יצא לי לא מעט לעבוד עם מקדמי In-House בחברות גדולות או בחברות קידום אתרים אשר מעוניינים לקבל ייעוץ, תמיכה ושירותים שונים הקשורים לתהליך קידום האתרים שלהם. במקרה זה, אני או מישהו מטעמי היה "ההודי" שעבד להם על בניית הקישורים, סיפק להם דוח SEO או כתב להם תוכן ייחודי לאתר.
כיום, המגמה ברוב החברות הגדולות היא להוציא כל מה שאפשר למיקור חוץ (outsourcing), כאשר בתוך החברה מבצעים את הנושאים שדורשים איכות מקסימלית. אם אתה עדיין לא עושה אאוטסורסינג, סביר להניח שתתחיל ברגע שתבין שיש לך יותר מידי דברים לעשות בפרק זמן קצר מאוד.
בשביל לעשות אאוטסורסינג בצורה טובה, אתה חייב למצוא פרילנסר או חברה אשר מבינה את התחום שלך, יודעת לעמוד בזמנים ולספק בצורה איכותית את הפעילות הנחוצה לך.
למה אפשר לעשות אאוטסורסינג בקידום אתרים ?
מהניסיון שלי, התחומים העיקריים שבהם חברות, מקדמי אתרים ומשווקים באינטרנט עושים אאוטסורסינג הם :
- כתיבת תוכן – כתיבת תוכן היא פעילות הדורשת זמן רב, ידע בתחום ויכולות ניסוח והתבטאות בכתב. בדרך כלל, חברות מעדיפות להוציא את פעילות זו לכותבי תוכן אשר יספקו לה מאמרים, פוסטים לבלוגים, תיאורים למוצרים וכדומה.
- בניית קישורים – בדומה לתהליך כתיבת התוכן, בניית קישורים נכונה דורשת הרבה מאוד זמן, תשתיות וקשרים.
- גרפיקה וקריאטיב – לא לכל חברה יש צוות קריאטיב שיכול להפיק תמונות, אינפוגרפיקות, מודעות, באנרים, מצגות עסקיות וכדומה.
- פיתוח – כיום, אין צורך להחזיק צוות פיתוח יקר, כל פעילות הקשורה לפיתוח האתר (פיתוח כלים, טפסים או עמודי נחיתה ) יכולה לצאת לספקים חיצוניים אשר מתמחים בפיתוח לאינטרנט.
אם החלטת שאתה מעוניין לעשות אאוטסורסינג לאחד או יותר מהתחומים הבאים, הנה כמה דגשים שיעזרו לך לעשות את זה בצורה הנכונה ביותר :
- בצע אאוטסורסינג לחולשות שלך – אין אדם שיכול להיות מומחה בכל דבר. כיום, יש יותר מידי נושאים שדורשים הבנה, התייחסות והתמדה כך שלא הכל תוכל לבצע בצורה טובה בתוך החברה.
מקדם In-House יכול לעשות אופטימיזציה למנועי חיפוש, בניית קישורים, הפצת מאמרים וכדומה. אך סביר להניח שהוא לא יוכל לספק כמויות של תוכן ברמה גבוה במיוחד.
הקפד לבצע את מה שאתה יודע הכי טוב בתוך החברה ובמידה ויש לך תקציב מתאים עדיף להוציא את הפעילות שאתה חלש בה לספקים חיצוניים שיעשו זאת עבורך.
- דע מה התקציב והמטרות שלך – ברגע שתבין למה אתה רוצה לעשות אאוטסורסינג, אתה חייב לגבש תקציב משוער ומטרות ברורות. אם אתה לא יודע מה התקציב שלך, תוכל לגזור אותו מהמטרות שלך.
למשל, אם אתה מעוניין להעסיק פרילנסר או חברה בתחום כתיבת התוכן, בדוק כמה זמן לוקח לך לכתוב מאמר ? מה אורך מאמר ממוצע אצלך ? כמה מאמרים אתה צריך לספק לבלוג או לאתר שלך ?
