רוב העסקים שפועלים ברשת ומחוצה לה, פועלים בתוך נישה ברורה מאוד. למשל, מנתחים פלסטיים, מפיקי סרטי תדמית, מקדמי אתרים ואפילו מאלפי כלבים – כולם משווקים לקהל יעד ממוקד מאוד.
כתוצאה מכך, שיווק מסורתי (Outbound Marketing) אשר מערב מודעות בעיתונים, שלטי חוצות או פרסומות בטלוויזיה פחות מתאים לשיווק עסקים אלה וזאת משום ש – 99% מהאוכלוסיה בכלל לא מעוניינת בשירותים שהם יכולים לספק !
אם יש לך עסק נישתי ואתה שוקל כיצד למשוך יותר גולשים, ליצור יותר מכירות ולתרום לשורה התחתונה של העסק שלך, Inbound Marketing היא התשובה עבורך.
מה זה Inbound Marketing ?
Inbound Marketing היא שיטת שיווק אשר מטרתה להביא את קהל היעד אליך על ידי פרסום תכנים רלוונטים (פוסטים בבלוגים, פודקסטים, קטעי וידאו, ספרים אלקטרונים, ניוזלטרים וכדומה), שימוש במדיה חברתית (פייסבוק, טוויטר, Google+ ואחרות) ושימוש בעקרונות אופטימיזציה למנועי חיפוש.
שיטות שיווק חדשות אלה מאפשרות לך למשוך לקוחות פוטנציאליים לעסק שלך על ידי הספקה שוטפת של תוכן מקצועי, ענייני וממוקד לצרכים שלהם (הגולשים או הלקוחות הפוטנציאליים נמצאים במרכז ולא החברה המדהימה שלך).
יתרונות מרכזיים ב – Inbound Marketing
ישנן לא מעט יתרונות בשיטת השיווק Inbound Marketing על פני שיווק מסורתי (Outbound Marketing), הנה כמה יתרונות שיעזרו לך להבין עד כמה חשוב להשתמש ב – Inbound Marketing :
- הפגנת מומחיות העסק שלך – עסק נישתי מציע לקהל הלקוחות הקיימים או הפוטנציאליים סל של פתרונות אשר ייחודי אך ורק לתחום שלו. לכן, כאשר אתה מחפש לקוחות חדשים, אין לך צורך לפנות לכל אחד, אלא אך ורק ללקוחות שיש להם בעיה שאתה יכול לפתור.
לפי מחקרים אחרונים, יותר מ – 70% מהלקוחות הפוטנציאליים שלך מחפשים מידע באינטרנט, הם רוצים לפתור בעיות מסויימות ולא להיות מוצפים בפרסומות או בסיסמאות שטוענות שאתה מספר אחד בשוק. יצירת תוכן ממוקד לצרכים של קהל היעד שלך וקידומו במנועי החיפוש או ברשתות החברתיות יגרום לכך שלקוחות אשר מחפשים מידע רלוונטי, יגיעו אליך ולא אל המתחרים שלך.
- אין תלות במיקום הלקוח הפוטנציאלי – שיווק שפניו אל הלקוחות, Inbound Marketing, מאפשר לך לאתר אותם ללא תלות במיקום הנוכחי שלהם.
יצירת נוכחות נכונה אשר מבוססת על אופטימיזציית תוכן מאפשרת לך ליצור נדל"ן וירטואלי אשר יעבוד עבורך בכל שעה, בכל מקום ולאורך זמן (כל עוד הנושא רלוונטי). למשל, מאמר שכתבתי לפני יותר משנה על איך לאנדקס אתר בגוגל בפחות מ – 12 שעות ? – רלוונטי גם היום.
- רשתות חברתיות – שיווק עסקים נישתיים לא מוגבל אך ורק לגוגל, בקלות אפשר למצוא ערוצי שיווק נוספים כמו רשתות חברתיות, דיוור אלקטרוני ואחרים.
רשתות חברתיות כמו Facebook, Twitter, LinkedIn ו – Google+ מאפשרים לך לתקשר בצורה ישירה עם קהל היעד שלך. ככל שקהל היעד שלך מצומצם יותר, יהיה לך יותר קל למצוא, לשווק ולפנות לקהל היעד שלך. על מנת להעריך טוב יותר אם שימוש ברשתות חברתיות (עמודים עסקיים, קבוצות מקצועיות, פרופילים אישיים וכדומה) שווה את ההשקעה שלך, שאל את עצמך את השאלות הבאות :
- מי משתמש ברשת החברתית שבחרתי ?
