אם אתה בעל עסק, סביר להניח שאף פעם לא חשבת אם אתה ראוי להופיע במקום הראשון בגוגל ? – הרי איזו שאלה זו, ברור שאתה ראוי, אתה משלם למקדם אתרים שיבנה לך לינקים כל היום ! – אז זהו, שלא בטוח שזה מספיק…
במהלך השנים האחרונות יצא לי לעבוד עם לא מעט לקוחות בתקציבים משתנים, מלקוחות קטנים כמו חנויות פרחים, סוכני ביטוח ועסקים של איש אחד ועד לקוחות גדולים כמו בית מלון, בתי קזינו ויצרי תוכנות אשר מעסיקים עשרות, מאות ואפילו אלפי עובדים בתחומים שונים (כולל בתחום האורגני).
כתוצאה מעבודה זו, ראיתי שאחת הבעיות המרכזיות בעבודה מול לקוחות היא שחוסר ידע בסיסי באיך קידום אתרים אורגני (SEO) עובד יכול להוביל את הלקוח לפתח ציפיות לא מציאותיות מתהליך הקידום ולצאת בסופו של דבר לקוח מאוכזב, כעוס ומיואש. תופעה זו נפוצה בעיקר בקרב עסקים חדשים שמעמידים תקציב נמוך משמעותית משאר בעלי העסקים באותה נישה.
האם אתה בכלל ראוי להופיע בעמוד הראשון בגוגל ?
כמעט בכל תחום תחרותי ישנם לפחות 10 אתרים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש שעשירים מאוד בתוכן, רמת ה- On-Page SEO שלהם היא טובה ופרופיל הקישורים שלהם מתפתח כבר שנים בצורה קבועה.
אין ספק, מקום ראשון בגוגל שווה הרבה מאוד כסף לבעלי האתר ולכן כולם רוצים להיות שם, אך האם שאלת את עצמך את השאלות הבאות :
- האם האתר החדש בנוי בצורה נכונה לפי כללי ה – SEO כך שגוגל "יוכל להבין אותו טוב" יותר ?
- האם האתר החדש שלך מלא בתוכן ייחודי, מעניין ושימושי לגולשים ?
- האם הקישורים שמפנים אל האתר שלך מגיעים מאתרים בעלי מוניטין ?
- האם האתר החדש שלך מתעדכן מתעדכן בכלל ? אם כן, באיזו תדירות (יומית, שבועית, חודשית או שנתית ?
- האם ממשק המשתמש של האתר שלך בנוי בצורה ידידותית לגולשים ?
כל אחד יכול לבנות אתר חדש בתוך מספר שבועות, אבל למה אתה חושב שגוגל ימקם אותו במקום הראשון אחרי מספר חודשים או אפילו שנה ? – גוגל לא ימקם אותך במקום הראשון רק בגלל שאתה רוצה את זה !
תאמין לי לא רק אתה רוצה להיות ראשון בגוגל גם 1000 האתרים המתחרים בך רוצים את זה. לעולם לא תוכל להשיג את המיקומים הטובים מבלי להשקיע כסף או עבודה בתיקון בעיות SEO באתר, כתיבת תוכן באתר, השגת קישורים ממקורות איכותיים, שיפור חווית המשתמשים באתר וכדומה.
אז, האם אתה ראוי להיות במקום הראשון בגוגל ? – אם לא, האם עשית משהו בנידון ?
אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !
כתבה אדירה, אבל לדעתי יש עוד משהו חשוב.
היום מישהו שמופיע במקום הראשון בגוגל מקבל אוטומטית מעין "סמכות" מקצועית בתחום שלו – השאלה היא האם זה נכון עלייך כבעל מקצוע. כמובן שכמקדמי אתרים זה לא אכפת לנו עד כמה הלקוח שלנו מקצועי ואפשר לשים אותו ראשון בכל מקרה אבל זו סתם מחשבה שכזו.
האמת זה נכון להיות ראשון בגוגל מצריך עבודה מאד קשה והרבה מאד עסקים לא מבינים את זה.
מאמר לא רע בכלל. הדבר החסר בו – התייחסות לרמת התחרות בתחום מסוים. כמובן, שבתחומים תחרותיים מאוד כמות העבודה ותקציבים שצריך להשקיע ע"מ להתקדם הינם גבוהים, ובנישות קטנות ולא מפותחות הסיפור יכול להיות אחר. לדעתי, כל פרוייקט בקידום חייבים להתחיל מניתוח רמת התחרות ואמצעים, בהם משתמשים המתחרים. לדוגמה, ניתן לבחון את רמת התחרות, מילות מפתח רלוונטיות ודרכי פרסום של המתחרים ע"י שימוש בכלי חינמי ופשוט: http://www.statpr.com, אשר בנוסף מותאם במיוחד לאתרים בעברית לעומת רוב הכלים הקיימים בתחום.