באוקטובר האחרון, גוגל החלה להצפין את תוצאות החיפוש לגולשים אשר מחוברים באמצעות חשבון גוגל. מאז, מיליוני מקדמי אתרים, חברות קידום אתרים ובעלי עסקים אשר משתמשים במערכת גוגל אנליטיקס על מנת לבחון מאילו ביטויים הגולשים הגיעו אל אתרם, ראו כיצד אחוז התוצאות שבהן המידע הוא מוצפן (Not Provided) הולך וגדל מידי יום.
לפי נתוני לקוחות Signup ומיזמים פרטיים שלי, אני יכול לראות כי אחוז התנועה המוצפנת עלי ידי Not Provided רק עולה עם הזמן כאשר היא נעה בין 10% במקרים טובים ל – 50% במקרים הקיצוניים.
לצערנו, לאחר שמוזילה הודיעה לאחרונה שהיא הולכת לחסום את המידע בדפדפן פיירפוקס, סביר להניח שגם הדפדפנים האחרים יישרו קו עם מוזילה וכמות התנועה המוצפנת תמשיך להעלות בצורה חדה גם בחודשים האחרונים.
איך אפשר לקבל מידע מנתוני (Not Provided)?
ישנן מספר שיטות אשר מאפשרות להעריך או להבין טוב יותר את נתוני ה- Not Provided בגוגל אנליטיקס, הנה השיטות שאני משתמש בהן :
- צפייה בתעבורה לפי עמודי נחיתה – לאחר כניסה לחשבון גוגל אנליטיקס, תוכל להכנס ל – Traffic Sources –> Sources –> Search –> Organic ולצפות בתעבורה האורגנית לאתרך .כעת נצטרך ללחוץ על Secondary dimension ולבחור Landing Page מהקטגוריה Traffic Sources. בחירה זו תציג את התפלגות הכניסות לפי עמודי נחיתה באתר.
תצוגה זו לא תציג את מילות המפתח המדוייקות שדרכן הגיעו לאתר, אך בהחלט נוכל להבין מה אנשים חיפשו על מנת להגיע לאותו עמוד. - יצירת Filter להצגת נתוני Not Provided – אם אתה מחפש פיתרון יעיל יותר מצפייה בעמודי הנחיתה וניחוש מילות המפתח תוכל להשתמש בפתרון שדן ברקר הציג בפוסט "איך לגנוב קצת נתוני Not Provided בחזרה מגוגל ?".אני ממליץ לך לקרוא וליישם את מה שדן מציג בפוסט, אני משתמש בזה בכמה אתרים וזה בהחלט עוזר להבין טוב יותר את נתוני ה – Not Provided. בגדול, הפילטר משכתב את מבקרי ה – Not Provided כך שיוצגו כמילות מפתח נפרדות בהתאמה לעמודי הנחיתה שלהם.
לדוגמא, במקום לקבל נתון של Not Provided הוא 154, תוכל לקבל את הנתונים בצורה הבאה :
- השוואת נתוני גוגל אנליטיקס לנתוני Google Webmaster Tools – זו השיטה המתקדמת ביותר להערכת נתוני Not Provided. שיטה זו דורשת ידע ביצוא מידע מגוגל אנליטיקס ואיחוד של מידע על ידי שימוש בפונקציה Vlookup באקסל.אני למדתי על השיטה באמצעות המאמר של בן גודסל על שחזור נתוני מילת המפתח (Not Provided) שפורסם במקור ב – Search Engine Watch. אני לא משתמש בשיטה זו, משום שאני יכול להבין מספיק טוב מה אנשים חיפשו על פי השיטות הקודמות שהצגתי ומכיוון ששיטה זו דורשת זמן עבודה רב מידי מבחינתי (יכול להיות שעבורך היא תהיה שיטה מוצלחת יותר).
כמו תמיד, אשמח לשמוע את דעתך על הנושא. כיצד אתה מצליח להתמודד עם חוסר המידע מצד גוגל ?
אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !
תודה על הטיפ,
כל נושא ה- not provided התחיל לעצבן אותי שאי אפשר לראות נתונים.. נקווה שזה באמת יעזור
שיטות מעולות לצפייה בעמודי Not Provided לא ידעתי שאפשר עד כדי כך להתחכם.
מאמר חדש, מקיף, צעד-אחר-צעד ועדכני על Not Provided לאחר ההכרזה של גוגל ב- 23 לספטמבר 2013 שיותר לא ניתן יהיה לראות את מילות המפתח של התנועה האורגנית לאתר.
http://www.seoreport.co.il/2011/not-provided-seo/