Signup קידום אתרים
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים איכותיים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים איכותיים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
איך למדוד ROI של בלוג באינטרנט ?
Signup קידום אתרים » בלוג קידום אתרים » איך למדוד ROI של בלוג באינטרנט ?

איך למדוד ROI של בלוג באינטרנט ?

12 בינואר 2012 3 תגובות עידן שלומן

הבלוג שאתה גולש בו חגג לא מזמן שנה, לי זה נראה כאילו עברו שנתיים ואולי יותר – הסיבה היא שבלוגינג זה לא קל, זה אפילו די קשה. בדומה לדיאטה וכושר גם שיווק תוכן באינטרנט לוקח זמן רב ודורש כושר התמדה בנושא.

רוב האנשים פורשים מבלוגינג מוקדם מאוד

לוגו technoratiעל פי סקר של Technorati, רק 7.4 מיליון בלוגים מתוך 133 מיליון בלוגים שנבדקו על ידי Technorati עודכנו ב – 120 הימים האחרונים. נתון זה מעיד כי 95% מהבלוגים ננטשים ונשארים במעמקי האינטרנט כעדות לכך שמישהו פעם רצה וניסה לעשות שם משהו..

לפי דעתי, הסיבה המרכזית לנתון הנ"ל הוא שכאשר מתחילים בתהליך קשה מאוד לצפות על כמה יעמוד ה – ROI (החזר על ההשקעה) הסופי שלנו. אם אכתוב בכל יום במשך חודש, האם אני אקבל יותר לידים ? – סביר להניח שכן, אבל יתכן שזה יקח 6 חודשים ויותר ולא חודש אחד.

מכאן, נשאלת השאלה כיצד למדוד ROI של תוכן באינטרנט ? – לצערנו, כרגע זה קשה מאוד, במיוחד אם אתה מוכר שירותים/מוצרים ולא פרסומות (באנרים/קישורים).

איך למדוד ROI של תוכן אינטרנטי ?

תוכן איכותי באמת עולה כסף, לא ניתן לבסס אסטרטגיית שיווק תוכנית על מאמרים שעולים 20 שקלים ומונים 350 מילים בדיוק. במקרה הטוב לא תמשוך גולשים בכלל, במקרה הפחות טוב תמשוך אליך ספאמרים שיבזבזו את זמנך. בשביל להבין אם כדאי לך להשקיע בתוכן אינטרנטי, מומלץ לערוך 3 בדיקות שיעזרו לך למדוד בצורה אפקטיבית את התוכן שלך :

  • הצבת מטרות – כאשר אנחנו מדברים על שיווק תוכן באינטרנט, אנחנו רוצים להשיג יעד מסויים או להגדיל את ערך המותג שלנו בעיני אחרים. יעד יכול להיות רישום לרשימת תפוצה, רישום ל – RSS, הרשמה לאתר, ליד, מכירה ואפילו אינטרקציה כלשהי עם הגולש (למשל, תגובה בבלוג). בדומה למדידת הצלחה בקידום אתרים אורגני, אתה חייב לדעת נתונים התחלתייים על מדדים קיימים (כמות הרשמות/לידים/מכירות) שדורשים התייעלות.
  • סיגנלים חברתיים וסטטיסטיים – אם אתה רק מתחיל את הצעדים הראשונים שלך ואין לך קהל משתמשים ראשוני, זה יקח זמן עד אשר אתה תבנה מומנטום חיובי ואפילו עוד יותר זמן עד שתראה המרות כלשהן.עם זאת, ישנם מספר סיגנלים אשר מהווים עדות לכך שאתה בדרך הנכונה, בין הסיגנלים ניתן למצוא :
    • כמות התגובות לתוכן
    • כמות הנרשמים לעדכונים באתר בדואר אלקטרוני ו – RSS
    • כמות הלייקים שאתה מקבל בפייסבוק
    • כמות ה – +1 שאתה מקבל בגוגל פלוס
    • כמות הציוצים בטוויטר
    • כמות האיזכורים בבלוגים אחרים
    • כמות הקישורים הנכנסים לאתר
    • נתונים סטטיסטיים אשר קשורים לזמן ממוצע באתר לגולש, כמות עמודים נצפים לכל גולש בממוצע וכמות הגולשים באופן כללי.

    אני יכול להעיד על הבלוג של Signup שבהתחלה היו 0-2 תגובות לפוסטים, כאשר רוב הפוסטים היו עם אפס תגובות (די מאכזב בהתחלה, למרות שאתה משקיע אתה לא מקבל פידבק כלשהו). אך עם התקדמות, התמדה ונחישות היום ישנו ממוצע של כ – 10 תגובות לפוסט – זה שינוי משמעותי במיוחד !

    חשוב להיות אמיתי ולחשוב האם הגולשים מגיעים אלי לבד או שאני עושה מאמצים להביא אותם בכל פעם מחדש, מזייף תגובות או מעגל נתונים לטובת ההרגשה הכללית.

    הסיגנלים הנ"ל יגדלו ככל שהתהודה שתיצור תהיה גדולה יותר. במידה והתוכן שתפרסם יהיה איכותי, מקצועי ואמין – האמינות בך תגדל בצורה הדרגתית. אמינות הופכת בשלבים יותר מתקדמים לנאמנות, תמיכה והמרות מתמשכות.

  • מדידת איכות הלידים – כיום, ניתן למדוד בצורה קלה את עלות/כמות הלידים על ידי גוגל אנליטיקס, דוח אקסל ידני או כל תוכנה אחרת. כאשר מבצעים שיווק מבוסס תוכן, מומלץ לבדוק את גם את איכות הלידים המתקבלים על פי המדדים הבאים :
    • זמן המכירה בפועל
    • משך חיי הלקוח
    • כמות הלקוחות שהופנו על ידי הלקוח/ליד

לסיכום, שיווק תוכן באינטרנט לא דומה לפרסום מסורתי ולכן קשה יותר למדוד את ה – ROI המתקבל בצורה המסורתית. על פי מחקרים שבוצעו בתחום, ברוב המקרים ה – ROI המתקבל הוא גדול יותר אך הוא דורש השקעה כספית, זמן והשקעה גדולה יותר משיטות שיווק כמו אופטימיזציה למנועי חיפוש או קידום אתרים ממומן PPC.

כאשר מדברים על שיווק באמצעות תוכן באינטרנט יתכן שלא תוכל להמיר כל גולש בצורה ישירה, אך תוכל להמיר את אותם גולשים בהמשך הדרך (אולי אף מספר פעמים בהמשך, תלוי מאוד מה המוצר/שירות שאתה מוכר).

אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !

אם נהנת מפוסט זה, הרשם עוד היום לעדכונים בדואר אלקטרוני (בחינם).

קבל מאמרים, טיפים וכלים בלעדיים ישירות לתיבה שלך בכל פעם שמתפרסם תוכן חדש בבלוג.

אודות עידן שלומן

עידן שלומן הוא שותף בחברת Signup קידום אתרים, מומחה קידום אתרים בעל ניסיון של יותר מ -7 שנים בקידום אתרים אורגני (מחקר, אופטימיזציה, קישורים וכדומה), ניתוח סטטיסטי ומוניטיזציה לאתרים באמצעות תוכניות שותפים באינטרנט. ניתן ליצור עימי קשר דרך טופס יצירת הקשר ב- Signup, דרך פייסבוק או Google+.


עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך..

  • למה גוגל שונאת אפיליאטים ? למה גוגל שונאת אפיליאטים ?
  • חיפוש מתכונים בגוגלחיפוש מתכונים בגוגל
  • כפתור גוגל +1  – כפתור הלייק של גוגל במלחמה מול פייסבוקכפתור גוגל +1 – כפתור הלייק של גוגל במלחמה מול פייסבוק
  • האם כלי מילות המפתח של גוגל מזייף בתוצאות ? האם כלי מילות המפתח של גוגל מזייף בתוצאות ?
יצירת קשר
לקבלת הצעת מחיר הוגנת, משתלמת ומותאמת לצרכי האתר שלך התקשר עכשיו ל - 050-6950312 או מלא את הטופס הבא ואנו נחזור אליך בהקדם האפשרי.

    שם מלא (*) :
    טלפון (*) :
    דואר אלקטרוני (*) :


    3 תגובות

    1. דרור 12 בינואר 2012 בשעה 14:19

      קבל פרגון בענק.

      גם ברשתות האפילייט כגום סקינדו ניתן לבנות איזורי פרסום ולמדוד את התפוקה.

    2. ירון 12 בינואר 2012 בשעה 17:32

      היי
      כמו תמיד פוסט מעולה.

    3. וובי 15 בינואר 2012 בשעה 15:47

      ממש אחלה של כתבה, בלוגינג תחום קשה מאוד אבל יש שמקבלים ממנו תגמול רציני.

    שותף מוסמך של גוגל (Google)
    © 2000-2015 Signup קידום אתרים מקצועי, כל הזכויות שמורות, כל השמות והסימנים הינם סימנים מסחריים של החברות עצמן.
    חברת Signup קידום אתרים מעניקה שירותי קידום אתרים (מחקר, אופטימיזציה למנועי חיפוש ובניית קישורים) ושירותי בניית אתרים לעסקים באינטרנט.טלפון :050-6950312.
    כתובת המשרד:דרך עכו חיפה 47, קרית מוצקין.

    תנאי שימוש • מדיניות פרטיות • הצהרת נגישות

    עדכונים בדואר אלקטרוני

    הרשם עכשיו בחינם לעדכונים בדואר אלקטרוני (בתוך פחות מ – 2 דקות) וקבל עדכונים על מאמרים, טיפים וחדשות אשר מתפרסמות בבלוג של Signup.

    ×