- האם מדובר בלקוחות פוטנציאליים לעסק שלי ?
- איזה תוכן המשתמשים מחפשים ומשתפים בתדירות גבוהה ?
- איך אפשר לחשוף תוכן חדש למשתמשים ברשת ?
- כמה זמן אני צריך להשקיע בשביל להשתתף ברשת ?
- מנתוני עבר, האם אני יכול להעריך את ה – ROI העתידי שלי ?
- יצירת המרות ממוקדות – על מנת ששיווק Inbound יעבוד באמת, זה לא מספיק למשוך רק תנועה ממוקדת לאתר. עליך לדעת מי הם הלקוחות שלך על ידי אפיון פרסונות שיווקיות אשר יעזרו לך לחשוב כמו הלקוח ולא כמו בעל העסק. לאחר אפיון הפרסונות תוכל להציע להם הצעה בעלת ערך שהם לא יוכלו לסרב לה.
ההצעה יכולה להיות פגישת ייעוץ בחינם, הורדת ספר אלקטרוני (eBook), זמני תגובה מהירים וכדומה- מצא מה הלקוחות שלך מחפשים ואיך אתה יכול לספק את זה !
- מדידה מלאה של תוצאות השיווק – רוב העסקים הנישתיים עובדים עם תקציב שיווקי מוגבל שלא מאפשר להם לעשות כל מה שהם רוצים, לשמחתנו טכניקות שיווק Inbound הן ברי מדידה בצורה מלאה.
תוכל למדוד מהיכן הגיעו הגולשים שלך, איזה תוכן הם אהבו באתר שלך ?, האם הם נרשמו לעדכונים ?, האם הם הורידו משהו (ספר, תוכנה וכדומה) ?, מה המסלול שהם עברו באתר ? כמה מהם מילאו טופס התעניינות ? כמה מהם רכשו כל מוצר ומה הרווח שנוצר על כל גולש ? – תוכל לקבל מידע כמעט על כל דבר שתרצה למדוד. אלמנטים חשובים אחרים.
לאחר שתדע מה עובד ומה לא עובד עבורך, תוכל למקד את מאמצי השיווק בערוצים שעובדים הכי טוב ולמקסם את הרווח שלך.
לסיכום, Inbound Marketing משחררת אותך מרדיפה חסרת תועלת אחר לקוחות שלא מעוניינים בשירותים או במוצרים שלך ומאפשרת לך לפנות לקהל יעד מצומצם אך איכותי, ממיר ורלוונטי לצרכים שלך. כמו תמיד, אשמח לשמוע האם אתה משתמש בטכניקות שיווק אשר מתבססות על תוכן, אופטימיזציה ואלמנטים חברתיים ?, אם כן, תוכל לשתף אותנו בתובנות שלך ?
אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !
תודה על ההסבר עידן, כתיבה יפה.
התחום הזה התחיל לקבל הרבה מודעות מאז שגוגל השקיעו ב-hubspot, החברה שניכסה לעצמה את התחום הזה.
http://www.seomoz.org/blog/inbound-marketing-is-taking-off
באופן כללי אפשר להגיד שהתחום הזה מתמקד בטקטיקות שיווק מתוך מקורות מהם ניתן לקבל טראפיק חינמי (תגובות בבלוגים ופורומים, אתרי שאלות ותשובות, וובינרים, רשתות חברתיות וכו'…).
פאבל, hubspot היא באמת אחת החברות שהכי משקיעות בלימוד והטמעת הערכים של השיטה, רוב הנקודות שנתתי במאמר שלי נגזרו ממאמרים שלהם.
מה עם רימרקטינג, גם כדאי לעסקים בנישה ספציפית, או שזה יכול סתם להציק?
כי ברור שזה טוב למכירות בזמן קצוב, כמו למשל שעכשיו אני רוצה למכור משהו – קייטנה בקיץ, בחודש הקרוב אז אני לא אתחיל לחכות לקידום אורגני אלא PPC או PPV וריטרגטינג
השאלה אם אתה רוצה משהו לטווח ארוך אז כדאי לך לתייג אנשים ו"לרדוף" אחריהם כמה חודשים
inbound marketing זה באמת דרך טובה להרוויח עוד לקוחות. הרי כל אחד מחפש את המקצועיות ומישהו שמבין הכי טוב בתחומו וזו דרך מעולה להראות את זה