כיום, עקיפת המתחרים בתוצאות החיפוש של גוגל או כל מנוע חיפוש אחר הופכת לקשה יותר ויותר. מנועי החיפוש הופכים לאינטליגנטים יותר, קשוחים יותר ולסלחניים פחות למניפולציות קידום אתרים. בנוסף, מותגים חזקים בנישות רבות משקיעים כספים רבים לצורך השתלטות על תוצאות החיפוש האורגניות – כך שלחברות הקטנות/בינוניות נשאר לאסוף רק את השאריות…
תוצאות החיפוש של היום מתבססות על הרבה מאוד פרמטרים אשר משפיעים על המיקום הסופי במנוע החיפוש. לפי דעתי, תהליכי בניית קישורים עדיין חשובים מאוד בדירוג התוצאות גם למקדמי אתרים וגם למנועי החיפוש אשר מעוניינים להעריך את פופולריות או סמכות האתר שעומד מולם.
בשנים האחרונות תהליך בניית הקישורים הפך לקשה, תחרותי ובעיקר אוטומטי הרבה יותר. מצב זה הוביל שחקנים קטנים, מותגים פחות גדולים או שחקנים חדשים לחלוטין באותה נישה ל – 3 סיטואציות נפוצות :
- ניסיון להשיג כל קישור כך שכמות הקישורים שיש להם תהיה גדולה יותר מכמות הקישורים של המתחרים. כתוצאה מניסיון זה, הרבה מאוד בעלי אתרים בנישות תחרותיות פיתחו תלות בקידום אתרים אפור או קידום אתרים שחור מובהק.
- בניית קישורים איכותיים לאתר במשך שנה או יותר, אך מבלי לראות שינוי משמעותי בתוצאות החיפוש.
- ניסיון להתחרות עם אתרים ותיקים אשר מופנים אליהם אלפי קישורים ממקורות איכותיים יותר או פחות (כולל קישורי edu או gov), ללא הצלחה ממשית.
כתוצאה ממצבים אלה, חשוב שחברת הקידום שאתה עובד מולה תוכל להעריך עבורך לא רק את כמות ואיכות הקישורים שעליה להשיג, אלא גם את נקודות החוזקה והתורפה שלך מול המתחרים.
אם אתה לא יכול להתחרות ולהוביל עליהם בנושא הקישורים, בטוח תוכל להתחרות בהם בנושא התוכן ולהדביק את הפער בהמשך.
איך אפשר לשפר מדדי תוכן באתר ?
לצערנו, לא מעט מקדמי אתרים ובעלי עסקים לא משקיעים בנושא ומעדיפים להזניח ולא לעדכן את האתר שלהם מסיבות שונות (זמן, משאבים, חוסר ידע וכדומה). ישנם לא מעט מדדים הקשורים לתוכן האתר, הנה המדדים החשובים ביותר ששיפור משמעותי שלהם יוכל לעזור לך להשיג מיקומים טבעיים מבלי לשפר בצורה משמעותית את כמות ואיכות הקישורים אליך :
תוכן רלוונטי הרבה יותר מהמתחרים
תיאורטית, ככל שהתוכן שלך רלוונטי יותר לשאילתת החיפוש שהמשתמשים הקלידו הוא ידורג במיקום גבוה יותר.
ניתוח מעמיק של תוכן אתרי המתחרים יוכל לחשוף בפניך דברים אשר חסרים באותם עמודים ולשלב אותם בעמודי התוכן שלך. תוכן רלוונטי כולל תיאורים מעמיקים יותר, שילוב של קטעי וידאו, תמונות וקישורים רלווטים (חיצוניים או פנימיים) לנושא.
יצירת אינטראקציה גבוהה בעמודי האתר
גוגל ומנועי החיפוש האחרים ברשת, נותנים לאחרונה יותר ויותר משקל לעמודים אשר מצליחים לגרום לגולשים בהם לנהל שיחה או אינטראקציה הדדית.
ישנם מספר אלמנטים אשר תוכל לשלב בעמודי האתר שאתה מעוניין לקדם בגוגל :
- תגובות גולשים בסיסיות, כדוגמת תגובות בבלוג.
- אפשרות לדירוג תוכן או מוצרים על ידי גולשי האתר.
- כפתורי שיתוף גולשים (כפתור גוגל +1, כפתור לייק של פייסבוק, טוויטר וכדומה).
- שילוב עדויות לקוח הכוללות טקסט, תמונה או וידאו.
לפי דעתי, חשוב לשפר כמה שיותר את הסיגנלים החברתיים של האתר משום שהעתיד צועד לכיוון הזה.
