Signup קידום אתרים
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים איכותיים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים איכותיים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
חיפוש, בדיקת וקניית דומיין לעסק השקוף
Signup קידום אתרים » בלוג קידום אתרים » חיפוש, בדיקת וקניית דומיין לעסק השקוף

חיפוש, בדיקת וקניית דומיין לעסק השקוף

18 בדצמבר 2011 10 תגובות עידן שלומן

איתור דומיין מתאים לעסק השקוף היא משימה חשובה במיוחד. לעיתים קרובות, דומיין טוב יכול לספק לנו מיקומים התחלתיים, מיתוג מתאים, קישורים נכנסים ועוד.

במאמר זה אסקור את התחום והציג מקורות מומלצים לאיתור ורכישה של דומיינים לאתרים. בסוף בסוף, גם תוכל לראות את הדומיין שבחרתי לפרויקט השקוף – לא לדלג על הכל, יש פה מידע חשוב למי שלא מבין בתחום.

מה זה דומיין ?

כתובת דומייןאם אין לך מושג מה זה בכלל דומיין, אז זה פשוט – מדובר בכתובת האתר שלך. הכתובת מורכבת מרצף מספרים (כתובת IP) אשר מתורגמת באמצעות שרתי DNS לשם הדומיין המורכב מאותיות, מספרים או סימנים מיוחדים (מקפים).

כיום, ניתן לרכוש דומיין במספר רב של סיומות כמו Com, Biz, Co.il, Co.uk וכדומה. סיומות אלה מציינות את מהות האתר (עסקי, ממשלתי, התנדבותי וכדומה) אך הן כמובן לא מחייבות.

אנשים פרטיים בישראל יכולים לרכוש דומיינים מסוג ccTLD בעלי 2 סיומות בלבד :

  • Co.il – דומיינים בעלי זיקה מסחרית, זו הסיומת הנפוצה ביותר בישראל.
  • Org.il – דומיינים בעלי זיקה התנדבותית, הסיומת נפוצה בקרב ארגונים ללא כוונות רווח, אתרי תמיכה ממשלתיים או משווקים שרוצים להקנות לאתר אשליה מוסדית.

במידה ואתה מעוניין לקנות דומיין בינלאומי מסוג gTLD ישנו מגוון גדול מאוד של סיומות. הסיומות המומלצות הם .Com או .Net , כאשר יש עדיפות ברורה לסיומת COM.  אם אתה פועל בזירה בינלאומית-מקומית, מומלץ לקנות דומיין ccTLD מקומי. למשל, אם אתה מקים אתר באנגליה כדאי לקנות דומיין עם סיומת Co.uk, ברוסיה Co.ru וכדומה.

איפה כדאי לקנות דומיינים ?

ארגון ICANN אחראי על הקצאת סיומות הדומיינים, רישום והספקת רשמים בכל מדינה ומדינה.

איגוד האינטרנט הישראלי ISOCבמידה ואתה מתכוון לרכוש דומיין ישראלי, ניתן לרכוש את הדומיין ממספר רשמים מוסמכים אשר מאושרים על ידי איגוד האינטרנט הישראלי ISOC. לדעתי, מומלץ לרכוש את הדומיין שלך מ – 2 חברות, חברת LiveDns או חברת Galcomm (קומיוניגל), או מאיגוד האינטרנט הישראלי. אם בכל זאת, החלטת לבדוק ברשם מוסמך אחר – מומלץ לבדוק עליו קצת בפורומים וקבוצות דיון, לטעמי יש כמה שממש לא כדאי להתקרב אליהם.

אישית אני עובד בעיקר עם Livedns מכיוון שאני מאוד אוהב את פאנל הניהול שלהם והמבצעים שהם מציעים לרישום של מספר רב של דומיינים (100 קרדיטים), אם באיגוד האינטרנט מציעים לך דומיין ב – 230 ש"ח לשנתיים, המחיר ב – LiveDns על אותו דומיין בדיוק הוא 130 ש"ח לשנתיים – אם בעתיד יהיו לך כמה עשרות או מאות דומיינים מדובר בחיסכון משמעותי מאוד בכל חודש.

במידה ואתה מתכוון לרכוש דומיין בינלאומי, מומלץ לרכוש את הדומיין דרך חברת Godaddy (כדאי לשים לב שקונים רק דומיין ולא עוד אלף מוצרים אחרים, יש להם נטיה לדחוף לך מוצרים שאין בהם צורך) בעלות של כ – 3$-10$ לדומיין או דרך ספק האחסון שלך. בדרך כלל, ספקי האחסון בחו"ל (HostGator, FatCow ואחרים ) מספקים דומיין בינלאומי בחינם כאשר קונים חבילת אחסון לשנה.

