אחרי כל עדכון אלגוריתם בגוגל ובמיוחד אחרי העדכון האחרון, גוגל פינגווין, אני חושב לעצמי, למה לעזאזל אני צריך את זה ?! – אני יושב משקיע בתוכן מקורי, קישורים איכותיים, זוכה במיקומים שמגיעים לי בזכות ובסוף גוגל באים עם איזה עדכון שלא ברור בכלל מה הקריטריונים שלו ומנפצים את הכל בעדכון אחד.
ישנם לא מעט בעלי אתרים שנפגעו מהעדכון האחרון שבוצע בגוגל, רובם לא יעידו על כך בפומבי, אבל בחדרי חדרים רואים פניקה רצינית. אף אחד לא מצליח להבין למה אתרים לגיטימיים לחלוטין, בעלי תוכן מקורי ובניית קישורים נכונה ירדו בחוזקה בעדכון הנוכחי.
האם אתה שולט בנדל"ן שלך ?
בכנס VisionCamp האחרון, איתי אדם סיפר למה בכלל הוא התחיל עם דיוור אלקטרוני. איתי סיפר על מיזם שהוא רצה להפעיל באיביזה ולאחר שהוא קיבל אישורים, השקיע כסף רב והקים דוכנים במקום – הגיע המאפיה המקומית וסגרה לו את העסק.
המסקנה שלו היתה שמאותו יום הוא ישלוט בנדל"ן שלו. כאשר אתה עוסק בדיוור אלקטרוני, הנדל"ן שייך לך, אף אחד לא יכול לסגור אותך מחר בבוקר, הרשימות ישארו איתך לנצח. לפני ההרצאה של איתי אספתי פה ושם כתובות, אבל ההרצאה שלו נתנה לי את הפוש לקחת את זה צעד נוסף קדימה.
בכל יום שעובר, אני מקבל יותר ויותר חיזוקים לכך שעסקים אשר מתבססים אך ורק על גוגל ליצירת מכירות שוטפות – חיים על זמן שאול. זה לא משנה אם אתה עובד על קידום אתרים ממומן או קידום אתרים אורגני, הנפילה תבוא ביום מן הימים ואז יתכן שלא תוכל להתאושש מזה.
אז מה עושים עם המסקנה הזו ?
קודם כל, עליך לבדוק כיצד האתר שלך מתנהג, בדוק בסטטיסטיקות מהם מקורות התנועה של האתר. במידה ויש לך חשיפה גבוהה למנועי החיפוש או למקורות תנועה אחרים (למשל, פייסבוק), נסה לצמצם אותה עד כמה שניתן.
למשל, התמונה בצד מתארת אתר X שיותר מ– 90% מהתנועה שלו היא אורגנית לעומת אתר Y ש"רק" 55% מהתנועה שלו היא אורגנית – בשני המקרים, פגיעה במנועי החיפוש תגרור פגיעה משמעותית בעסק אך העסק השני הרבה יותר עמיד לשינויים מאשר העסק הראשון.
לאתר Y יש תנועת גולשים ישירה, מפנים טבעיים וקמפיינים אשר מספקים מחצית מהתנועה לאתר לעומת אתר X שרק 10% מהתנועה אליו לא מבוססת על חיפוש.
לסיכום, ניהול סיכונים הוא הכרחי לכל עסק אשר פועל באינטרנט. כמו תמיד אשמח לשמוע את דעתך בנושא – שתף אותנו בתגובות למטה.
אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !
אנחנו נמצאים בשוק שבו נותני שרותים יוצרים צורך שהוא למעשה מוצר שיכול לענות לצרכים של אחרים.
ובעידן הטכנולוגי דברים מתפתחים בקצב הולך וגובר פעם היה seo המלך הבילתי מעורער והיחיד בהמשך היגיעו הממומנים הרשתות החברתיות והרב מסר. כולם נגסו נתחים קצת כואבים מהמקדמים אך עדין לטעמי
אין תחליף מלהיות ראשון בגוגל וגם כניראה לא יהייה בעתיד הקרוב כל השאר הם מבחינת מוצרים משלימים.
אישית השינויים של פנדה ופינווין מאתגרים ומרתקים ואלו הדברים שמלהיבים אותי בעיסוק כמקדם אתרים.
אני מציע למקדמים לעסוק גם בממומנים וגם פלטפורמת השיווק והפירסום , זה יתרום להם ולרלוונטיות שלהם
מול הלקוחות
בברכה יוסי
הבעיה היא שאם נניח אתה עובר מקידום אורגני לקמפיינים ממומנים , אתה עדיין לא פותר את הבעיה בגלל שבכל מקום עלולה להיות תחרות.
מעבר לזה, קשה למשוך תנועה מאתרים אחרים שעוסקים באותו נושא של האתר שלך, כי בדרך כלל הם יהיו מתחרים שלך והקישור לא יהיה בולט. לדעתי דווקא רשתות חברתיות כמו פייסבוק הן יותר יציבות, כי ברגע שיש לך שם קהילת אוהדים / חברים גדולה, הם ייחשפו לתכנים שלך , לא משנה מה ייקרה. (בדרך כלל).
עידן, מאוד אהבתי את הפוסט שלך, קצר, ענייני – ופותח עיניים. יישר כוח, אדי
מה-24 בחודש שעבר אני מסתובב בעולם חדש לחלוטין. שום דבר לא נראה לי יציב – האם אפשר לסמוך על הדברים שנראים לנו קבועים? האם יש כיוון ברור לחיים שלי?
אנחנו עוברים בעסק הזה תהליך אבולוציה מהיר ביותר – וכמו באבולוציה, המתאים ביותר שורד (וצריך להתאים מהר…).
הפוסט שלך מאיר עיינים – תמיד אנחנו יודעים שחייבים לפזר סיכונים, להפעיל אתרים מתחומים שונים, לעבוד עם מספר לקוחות גדול – וכמובן, לקבל תנועה ממקורות רבים. הבעיה? כאשר הכל יציב, אנחנו לא מרגישים שחייבים לעשות מיד את הדברים האלה ודוחים לאחר כך. כש"האחר כך" מגיע "בפתאומיות" אנחנו נאלצים לעשות הכל בסביבה קשה יותר.
הייתי צריך שוב לשמוע את המילים החדות שעוזרות לפעול.
ותזכרו – כשהגלים מתגברים, החזקים מתגלים