יצירת פעילות אמיתית בעמודי הנחיתה
מנועי החיפוש ובמיוחד גוגל, צוברים ומשתמשים במידע בנוגע לפעילות האתר ( נתונים כמו אחוז Bounce Rate, זמן ממוצע באתר, יחס הגולשים החוזרים לאתר פעם שניה ויותר, צפיות עמודים וכדומה) כגורמים להערכת עמודי אינטרנט ודירוגם בתוצאות החיפוש.
בדיקה מעמיקה באמצעות תוכנת סטטיסטיקה, תאפשר לך לדעת אם הגולשים באתרך פועלים בצורה נכונה או שהם מגיעים ובורחים מבלי להמשיך לעמודי היעד או מבלי לבצע פעולות כלשהן (רישום לניוזלטר, מילוי טפסים וכדומה).
שיפור אחוז הלחיצה (CTR) בתוצאות החיפוש
גוגל משתמשים בנתוני השימוש בתוצאות החיפוש, ככל שיותר אנשים יבחרו להכנס לעמוד שלך, המיקום שלו ישתפר בצורה משמעותית.
ישנן מספר דרכים לשפר את אחוז ה – CTR בתוצאות החיפוש, הנה כמה דרכים עיקריות שתוכל להשתמש בהן :
- כותרות Title – אופטימיזציה של כותרות Title כך שיכילו הנעה לפעולה או תיאור אינפורמטיבי של העמוד.
- שימוש במיקרו נתונים (Rich Snippets) – יותר ויותר אתרים מתחילים להשתמש ב – Rich Snippets על מנת להדגיש את העמודים בתוך תוצאות החיפוש בעיקר בכל הקשור לדירוג תוכן על ידי גולשים. לפי הניסיון שלי, שימוש ב – Rich Snippets יכול להגדיל את כמות הכניסות ב – 20%-30% ובמקרים מסויימים אפילו יותר.
- גוגל +1 – הרשת החברתית של גוגל, מאפשרת להשפיע בצורה ישירה על תוצאות החיפוש. ככל שיש לך יותר אנשים שעוקבים אחריך, הם יחשפו לתוכן שלך בצורה מודגשת יותר בתוצאות החיפוש. 4. שימוש באלמנט rel=”author” – שימוש באלמנט rel=”author” משפר בצורה משמעותית את נראות התוכן בעמודי התוצאות.
לסיכום, לכל אחד יש את החוזקות והחולשות שלו, במידה ותשכיל לנתח את הנתונים ולבצע את הפעולות הנכונות תוכל לעקוף את המתחרים שלך.
לפי דעתי, בניית קישורים היא פעילות הכרחית בכל פרוייקט קידום אתרים, אבל במידה ואין לך את היכולות (תקציב, זמן, משאבים ) להתחרות עם הכרישים הגדולים, בהחלט תוכל לתת להם תחרות בתוך האתר שלך.
אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !
באיזה תוסף ספציפי אתה משתמש ?
האם צריך לעשות עוד פעולה כדי שגוגל יציג את הדירוג בתוצאות?
איתי, אני משתמש בתוסף GD Star Rating, יש עוד כמה תוספים לוורדפרס, זה לפי דעתי הכי טוב שיש (הוא גם מופץ בחינם, אז בכלל זה כיף.).
אתה צריך להגדיר אותו בצורה נכונה, אני בטוח שתסדר, זה לא מורכב יותר מידי.
קודם כל פוסט מקצועי ומאד יפה כמו תמיד , אני שמח שיש לי את הכבוד להיות בין הראשונים שקוראים אותו ומגיבים. רציתי לשאול שאלה לגבי הRich Snippets אך זה בדיוק עובד? ואך אני אמור להתקין אותו ? בכל דף באתר בנפרד?
דרור
דרור, תודה על המחמאות.
בקשר ל – Rich Snippets, אני רואה שזה מעניין לא מעט אנשים, אני אכתוב על זה פוסט בימים הקרובים. בגדול, מדובר בקוד אשר צריך להיות מוטמע בעמודים שבהם אתה רוצה להציג את הדירוג.
אם אתה משתמש בוורדפרס, תוכל להשתמש בתוסף שאני משתמש בו, GD Star Rating. אם יש לך מערכת ניהול תוכן אחרת או אתר סטטי לחלוטין, תצטרך להוסיף את זה בצורה ידנית או לתכנת את זה למערכת, אתה יכול להשתמש בהסברים שמופיעים באתר של Schema : http://schema.org/docs/gs.html.