טיפים למציאת ובחירת דומיין טוב

לפי דעתי, דומיין טוב הוא דומיין שקל לזכור אותו, קל לאיית אותו, קל להבין מה נמצא באתר רק מצפייה בו (למרות שיש יוצאים מהכלל), קצר וקולע.

אז איך מוצאים אחד כזה ? – שאלה טובה, הנה 6 טיפים שיעזרו לך למצוא או להרכיב דומיין טוב, קליט וקצר :

  1. סיעור מוחות –  בדומה לתהליך מחקר מילות מפתח, מומלץ להתחיל עם סיעור מוחות (כמה שיותר אנשים, יותר טוב) אשר יתן לך קצת רעיונות.
  2. מילות מפתח – מומלץ להכניס בתוך הדומיין את מילת המפתח המרכזית של נושא האתר. זה לא הכרחי, אבל מנועי החיפוש נותנים עדיפות לאתרים שמכילים בדומיין את מילת המפתח הרלוונטית (בעיקר באנגלית, בעברית הנושא קצת שנוי במחלוקת).
  3. האורך כן קובע – קל יותר לזכור דומיינים קצרים מאשר דומיינים ארוכים ומסורבלים – זו עובדה. זה קשה למצוא דומיינים קצרים פנויים לרישום (באנגלית בוודאי ובעברית בסבירות גבוהה), אבל זה אפשרי ולפעמים יש מציאות מניסיון.
  4. מספרים ומקפים – עדיף לא להשתמש במספרים או במקפים בשם הדומיין, זה מקשה על הקלדת הדומיין ומוביל לטעויות רבות. אם אין ברירה, השתמש במקף, אך כדאי תמיד לוותר על המספרים ולבדוק באותיות.
  5. שם דומיין לא ברור – אל תפחד לקנות דומיין שלא אומר הרבה, שים לב לדומיינים כמו Google, YouTube  או LinkedIn הדומיין המבודל יצר אצלם מיתוג עסקי ייחודי. לפי דעתי, כדאי להתאים אם הדומיין לסוג האתר. אם מדובר באתר אפילייאט, לא משנה לנו כל כך הדומיין (משנה הותק, כמות הקישורים וכדומה), אך אם מדובר באתר שמישהו גם הולך למתג אותו – זה חשוב !
  6. דומיינים יד שניה – יש לא מעט זירות אשר מציעות דומיינים יד שניה בעלויות של כמה עשרות, מאות או אלפי דולרים ויותר לדומיין. דומיין ותיק בעל שם גנרי ימכר בסכומים גבוהים הרבה יותר מעלות דומיין חדש אבל הם יכולים לקצר לך משמעותית את זמן המיתוג, הקידום והשיווק של האתר. אם זה האתר הראשון שלך, אני לא ממליץ לך לקנות דומיינים מסוג זה (אלא אם יש לך תקציב שמאפשר זאת) אלא יותר לשאוב רעיונות שונים ולהתאים אותם לנישה שלך.

כלים לאיתור דומיינים חדשים או ותיקים באינטרנט

כיום, ישנם מחוללים וכלים אוטומטיים אשר מאפשרים לך למצוא דומיינים חדשים או ותיקים שעומדים למכירה ברשת. הנה כמה כלים שאני משתמש בהם באופן שוטף :

  • Domain Tools – אחד האתרים הטובים ביותר בתחום הדומיינים. ניתן לאתר פרטים של דומיין (Whois), לאתר דומיינים חדשים, לבצע מחקר על דומיינים שעומדים לפוג, להשתמש במחולל דומיינים שלעיתים קרובות מביא דומיינים מעניינים פנויים ועוד.
  • Wayback Machine –  מאפשר לצפות במה היה בעבר על הדומיין שאנחנו מעוניינים לרכוש, המאגר שלהם הוא עצום כך שאם יש לך דומיין ותיק סביר להניח שתוכל למצוא אותו שם.
  • Domai.nr – כלי נחמד שמספק דוגמאות קריאטיביות על פי מילות מפתח (למשל, del.icio.us)– נחמד בשביל לקבל רעיונות בנישות תחרותיות במיוחד.
  • דומיינים בסגנון Web 2.0 – מחולל דומיינים ברוח ה – Web 2.0 יכול לאתר שמות מבודלים ליצירת פורטלים או מערכות שונות.
  • Hapli – כלי שמציג נתונים שונים על דומיינים ותיקים, שווי הדומיין, מספר עמודים נצפים, רווח יומי משוער, מידע על

יש עוד הרבה מאוד כלים, אלה הכלים העיקריים שאני משתמש בהם לאיתור הדומיין, בדיקת איכות הדומיין והערך שהוא יכול לתת לי.

