רשת סופרמרקטים בקוריאה, Tesco / Home Plus, עשתה מהלך פרסומי חדשני ומלהיב לפני כשנה: במקום שהקונים יטרחו להגיע אליהם, הם יביאו את החנות אל הקונים.
עסקים חיים ונושמים בעיקר הודות לפעילויות שיווקיות. בלי שיווק ופרסום, העסק לא יוכל לייצר לקוחות חדשים והכנסות נוספות. רשת טסקו / הום פלוס בקוריאה החליטה להשתמש ב- Quick Response Code, כדי להנגיש את מוצריה גם ללקוחות שאינם מגיעים פיזית לסניפי הרשת.
תמונות-ענק של מוצרי הרשת פורסמו ברכבת התחתית, ולצד כל תמונה – ברקוד QR. העוברים והשבים סרקו את קודי המוצר ישירות באמצעות הסמארטפון, הוסיפו את המוצרים לסל הקניות הווירטואלי – וביצעו רכישה מיידית מהנייד. לאחר שבוצעה הרכישה המקוונת, הרשת שלחה את המוצרים עד דלת הלקוח בעולם האמיתי, וכל זה בלי להגיע לסופר ובלי טרחה מיותרת.
הקמפיין הזה גאוני מכל בחינה – חוסך ללקוח, חוסך לרשת ומותיר את כולם מרוצים. מספר הלקוחות הרשומים לשירות המשלוחים של "טסקו" עלה ב-76%, כמות הרכישות המקוונות זינקה ב-130%.
הקדישו 2 דקות לסרטון הפרסומת של המהלך, אין כמו מראה עיניים:
אז מה זה QR בכלל?
כולנו מכירים את הברקוד הישן-נושן, זה שנמצא על תוויות מוצרים במכולת ובסופרמרקט. קוד QR הוא סוג נוסף של ברקוד דו-ממדי בצבעי שחור ולבן, המסוגל להכיל קצת יותר מידע מהברקוד הרגיל: כתובת דואר אלקטרוני, מספר טלפון או פקס, מסר טקסטואלי, קישור ישיר לאתר אינטרנט ועוד.
רצוי שהקוד יודפס או יודבק על משטח ישר ככל האפשר, אך מכיוון שהוא כולל גם אלגוריתם פענוח מובנה, ניתן יהיה לסרוק ולפענח אותו גם אם הוא יימצא על גבי משטחים לא ישרים (כגון בקבוקים, בגדים ועוד).
סריקה של QR מתבצעת בדרך כלל באמצעות אפליקציית סמארטפון, ומכאן קצרה הדרך לפרסם את עצמכם במגוון דרכים יצירתיות ויעילות. לא צריך להיות מומחה מחשבים או שיווק – פשוט להשתמש בקוד בתבונה.
אפשרויות פרסום עם QR
מכיוון שהקוד בעצם מהווה "גשר" מהפורמט האנלוגי (פרסום אופליין) לפורמט הדיגיטלי (פרסום אונליין), השימוש הטוב ביותר ב-QR הוא בהדפסה על מוצרים פיזיים. ניתן ליישם את הקוד על גבי כל דבר העולה על דעתכם, ובתנאי שניתן יהיה לסרוק אותו כראוי. בצורה כזו ניתן לבצע שיווק יעיל באינטרנט, באמצעות עולם המודפס.
יש כל-כך הרבה דרכים לפרסם באמצעות QR, עד שלא ניתן לסקור את כולן.
הנה כמה מהדרכים העיקריות:
- מוצרי שיווק ופרסום עם QR – רוצים שאנשים יגיעו ישירות לאתר שלכם? הדפיסו את ה-QR על גבי כרטיסי הביקור שלכם, הברושורים השיווקיים וכל מוצר פרסומי אחר. בדיוק כפי שחומרי הפרסום שלכם כוללים כתובת, טלפון ודואר אלקטרוני, התרגלו לשלב בהם גם קודי QR לאתר העסק.
- QR בעיתונים – מספר עיתונים בישראל החלו גם הם להשתמש ב-QR, כהרחבה לכתבות המודפסות. ניתן אף להדפיס את הקוד על גבי שילוט חוצות, אך יש לוודא שהוא יוצב בגובה נמוך דיו, כדי שאנשים יוכלו לסרוק אותו עם הטלפון הנייד.
- פריטי לבוש וטקסטיל – ניתן להדפיס את הקוד גם על גבי בגדים, כובעים ומוצרי טקסטיל ובד; מצוין בעיקר לבתי עסק בהם העובדים מחויבים בתלבושת אחידה או במדים מקצועיים.
- אפשרויות נוספות – ישנם אלו שאף הרחיקו מעבר לברור ולמובן מאליו, וקעקעו קודי QR על גופם (זמניים או קבועים).
כדאי לזכור – אם ה-QR שלכם מוביל לאתר אינטרנט, רצוי שהאתר יהיה מותאם לגלישה ממכשירים ניידים (סלולר וטאבלט). חבל שהגולשים יסרקו את הקוד בהתלהבות, רק כדי לגלות שהגיעו לאתר שאי אפשר לנווט בו או לצפות בתכניו.
אם מדובר באתר וורדפרס, בדרך כלל ניתן להתקין תוספים חינמיים שהופכים את האתר לנגיש גם בסלולר. אם מדובר במערכות ניהול אחרות, כדאי להשקיע בהקמת גרסת סלולר.
ניתן לקבל מידע נוסף על הפצת קוד QR בעת קידום אתרים במאמר שפורסם בבלוג בעבר.
רוצים להכין QR בשתי דקות ?
באינטרנט תוכלו למצוא שלל אתרים, שיהפכו את המידע שלכם לברקוד QR. חלק מהאתרים מאפשרים להכין QR בצבעים, ולא רק בשחור-לבן. הדבר מוסיף להם ערך, והופך אותם לאטרקטיביים יותר מברקודים פשוטים.
כמה אתרים מובילים בתחום הם qrcode.kaywa.com , qrstuff.com ו – goqr.me.
זהו פוסט אורח שפורסם על ידי עמית אדלר, אם גם אתה מעוניין לפרסם פוסט אורח בבלוג של Signup, ניתן לקבל על כך מידע נוסף בעמוד כתיבת פוסט אורח בבלוג.
בנוסף, אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך- זה לוקח רק 2 דקות מזמנך.
פוסט מעניין על נושא מעניין ויעיל באופן יוצא מן הכלל, הרעיון של הצבת פוסטרים המדמים את המדפים בחנות הוא יפה ומבריק. אני לא בטוח שהישראלים מגיעים לתחנה מספיק זמן לפני שהרכבת מגיעה על מנת להספיק ולקנות… בהחלט נושא מאתגר.