לפני זמן קצר יחסית, גוגל הוסיפה את ה – Real Time (מעקב בזמן אמת) לגירסה החדשה של גוגל אנליטיקס.
מאמר זה יסקור מספר מקרים בהם ניתן לרתום את נתוני ה- Real Time של אנליטיקס לקבלת נתוני השפעה, ניתוח ביצועים ומגמות.
מה זה בכלל RealTime בגוגל אנליטיקס ?
גוגל Real Time באנליטיקס מציג את תנועת הגולשים באתר בזמן אמת, הנתונים מתעדכנים בכל דקה. הנתונים שניתן לקבל מהכלי הם כמות הגולשים באתר, מקורות התנועה, מיקום גיאוגרפי, מילות מפתח ועמודי הנחיתה המובילים.
כיצד Real Time בגוגל אנליטיקס יכול לעזור לנו ?
- ניתוח תוכן חדש באתר – ללא ספק, זה השימוש העיקרי שלי בכלי. לאחר הוספת תוכן חדש (פוסט או עמוד) לאתר ניתן לראות כיצד הוא משפיע על קהל היעד ברגע ההפצה. אם בעבר היינו צריכים לחכות מספר שעות עד לקבלת נתונים אלה, היום ניתן לקבל אותם ברגע הפרסום וההפצה.
- מדידת השפעת הרשתות החברתיות – ניתן לרתום את אנליטיקס בשביל להבין טוב יותר מה הגולשים שמגיעים מרשת כלשהי עושים באתר. בדרך כלל, לאחר כל שליחת סטטוס בפייסבוק או ציוץ בטוויטר אני מנתח בקצרה את הנתונים ויכול ללמוד עוד קצת על מקורות התנועה, הגולשים באתר ודרכי הפעולה שלי
- ניתוח חדשותי – ניתן לראות כיצד פרסומים חדשותיים משפיעים על התנועה בזמן אמת. פרסום חדשותי לא חייב להיות כתבת יח"צ שעושים עליך אלא גם פעילות יזומה כמו תגובות לכתבות, תגובות ממומנות לכתבות באתרי החדשות וכדומה.
- מדידת פרסום אופליין – נקודה זו מתייחסת בעיקר ללקוחות גדולים אשר מפרסמים בטלוויזיה או ברדיו. לאחר כל פרסום ניתן למדוד את ההשפעה שלו בצורה מדוייקת מאוד ולראות קפיצה משמעותית בכניסות לאתר.
לסיכום, גוגל אנליטיקס בזמן אמת הוא עוד כלי בארסנל הכלים שלנו. מטרתו העיקרית היא לעזור לנו להתאים טוב יותר את האתר, התוכן או מקורות הפרסום באמצעות ניתוח הנתונים שמתקבלים.
אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !