אתמול, באחת מקבוצות הדיון שאני חבר בהן בפייסבוק דיברנו על הניסיון של חברת SEO-Simple להקים איגוד מקדמי אתרים בישראל. הניסיון בוצע במהלך שנת 2008 וכפי הנראה גסס באותה מהירות שהוא עלה לאוויר (אפילו לא קם אתר ייצוגי כלשהו לאיגוד).
מכיוון שאני חושב שאנחנו פשוט צריכים איגוד מקצועי כלשהו, אני מקווה לעורר את הדיון גם בבלוג שלי…
למה אנחנו חייבים איגוד מקדמים ישראלי ?
בהשוואה לתחומים משיקים ל – SEO כמו פרסום/מדיה ו – PR התעשייה שלנו היא מאוד צעירה. מנוע החיפוש של גוגל פועל החל משנת 2001 ורק ב – 3-4 השנים האחרונות באמת יש התפתחויות בתהליכי העבודה, זרימה של כוח אדם כתוצאה מקורסים לקידום אתרים ומודעות עולה וגוברת לנושא.
גם היום, אנחנו עדיין מנסים למצוא את הטכניקות הטובות ביותר, מנסים לשווק את עצמנו ולהציג את היתרונות הגלומים בקידום אתרים אורגני וממומן במנועי חיפוש ללקוחות הקצה.
הדרך הטובה ביותר להפוך את התחום ללגיטימי הרבה יותר היא באמצעות איגוד מקדמי אתרים ללא כוונות רווח וללא אינטרסים מבית. איגוד מקצועי יוכל לספק את הפתרונות הבאים :
- שיתוף ידע – שיתוף ידע מקצועי על ידי עריכת וובינרים, כנסים מקצועיים לחברי האיגוד וקורסים ממוקדי נושא על ידי חברי האיגוד או מרצים חיצוניים.
- שיפור תדמית התעשייה – תעשיית ה – SEO סובלת באופן תמידי מתדמית לא חיובית במיוחד. כיום, הסברה היא שאנחנו "מרמים" או "עובדים" על מנועי החיפוש (גם מנועי החיפוש לא תורמים לשיפור התדמית התעשייתית יותר מידי, אבל נדבר על זה כבר בפעם אחרת) במקום לעבוד בכפוף להנחיות שלהם בהתאמת אתרי אינטרנט.
- אמינות – איגוד מקצועי יכול להגדיל את אמינות החברים בו בעיני הלקוחות הפוטנציאליים באמצעות לוגואים מותאמים.
- נטוורקינג – מקדמי אתרים זקוקים אחד לשני (גם אם הם חושבים שהם יכולים להסתדר לבד..) בשביל להצליח. ככל שתגדיל את רשימת החברים האמיתיים שלך, תוכל להצליח יותר מהר גם בעולם הוירטואלי.
- הנחות ומבצעים – באופן טבעי חברי איגוד יכולים לקבל הנחות ומבצעים שונים על תוכנות, כלים ומוצרים נדרשים לעבודה שוטפת.
בנוסף ליתרונות הנ"ל, איגוד מקצועי יוכל להשיג עבודה לחברים בו או לפחות להציג את החברים ולנסות לפרסם אותם ברוטציה כלשהי (ללא עלות נוספת).
רוב האיגודים המקצועיים בחו"ל דורשים תשלום שנתי שנע סביב ה – 100$-200$ לשנה לפרטיים. ישנם לקוחות בחו"ל שמחפשים חברות אשר נמצאות תחת SEMPO (איגוד מקצועי שפועל החל משנת 2002) או SeoPros (פועל החל משנת 2001) ויוצרות קשר אך ורק איתן ולא עם חברות SEO שלא חברות בהן. בנוסף לאיגודים הנ"ל, ישנם הרבה מאוד איגודים מקומיים יותר אשר מגדילים את האמינות המקומית של החברים בהן, ארגון לדוגמא הוא SEMNE.
סביר להניח שבישראל התשלום השנתי יהיה יקר יותר, אבל אם ארגון כזה יצליח גם לספק עבודה לחברים בו – החברות בו תהיה שווה זהב, חברות ומקדמים פרטיים יעמדו בתור בשביל להצטרף אליו. אני צופה ש – 90%-95% מחברי הארגון יהיו בעלי עסקים זעירים, קטנים ובינוניים – זריקת אמינות והספקת לידים יתקבלו על ידם בתשואות.
אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, מה לפי דעתך מונע מאיתנו להתאגד ?, האם היית מצטרף לאיגוד שכזה ? – ניתן להגיב ממש פה למטה.
אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !
אני בעד להקים גוף נטרלי בדיוק כמה שתיארת בפוסט הזה – וכמה שיותר מהר.
אפילו אתן יד בכל התהליך האדמנסטרטיבי והלוגיסטי – אני חושבת שכולנו נוכל להינות מגוף שכזה.
בתור שותף לדיון בפייסבוק
בעד הקמת ארגון שכזה שיעשה סדר בכל הנושא
אך הדיון גם נגמר בכך שהעלתי שאלה
מה ימנע מאנשים לא מקצועיים להיכנס לארגון ??
עמית, לפי דעתי אפשר לתקוף את הנושא מכמה חזיתות אבל זה בהחלט נושא מתקדם הרבה יותר. בחו"ל המצב הוא שמאשרים כמעט כל חברה, כל מה שצריך זה לשים כסף על השולחן.
ניתן לאמץ את הגישה הזו (הרי חברות קיקיוניות, לא באמת ישלמו דמי חבר שנתיים..) או לחילופין לערוך מבחן או הסמכה כלשהי (שמראש אני חושב שזה יעורר הרבה מאוד אנטגוניזם בקרב המקדמים הותיקים יותר), ניתן לאשר חברים באמצעות קבוצת מקדמים שבאים מהקהילה וכדומה..
הי עידן,
אני בעד. אני חושב שחברות קקיוניות כן ישלמו את הסכום מכיוון שזה יהיה קאבר מעולה עבורם, המבחן יכול להיות רעיון קצת יותר טוב, זה אולי יעורר אנטגוניזם בקרב מקדמים ותיקים אך עם זאת רוב המקדמים הרציניים נשארים עם האצבע על הדופק ומכירים את המטריה.
העניין הוא שיש בתחום המון דורסנות וחוסר כבוד, אנשים משתתפים בפורומים ומדברים ממקום מתנשא של אגו ולי אישית קצת קשה עם זה, הלוואי והיה קוד אתי מוכרז שלפחות היה גורם לאיזשהו יישור קו.
תודה.
אני כן חושב שתשלום יכול להיות חסם טוב לעסקים קטנים מאוד, נושא של בחינה בתחום קידום אתרים זה לא נשמע לי משהו פשוט בכלל.
בנוסף תקראו את הדבר הזה שגם שם וגם במקרה הנוכחי העלתי את הנושא שכביכול קיים כבר איגוד כזה דרך seo-simple
http://www.actv-tec.co.il/forum/viewtopic.php?f=1&t=2668&hilit=%D7%90%D7%99%D7%92%D7%95%D7%93+%D7%9E%D7%A7%D7%93%D7%9E%D7%99+%D7%90%D7%AA%D7%A8%D7%99%D7%9D
תומך ברעיון. ניסיתי להעלות את הנושא בכנס קידום שארגנו "מכללת דעת השרון" בשנה שעברה. לצערי מחוסר זמן לא היה המשך לזה.
ניתן לקבוע את הקריטריונים של מקדם אתרים, לדרוש מהחברים בארגון לעמוד בתקנון ואתיקה מסוימים, להכין את הנושא בצורה טובה. הכסף אינו העיקר למרות חשיבותו אך הוא נחוץ בכדי להפעיל ארגון כזה. מוכן להשתתף ולארח אירוע ראשוני כזה במסגרת המכללה ללא תשלום. מותנה בכך שכל משתתף מוכן לתרום את חלקו בקידום הנושא.
צריך לחלק את המשתתפים לצוותי עבודה על כל נושא ונושא ולדאוג לנוהל של הפעלת אירגון כזה.
ארגון כזה צריך לפעול ברשויות הממשלתיות לקבל נופך של ארגון מקצועי כמו שיש את לשכת עורכי הדין, לשכת רואי החשבון וכו'
קריאה זאת מופנת גם למכללות האחרות שמלמדות קידום אתרים וכגורם אקדמי, פדגוגי יכולים להוביל מהלך כזה.
כדאי ורצוי. האגוד צריך לתת תשובות לשאלות עקרוניות הקשורות לקידום בהתנהלות מול לקוח, וחבריו יהיו מחויבים לסטנדרט מסוים.
עלות האגוד צריכה להיות זולה.
בשוק פרוץ כמו שוק ה SEO היה קשה מאוד להרים איגוד מבלי לבצע מפגשים אישיים עם אנשי מפתח ולהקים ארגון ללא מטרות רווח שיכתיב חוקים.