הדומיין שבחרתי לעסק השקוף

הדומיין שאני בחרתי הוא דומיין ישראלי ללא ותק או היסטוריה כלשהי מבחינת מנועי החיפוש. הסיבה לכך היא שרציתי להראות כיצד אני מביא דומיין כמעט חדש לראש התוצאות בפרק זמן סביר.

Medicalist ניתוחים פלסטייםהדומיין שלי הוא : http://www.medicalist.co.il/ .

ברור שהוא עוסק בנושאים רפואיים, במקרה שלנו ניתוחים פלסטיים, ניתוחי אסתטיקה וטיפולים קוסמטיים מסוגים שונים. מבחינת תוכן, לא תוכל למצוא שם יותר מידי, גם האתר לא ממש מושלם בשלב הזה – אני בהחלט צריך להתפנות קצת לנושא. כרגע אני לא משלב באתר פרסומות או טפסי לידים, אני מחכה שהוא ישתלב בעמוד השני + ואז אתחיל לעבוד על המוניטיזציה שלו.

כמו תמיד, אני אשמח לשמוע את דעתך, האם אתה משתמש בכלים נוספים ? בנוסף, מה דעתך על הדומיין שבחרתי והאם יש לו פוטנציאל להצלחה ?

אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !

אם נהנת מפוסט זה, הרשם עוד היום לעדכונים בדואר אלקטרוני (בחינם).

קבל מאמרים, טיפים וכלים בלעדיים ישירות לתיבה שלך בכל פעם שמתפרסם תוכן חדש בבלוג.

אודות עידן שלומן

עידן שלומן הוא שותף בחברת Signup קידום אתרים, מומחה קידום אתרים בעל ניסיון של יותר מ -7 שנים בקידום אתרים אורגני (מחקר, אופטימיזציה, קישורים וכדומה), ניתוח סטטיסטי ומוניטיזציה לאתרים באמצעות תוכניות שותפים באינטרנט. ניתן ליצור עימי קשר דרך טופס יצירת הקשר ב- Signup, דרך פייסבוק או Google+.


עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך..

  • מקום ראשון בגוגל – איך מגיעים אליו ?   מקום ראשון בגוגל – איך מגיעים אליו ?
  • איך לזהות קישור טוב ? איך לזהות קישור טוב ?
  • אפקט ארגז החול של גוגלאפקט ארגז החול של גוגל
  • 10 שיעורים שמקדמי אתרים יכולים ללמוד מהמשחק אנגרי בירדס (Angry Birds) 10 שיעורים שמקדמי אתרים יכולים ללמוד מהמשחק אנגרי בירדס (Angry Birds)
יצירת קשר
לקבלת הצעת מחיר הוגנת, משתלמת ומותאמת לצרכי האתר שלך התקשר עכשיו ל - 050-6950312 או מלא את הטופס הבא ואנו נחזור אליך בהקדם האפשרי.

    שם מלא (*) :
    טלפון (*) :
    דואר אלקטרוני (*) :


    10 תגובות

    1. Seori 18 בדצמבר 2011 בשעה 17:18

      אחד הטובים, פוסט פצצה!

      הסברת כאן כל מה שצריך לדעת על דומיינים.
      אני אישית אוהב לרכוש דומיינים שפג תוקפם ויש עליהם קישורים מתאימים לתחום בו אני רוצה את האתר.

      יש כאן יתרון אדיר על פני דומיין חדש שמעולם לא השתמשו בו.

      זה אולי פחות רלוונטי למי שהולך לרכוש דומיין ולבנות אתר תדמית, אך לאתר בו אני רוצה לעשות שימוש שיכניס לי כסף, אני משתדל מאוד לרכוש דומיין שכזה.

      אהבתי לקרוא 🙂

      ממשיך לעקוב אחרי הפרויקט השקוף שלך…

    2. ירון 18 בדצמבר 2011 בשעה 19:02

      פוסט איכותי,
      הייתי שמח לקרוא פוסט נוסף על דומיינים ותיקיים לאתרי תמיכה

      • עידן שלומן 19 בדצמבר 2011 בשעה 16:03

        ירון, רעיון טוב, אני אכתוב על זה בקרוב.

