצות בנושא SEO, לפעמים אני נתקל בשאלות בסיסיות מאנשים שמתיימרים להבין SEO – לפעמים, זה קצת מביך…
בנוסף, חשוב לזכור שקידום אתרים דורש גם את התערבות בעל העסק. לצערי, רוב בעלי העסקים (ובמיוחד, בעלי העסקים הקטנים) לא ממש יודעים מה המקדם שלהם עושה בפועל או לא מצליחים להבין מה ההבדל בין טקטיקות קידום אתרים לבנות לבין טקטיקות קידום אפורות או שחורות שיכולות להשפיע על האתר שלהם בעדכון האלגוריתם הבא.
מעשית, מה קורה לאתר שלך כאשר מפסיקים לעשות קידום אתרים ?
כאשר אתה עושה SEO, אתה למעשה משפר את דירוג האתר בתוצאות החיפוש על מנת לחשוף את האתר ולמשוך אליו גולשים חדשים.
ברוב המקרים, תנועת הגולשים בנישה היא קבועה ולכן אם הצלחת למשוך גולשים חדשים, זה בא על חשבון אתרים שהופיעו שם בעבר. אם בשלב כלשהו, תפסיק לעשות SEO המתחרים שלך יוכלו להשיג את התנועה שגזלת מהם באותה הקלות שאתה לקחת אותה.
בנישה בה המתחרים שלך פעילים ולא "ישנים בעמידה", תצטרך להשקיע ב –SEO כל הזמן ולעיתים גם להגדיל את התקציב הקיים. אם לא תעשה זאת, רוב הסיכויים שכמות הגולשים תרד בצורה הדרגתית עד העלמות מוחלטת.
לסיכום, קידום אתרים אורגני הוא תהליך מתמשך שעל מנת לשמר את תוצאותיו תהיה חייב להשקיע כל הזמן. על מנת שהעסק שלך יוכל להצליח ברשת, אתה חייב לנהל את הסיכונים בצורה חכמה ולשלב את פעילות ה- SEO עם פעילויות שיווקיות נוספות כמו יח"צ, דיוור אלקטרוני, רשתות חברתיות וכדומה.
כמו תמיד, אשמח לשמוע את דעתך על המאמר הנ"ל – בוא ושתף אותי ואת גולשי הבלוג בדעתך.
אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !
מסכים איתך.
1. מי שמקדם שיתייחס לזה כאל פרסום ויבין שפרסום הוא לאורך זמן וכשלא מפרסמים יש מצב שהחשיפה ללקוחות יורדת (מיקומים במיקרה הנ"ל).
2. כמו כן לכל קידום יש זמן כלשהו שתלוי בשינוי אלגוריתם גוגל וגם אתרים שקידמו "לבן" יכולים להיפגע כי בוצע שינוי אלגוריתם והחשיבות של פקטור X בגוגל עולה בעוד חשיבות פקטור V יורדת.
ובסוף מכל זה מקבלים Z…
🙂