לאחר שתדע את נתונים אלה תוכל להעריך כמה עליך לשלם על מאמר באיכות דומה ומהן הכמויות שאתה זקוק להן. בדוגמא זו, אם לוקח לך לכתוב מאמר איכותי של 500 מילים כ- 2-3 שעות בממוצע ואתה מרוויח או משלם לעובד שעושה זאת 40 ש"ח לשעה, אתה צריך לשלם לכתיבת מאמר במיקור חוץ עד 80-120 ש"ח.
- מעקב אחר תוצאות – לאחר שהוצאת את הפעילות לאאוטסורסינג, אתה חייב לנטר ולעקוב אחר ההתקדמות של הספקים שלך. תמיד עדיף להגדיר את המטרות הראשוניות, להגדיר את הדרך בה תמדדו את תוצאות העבודה ולהגדיר את זמני העבודה ביחד עם הספק.
לדוגמא, אם אתה מעוניין לבצע מיקור חוץ לבניית קישורים, אתה יכול להניח שהמטרות והתוצאות יהיו מספר הקישורים שהספק יצליח להשיג לעמודי האתר שלך. לפי דעתי זו טעות, דרך טובה יותר למדוד את הנושא היא על ידי מספר הקישורים, התנועה הכללית, גידול בהמרות, דירוג האתר במילות המפתח וכדומה – ככל שתפרק את התהליך לגורמים קטנים יותר, תוכל להבין טוב יותר את איכות הספק שבחרת לעבודה.
- שאל כמה שיותר שאלות לפני סגירה – לשאול לא עולה כסף, שאל כמה שיותר שאלות לפני סגירה כך שלא תהיה מופתע לאחר שכבר סגרת או העברת תשלום על העבודה לספק שבחרת.
לדוגמא, אם אתה עושה אאוטסורסינג לבניית קישורים, בדוק מאיפה יוצאים הקישורים ?, מה המיקום של הקישור בעמוד ?, האם הם יוצאים מתוכן רלוונטי או מתוכן לא רלוונטי ?, האם מדובר באתרים ששייכים לחברה ? – ככל שתדע יותר לפני סגירה, תוכל לקבל החלטות טובות יותר.
- זו לא חתונה קתולית – במידה ואתה לא מרוצה מהספק שבחרת, אל תפחד לעזוב אותו – זו לא חתונה קתולית. סביר להניח שברוב הפעמים תנסה מספר ספקים עד שתוכל למצוא ספק איכותי באמת. בדיקה ובחינה של הספקים שלך בצורה שוטפת תבטיח שתשאר את הטובים ביותר לצרכים שלך.
לסיכום, המפתח לאאוטסורסינג טוב זה להבין במה אתה טוב ובמה אתה יכול להעביר לספקים חיצוניים בהתאם לתקציב שלך. רוב החברות שאני מכיר משתמשות בספקים חיצוניים בעלות דומה או זולה יותר מידי חודש כך שצוות החברה יכול להשקיע את זמנו בנושאי הליבה של העסק.
כמו תמיד אשמח לשמוע, האם עשית אאוטסורסינג בעבר ? אם לא, מה עוצר אותך ? אם כן, באילו תחומים נעזרת באאוטסורסינג ?
אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !
כתבה אדירה, ברור שאין צורך לעשות הכל בעצמך (למרות שoutsourcing מוריד את אחוז הרווח) לעשות outsourcing מאפשר לך להתרכז במה שאתה באמת טוב בו.
למצוא ספק איכותי, זו כבר אומנות נפרדת.
כיצד אתה בודק שהספקים שאיתם אתה עובד משתמש בתוכן מקורי? כולל תמונות חוקיות?
אלעד, בשביל לבדוק מקוריות של תוכן אתה יכול להשתמש בכלי המצויין של CopyScape.
בקשר לתמונות, אני ברוב המקרים משתמש בתמונות חינמיות מ – Flickr או מ – SXC.hu. אם אני לא מוצא, אני קונה מאתרים ישירות ללא תיווך של צד שלישי או ספק כלשהו.
אני מדבר כמובן על אווטסורסינג לחברות דרך elance ו odesk.