    3. כפיר 18 בדצמבר 2011 בשעה 19:55

      מעניין אותי לשמוע את דעתך בנושא :

      1. דומיינים בעברית ?
      2. סיומות url בעברית, שווה להשקיע בהם ?

      • עידן שלומן 19 בדצמבר 2011 בשעה 16:06

        כפיר, אני באמת לא התייחסתי פה לדומיינים בעברית וסיומות עבריות.

        לדעתי, דומיינים בעברית עם סיומת .Com עובדים בצורה טובה, הבעיה היא בשימושיות שלהם ולכן לא הייתי משתמש בהם לאתר רציני שאתה מעוניין למתג אותו אלא אך ורק לאתרי אפיליאציה שמיועדים לדירוג על ביטוי אחד או שניים.

        בקשר לסיומות עבריות, אין לי עדיין ניסיון עם זה,
        אני מעדיף להישאר עם מה שקיים – כרגע לא ראיתי אתרים עם סיומות עבריות שמופיעים בתוצאות אורגניות גבוהות בגוגל. אתה ראית משהו ?

    4. זיו 19 בדצמבר 2011 בשעה 0:29

      האם היום זה עדיין רלוונטי?
      לפני 10 שנים זה היה מאוד חשוב, אבל היום מעט מאוד אנשים מגיעים לאתר ישירות ע"י הקלדת כתובת האתר.
      האם זה חשוב בשביל מנועי החיפוש?

      • עידן שלומן 19 בדצמבר 2011 בשעה 16:09

        זיו, לפי דעתי אתה צריך להחליט מה מהות/כיוון האתר לפני שאתה קונה דומיין כלשהו.

        אם אתה הולך לבנות ולקדם אתר שהוא מותג בתחום, הדומיין חשוב.
        אם אתה הולך לבנות ולקדם אתר אפילייאט קטן ש – 90% התנועה שלו מגיע ממנועי החיפוש, אז הדומיין פחות רלוונטי.

        בכל מקרה, עדיף תמיד לנסות ולמצוא דומיין טוב, אתה לא יכול לדעת מה יקרה בעוד שנה-שנתיים. אולי אתר שהתחיל כתחביב או כאתר קטן יתפוס תאוצה ויתפתח מאוד.

    5. צ'ארלי אבן 19 בדצמבר 2011 בשעה 19:24

      הי עידן,
      כרגיל אני נורא אוהב את הצורה שבה אתה כותב,רציתי לתת טיפ קטן, לפני כשבועיים היה את בלאק פריידיי ולאחריו את סייבר מונדיי, שני חגים לאומיים באה"ב, אני אישית קניתי חבילת אחסון לשלוש שנים במחיר מצחיק (60% הנחה!) ואני מציע לכל מי שרוצה או צריך לקנות דומיינים או חבילות אחסון בחו"ל להיות קשוב למבצעים שבאים בעקבות החגים שלהם, אוטוטו כריסמס, אני א מבין גדול בחגים נוצריים אבל כדאי לשים לב למבצעים טובים שיכולים לצוץ, מקווה שהצלחתי לתת טיפ טוב 🙂

      • עידן שלומן 20 בדצמבר 2011 בשעה 14:38

        צ'ארלי אחלה של טיפ, המחירים שמוצעים במהלך ה – Black Friday הם בהחלט נדירים. בדרך כלל, במהלך החגים האחרים יש הנחות יותר צנועות של 10%-30% על מוצרים אלקטרוניים (למרות שגם הם הנחות יפות במיוחד).

    6. אילן 17 בינואר 2012 בשעה 0:53

      איך אפשר לקבל התראה על דומיין שפג תוקפו (שהתפנה סופית אחרי זמן ההמתנה לחידוש) ?

    שותף מוסמך של גוגל (Google)
    © 2000-2015 Signup קידום אתרים מקצועי, כל הזכויות שמורות, כל השמות והסימנים הינם סימנים מסחריים של החברות עצמן.
    חברת Signup קידום אתרים מעניקה שירותי קידום אתרים (מחקר, אופטימיזציה למנועי חיפוש ובניית קישורים) ושירותי בניית אתרים לעסקים באינטרנט.טלפון :050-6950312.
    כתובת המשרד:דרך עכו חיפה 47, קרית מוצקין.

    תנאי שימוש • מדיניות פרטיות • הצהרת נגישות

    עדכונים בדואר אלקטרוני

    הרשם עכשיו בחינם לעדכונים בדואר אלקטרוני (בתוך פחות מ – 2 דקות) וקבל עדכונים על מאמרים, טיפים וחדשות אשר מתפרסמות בבלוג של Signup.

    ×