השאלה מי יקח אותו ברצינות:X
אני לא חושב שהאיגוד צריך להכתיב חוקים כלשהן,
מספיק שהוא יתן את היתרונות שצויינו בכתבה, מכיוון ש – SEO יכול להתפרש בצורות רבות ומגוונות, אני לא חושב שכדאי להכנס בכלל לנושא של יצירת חוקים כלשהם לתחום.
קובי הקדים אותי ופרסם את הקישור לדיון שהיה בפורום אקטיבי, מומלץ לקרוא.
בכ"מ מדובר ברעיון טוב, אבל קשה עד בלתי אפשרי לבצע זאת.
אם וכאשר הארגון יצא לפועל משמע שהוא יקבע את כללי המשחק למקדמים שבאיגוד, כשבפועל כל אחד וכללי המשחק שלו.
שלומי, מסכים איתך לגמרי.
בגלל זה אני חושב שאיגוד מקצועי לא צריך לקבוע חוקים אלא במקסימום לתת הנחיות (לא מחייבות) ויותר לתרום ברמת הנטוורקינג, קידום התעשייה, האמינות והעלויות השוטפות באמצעות מבצעים ייחודיים.
היי עידן,
פוסט מעולה.
ומי שלא ירשם לאיגוד מה אז?
האם הוא לא נחשב למקדם איכותי ?
האם האיגוד יכול לתת חותמת על סטנדרטיים מסוימים ולפקח על מקדמי אתרים?
ירון השאלה מה ההגדה של "מקדם אתרים" הרי היום כל ילד שעושה החלפות קישורים ומפרסם כמה מאמרים כבר נהפך למקדם אתרים..
הבעיה שמקדמי אתרים פועלים בחלל שבו אין הרבה מידע ורוב המידע בינו מוטעה ולכן אני מניח שבמידה ויקום איגוד כזה לא הייתי רוצה להיות שותף עם חלק מהחברים שפועלים באופן העלול להזיק בצורה כזו או אחרת.
מוזר שדווקא רמת המקצועיות היא שזו שמדאיגה אתכם. נכון שזה קשה לא "להתלכלך" על אחרים כשכל אחד עובד בשיטות שעלולות להיראות לשני פסולות, אבל לי הבעיה האמיתית נראית כיצד לשמור על נייטרליות… קידום אתרים הוא תחום שבו יש המון עצמאיים וחברות קטנות, ולכן לכל אחד יש בסופו של דבר אינטרס.
איתי, במאמר הנ"ל בכלל לא התייחסתי לרמת המקצועיות של החברים באיגוד.
לפי דעתי, זה לא מקומו של האיגוד להחליט אם אתה או אני מקצועיים בתחום – התוצאות שהשגנו יעידו עבורינו.
לפי דעתי, אם האיגוד יתנהל בצורה נקייה, ללא כוונות רווח של החברים בה והוא יצליח להביא את היתרונות שציינתי במאמר לחברים בו -זו תהיה הצלחה וודאית.
פוסט חשוב ועניין חשוב אף יותר.
איגוד מקדמים ישדרג את כל התחום ויוריד את הפרצות שבו.
אני בעד ומוכן להירתם לעזו במשימה.
הצביעו אלי גולדמן ליו"ר האיגוד !!!
🙂
רעיון מאוד מבורך אבל צריך להתבצע בצורה חכמה.
מרבית האיגודים אינם יעילים וגם במקרה זה יש להשקיע הרבה בכדי ליצור איגוד איכותי.
איגוד שאינו מהווה אסמכתא דינו להיכשל
אני כמובן אשמח להירתם
האמת עדין לא החלטתי אם אני בעד או נגד, איזה דברים משמעותיים ניתן להשיג איגודים מקצועיים שאני מכירה לא הצליחו להשיג דברים משמעותיים בעיקר בבעיות מאוד משמעותיות שקיימות בענף שלהם.
אני חושבת שמי שישלם לאיגוד בסופו של דבר יקבל את החותמת בסופו של דבר זה מה שיקבע, אלא אם כן ,אכן תהייה מערכת סינון רצינית שתקבע מי חבר באיגוד ומבחן אכן יכול להיות אופציה נכונה?
אולי כל אחד יעלה רעיון במה הוא היה רוצה שהאיגוד אם יקום יעזור ישנה ישפר וכשהרעיונות יצפו נראה כמה שזה באמת נחוץ