לפי דעתי, רוב מקדמי האתרים לא מקדישים מספיק תשומת לב ליצירת קישורים פנימיים בתוך האתר. רוב המאמצים מופנים למקורות תומכים מחוץ לאתר על ידי הגדלת מספר הדומיינים המפנים או הגדלת כמות הקישורים המזוהים.
בסופו של דבר, רוב המקדמים פשוט מפספסים טכניקה פשוטה שיכולה להקפיץ את האתר המקודם לא מעט מקומות בצורה קלה יחסית לטכניקות אחרות.
כיצד קישורים פנימיים משפיעים על תהליכי SEO באתר ?
קישורים פנימיים משפיעים ישירות על תוצאות החיפוש מהסיבות הבאות :
- להבדיל מקישורים טבעיים שמופנים אל אתרך (למשל, קישור בבלוג מסויים או קישור מכתבה שהוזכרת בה) השליטה על הקישורים הפנימיים היא 100% שלך. היתרון בכך הוא שתוכל להדגיש ביטויים שבהם אתה מעוניין לדחוף את עצמך למעלה, בדומה לקמפיינים של קניית קישורים ברשת.
- קישורים פנימיים מאפשרים לך שליטה על זרימת ה – PageRank בין העמודים הראשיים באתר לבין העמודים הפנימיים יותר באתר.
- טקסט הקישור (Anchor Text) מאפשר למנוע החיפוש להבין טוב יותר על מה מדבר העמוד. קישור שמכיל טקסט אינפורמטיבי משפיע יותר מאשר תיאור כללי (למשל, לחץ כאן ! או קרא עוד..).
- בהמשך לנקודה הקודמת, במידה והקישור הפנימי מופיע על תמונה, ניתן באמצעות האלמנט Alt לאפיין את התוכן טוב יותר עבור מנועי החיפוש.
סוגים של קישורים פנימיים
ניתן לחלק את הקישורים הפנימיים ל – 4 סוגים עיקריים :
- קישורים פנימיים מתוך טקסט, נקראים לעיתים קרובות קישורים מערכתיים (Editorial Links).
- קישורים פנימיים מתוך סרגלי ניווט עליוניים (Header).
- קישורים פנימיים מתוך סרגלי ניווט תחתוניים (Footer).
- קישורים פנימיים מתוך בלוגרול.
לא כל הקישורים נולדו שווים
לא כל הקישורים נולדו שווים, ישנם כאלה ששווים יותר מאחרים. בעבר, מנועי חיפוש מתקדמים כמו Google או Bing התייחסו לכל הקישורים בצורה זהה, אך כיום המגמה השתנתה.
זה לא סוד גדול שכיום גוגל נותנים חשיבות גדולה יותר לקישורים מתוך טקסט (Editorial Links), כפי שניתן לראות בוידאו הבא שהופץ כחלק מפרוייקט GoogleWebmasterHelp שבו מאט קאטס עונה על שאלות נפוצות מהגולשים.
אם נקרא בין השורות נוכל להבין שגוגל מתייחסים לקישורים מתוך טקסט בצורה מעט שונה מקישורים באיזורים אחרים באתר, לכן מומלץ לבצע את השלבים הבאים :
- במידה ואתה בכלל לא משתמש בקישורים מסוג זה – זה הזמן להתחיל !
- מומלץ לעבור על עמודי התוכן באתר ולהוסיף קישורים רלוונטים במקומות אסטרטגיים. למשל, בתוך החלק העליון של העמוד (Above The Fold) מתוך הטקסט. כמובן, שכדאי לשמור על רלוונטיות גדולה ולא לקשר סתם בשביל להוציא קישור.
- מומלץ להשתמש באלמנט NoFollow לקישורים בתחתית העמוד או לקישורים שחוזרים מספר פעמים בעמוד, ניתן לראות תחת Signup שימוש בטכניקה זו ברוב העמודים הפנימיים באתר.
- כדאי לשקול ולהשתמש בסרגלי ניווט משניים אשר מוצגים באיזורים ממוקדים באתר.
לסיכום, יצירת קישורים פנימיים היא טכניקה מעולה להגדלת הנראות של האתר בתוצאות החיפוש. במידה ואתה עדיין לא משתמש בטכניקה זו, מומלץ להתחיל !
אשמח לשמוע אם גם לכם יש שיטות נוספות שבהן אפשר לרתום את כוחם של הקישורים הפנימיים באתר, כמו תמיד, ניתן להגיב ממש בהמשך העמוד.
אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך- זה לוקח רק 2 דקות מזמנך.
היי אחלה פוסט, רציתי רק להבין מה הרציונל מאחורי המשפט הזה:
מומלץ להשתמש באלמנט NoFollow לקישורים בתחתית העמוד או לקישורים שחוזרים מספר פעמים בעמוד, ניתן לראות תחת Signup שימוש בטכניקה זו ברוב העמודים הפנימיים באתר.
אני יודע שמומלץ לוותר על קישורי NF שכן היעוד שלהם הוא לאתרים חיצוניים שאין אפשרות לפקח על איכותם.
מה שגורם לי לפקפק בתועלת הפעולה.
מה אתה חושב, עד כמה הוספת ה NF משמעותית?
פוסט מעולה האמת היא שהרבה מאד בעלי אתרים וגם מקדמי אתרים מזלזלים בערך של הקישורים הפנימיים ואני חושב שזה חבל כי הם מחמיצים אפשרות של קידום האתרים שלהם בקלות רבה יחסית.
חאלה פוסט ותודה. כדאי גם להיזהר ולא להגזים עם כמות הקישורים הפנימיים באתרים שלא יהיה לנו אתר יותר מידי SEOאי.
יש בעיני יסוד להניח שקישורי NF בתוך האתר מגבירים את מדד האמון שיש לתת באתר שלך, שמרשה לעצמו "להפסיד" קישורים שנספרים על ידי "גוגל". מה שטוב בכך, הוא שגוגל "רואה" גם את הקישורים האלה, וכנראה נותן להם משקל.
היי עידן,
קצת מצחיק לי להגיד את זה אבל לפעמים צריך שיחפרו לך כמה פעמים עד שעושים משהו שהוא טוב בשבילך.
אמנם ידעתי על הלינקים הפנימיים אבל באמת לא נתתי מספיק דגש.
אז תודה על ה"הארות" שלך! אני אנסה להקפיד יותר..