הבלוג שאתה גולש בו חגג לא מזמן שנה, לי זה נראה כאילו עברו שנתיים ואולי יותר – הסיבה היא שבלוגינג זה לא קל, זה אפילו די קשה. בדומה לדיאטה וכושר גם שיווק תוכן באינטרנט לוקח זמן רב ודורש כושר התמדה בנושא.
רוב האנשים פורשים מבלוגינג מוקדם מאוד
על פי סקר של Technorati, רק 7.4 מיליון בלוגים מתוך 133 מיליון בלוגים שנבדקו על ידי Technorati עודכנו ב – 120 הימים האחרונים. נתון זה מעיד כי 95% מהבלוגים ננטשים ונשארים במעמקי האינטרנט כעדות לכך שמישהו פעם רצה וניסה לעשות שם משהו..
לפי דעתי, הסיבה המרכזית לנתון הנ"ל הוא שכאשר מתחילים בתהליך קשה מאוד לצפות על כמה יעמוד ה – ROI (החזר על ההשקעה) הסופי שלנו. אם אכתוב בכל יום במשך חודש, האם אני אקבל יותר לידים ? – סביר להניח שכן, אבל יתכן שזה יקח 6 חודשים ויותר ולא חודש אחד.
מכאן, נשאלת השאלה כיצד למדוד ROI של תוכן באינטרנט ? – לצערנו, כרגע זה קשה מאוד, במיוחד אם אתה מוכר שירותים/מוצרים ולא פרסומות (באנרים/קישורים).
איך למדוד ROI של תוכן אינטרנטי ?
תוכן איכותי באמת עולה כסף, לא ניתן לבסס אסטרטגיית שיווק תוכנית על מאמרים שעולים 20 שקלים ומונים 350 מילים בדיוק. במקרה הטוב לא תמשוך גולשים בכלל, במקרה הפחות טוב תמשוך אליך ספאמרים שיבזבזו את זמנך. בשביל להבין אם כדאי לך להשקיע בתוכן אינטרנטי, מומלץ לערוך 3 בדיקות שיעזרו לך למדוד בצורה אפקטיבית את התוכן שלך :
- הצבת מטרות – כאשר אנחנו מדברים על שיווק תוכן באינטרנט, אנחנו רוצים להשיג יעד מסויים או להגדיל את ערך המותג שלנו בעיני אחרים. יעד יכול להיות רישום לרשימת תפוצה, רישום ל – RSS, הרשמה לאתר, ליד, מכירה ואפילו אינטרקציה כלשהי עם הגולש (למשל, תגובה בבלוג). בדומה למדידת הצלחה בקידום אתרים אורגני, אתה חייב לדעת נתונים התחלתייים על מדדים קיימים (כמות הרשמות/לידים/מכירות) שדורשים התייעלות.
- סיגנלים חברתיים וסטטיסטיים – אם אתה רק מתחיל את הצעדים הראשונים שלך ואין לך קהל משתמשים ראשוני, זה יקח זמן עד אשר אתה תבנה מומנטום חיובי ואפילו עוד יותר זמן עד שתראה המרות כלשהן.עם זאת, ישנם מספר סיגנלים אשר מהווים עדות לכך שאתה בדרך הנכונה, בין הסיגנלים ניתן למצוא :
- כמות התגובות לתוכן
- כמות הנרשמים לעדכונים באתר בדואר אלקטרוני ו – RSS
- כמות הלייקים שאתה מקבל בפייסבוק
- כמות ה – +1 שאתה מקבל בגוגל פלוס
- כמות הציוצים בטוויטר
- כמות האיזכורים בבלוגים אחרים
- כמות הקישורים הנכנסים לאתר
- נתונים סטטיסטיים אשר קשורים לזמן ממוצע באתר לגולש, כמות עמודים נצפים לכל גולש בממוצע וכמות הגולשים באופן כללי.
אני יכול להעיד על הבלוג של Signup שבהתחלה היו 0-2 תגובות לפוסטים, כאשר רוב הפוסטים היו עם אפס תגובות (די מאכזב בהתחלה, למרות שאתה משקיע אתה לא מקבל פידבק כלשהו). אך עם התקדמות, התמדה ונחישות היום ישנו ממוצע של כ – 10 תגובות לפוסט – זה שינוי משמעותי במיוחד !
חשוב להיות אמיתי ולחשוב האם הגולשים מגיעים אלי לבד או שאני עושה מאמצים להביא אותם בכל פעם מחדש, מזייף תגובות או מעגל נתונים לטובת ההרגשה הכללית.
הסיגנלים הנ"ל יגדלו ככל שהתהודה שתיצור תהיה גדולה יותר. במידה והתוכן שתפרסם יהיה איכותי, מקצועי ואמין – האמינות בך תגדל בצורה הדרגתית. אמינות הופכת בשלבים יותר מתקדמים לנאמנות, תמיכה והמרות מתמשכות.
- מדידת איכות הלידים – כיום, ניתן למדוד בצורה קלה את עלות/כמות הלידים על ידי גוגל אנליטיקס, דוח אקסל ידני או כל תוכנה אחרת. כאשר מבצעים שיווק מבוסס תוכן, מומלץ לבדוק את גם את איכות הלידים המתקבלים על פי המדדים הבאים :
- זמן המכירה בפועל
- משך חיי הלקוח
- כמות הלקוחות שהופנו על ידי הלקוח/ליד
לסיכום, שיווק תוכן באינטרנט לא דומה לפרסום מסורתי ולכן קשה יותר למדוד את ה – ROI המתקבל בצורה המסורתית. על פי מחקרים שבוצעו בתחום, ברוב המקרים ה – ROI המתקבל הוא גדול יותר אך הוא דורש השקעה כספית, זמן והשקעה גדולה יותר משיטות שיווק כמו אופטימיזציה למנועי חיפוש או קידום אתרים ממומן PPC.
כאשר מדברים על שיווק באמצעות תוכן באינטרנט יתכן שלא תוכל להמיר כל גולש בצורה ישירה, אך תוכל להמיר את אותם גולשים בהמשך הדרך (אולי אף מספר פעמים בהמשך, תלוי מאוד מה המוצר/שירות שאתה מוכר).
אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !
קבל פרגון בענק.
גם ברשתות האפילייט כגום סקינדו ניתן לבנות איזורי פרסום ולמדוד את התפוקה.
היי
כמו תמיד פוסט מעולה.
ממש אחלה של כתבה, בלוגינג תחום קשה מאוד אבל יש שמקבלים ממנו תגמול רציני.