כיום, כל אחד יכול ללמוד קידום אתרים ממומן באמצעות מרכז הלימוד של גוגל, לקרוא על זה מאמרים, טיפים וכמה טריקים ולקרוא לעצמו מומחה PPC – המחסומים לא קיימים ויש המון כסף על הרצפה שכל אחד רוצה לאסוף אותו לכיס !
משיחות אחרונות שערכתי עם לקוחות פוטנציאליים אשר התעניינו בהקמת קמפיין PPC (קידום אתרים ממומן) בגוגל הבנתי שיש יותר מידי חברות ומשרדי פרסום בישראל שפשוט מטעים את הלקוחות שלהם וזה בלשון המעטה…
איך מוכרים לך הבטחות שווא במסווה של פרסום PPC בגוגל ?
ברמה העקרונית, פרסום PPC היא השיטה השקופה ביותר, אתה צריך לקבל גישה לפאנל הניהול, לראות את עלות הפרסום על כל מילת מפתח, לראות את העלות היומית/חודשית, מספר החשיפות, מספר ההקלקות על המודעה, ה – CTR ועוד נתונים שמוצגים לך בחינם על ידי המערכת של גוגל.
אם החברה שלך לא מציגה לך את הנתונים האלה, קח את הרגליים ומצא חברה מקצועית אחרת – לא חסרים היום אופציות לבחירה, השוק מוצף.
הנה 3 "רעיונות מקוריים" שנתקלתי במהלך שיחות עם לקוחות פוטנציאליים בתחום :
- הבטחה למקום ראשון עבור ביטוי X – הלקוח מעוניין בהתחייבות ? – אין בעיה, ניתן לו את זה על ביטוי מפתח X אשר כמות החיפושים בו לא עולה על 500 לחודש, כמות ההקלקות על המודעה נמוכה ולא ניתן ליצור היקף מכירות מעניין במיוחד.
- X הקלקות בתמורה לתשלום חודשי קבוע – שיטה נפוצה מאוד בישראבלוף, קבל X הקלקות בתמורה לריטיינר חודשי קבוע. שיטה זו עובדת על הלקוחות אשר מעוניינים להוציא תקציב קבוע ולא משתנה, אך לצערנו מדובר ברמאות לכל דבר ועניין.
נפח החיפוש במנועי החיפוש משקף בצורה נאמנה את דרישות הצרכנים, הטרנדים והתקופה הנוכחית ולכן איננו יכולים להפוך אותו לקבוע, הוא משתנה מידי שעה, יום וחודש. חברות פרסום אשר מציעות עסקאות מסוג זה בוחרות את מילות המפתח הזולות ביותר אשר יתאימו לתקציב הלקוח ולאו דווקא את המילות המפתח הרלוונטיות, האפקטיביות והממירות. ברוב המקרים, האופטימיזציה שנעשית רלוונטית למחיר ולא לאיכות או לשיפור המכירות באתר.
על ידי בדיקת ה- Bounce Rate (אחוז הנטישה) וזמן השהייה באתר ניתן לראות אם איכות הגולשים היא נמוכה או שהגולשים מוצאים את מבוקשם.
- חוסר שקיפות בניהול קמפיין PPC – פרסום PPC היא שיטת הפרסום השקופה ביותר לשיווק במנועי החיפוש. אתה חייב לדרוש ולראות נתונים כמו רשימת מילות המפתח, כמות ההקלקות היומית/חודשית, עלויות הפרסום היומיות/החודשיות, עלות ההקלקה של כל מילת מפתח, המודעות המוצגות לגולשים וכדומה.
שקיפות ב- PPC היא א-ב, כל חברה שמכבדת את עצמה תוציא לך דו"חות רלוונטים או לכל הפחות תיתן לך גישה לפאנל הניהול כך שתוכל לצפות בהן בצורה עצמאית.
לסיכום, פרסום PPC הוא תחום משתנה, תחרותי אשר משקף את הלך הרוח של הצרכנים. כאשר אתה מתקשר עם משרד פרסום ההליך צריך להיות שקוף מאוד, כל משרד אשר מנסה להציג לך הדברים בצורה שונה צריך להדליק לך נורה אדומה.
אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !
תודה רבה על ההבהרות. חשוב מאוד
יפה עידן, נגעת בכל הבעיות המרכזיות של הפרסום הממומן.
אין ספק שקמפיין נכון יביא תוצאות אבל קמפיין של שרלטנים בתחום רק גורם נזק ועולה ביוקר.
לדעתי תמיד טוב להיות ממוקם היטב מבחינת קידום אורגני ולהשתמש בממומן כחיזוק ולמטרות לונג טייל וכדומה ולא כפרסום מרכזי.
בחרת בכל זאת ללכת רק על ממומן? תבחר חברה רצינית עם שקיפות מלאה ודוחות חודשיים על הנעשה עבורך והעלויות השונות.
יותר מאשר ממומחי PPC, ניתן למצוא מומחים של שיווק באינטרנט, או כל תחום פרוץ אחר.
העובדה שאפשר להסביר ללקוחות ברגע כיצד מזהים חרטטן, עושה לנו שירות טוב.
הלוואי שכל הצעות המחיר שלי, יעמדו מול הצעות מחיר של חרטטנים (: