עדכון פנדה עבר עלינו בשלום וכבר הבנו עוד פעם ועוד פעם שהתוכן שלנו צריך לתת ערך ממשי לגולשים ולא רק לספק את גחמותיהם של מנועי החיפוש. למעשה מעבר להתאמת הארכיטקטורה של האתר למנועי חיפוש הנושא של בניית קישורים עדיין הוא פקטור מכריע לקידום האתרים.
האלגוריתם של גוגל שאחראי על דירוג האתרים לפי הפרמטרים של הקישורים עבר התפתחויות ושכלולים רבים. בעבר הרחוק מספיק היה שכמות הקישורים שלך תעבור את המתחרה שלך. לאחר מכן הוסף הפרמטר של האנקור טקסט שאמור להכיל את מילת המפתח. קישור שמכיל למשל אנקור טקסט בביטוי "צביעת בתים" – ניתן לצייר את נקודת הראות של גוגל על כך בשני אופנים:
- המלצה של אתר א' על אתר ב' שהוא רלוונטי לביטוי שמופיע בקישור.
- הדף שמקבל את הקישור "צביעת בתים" כאילו הביטוי הזה מתווסף לטקסט הקיים בו ומעבה את כמות הימצאות הביטוי הזה בדף. אלף אתרים שיקשרו בביטוי "בניית אתרים" לאתר מסויים כאילו מוסיפים את הביטוי הזה אלף פעמים.
אז מה הבעיה? נוסיף קישורים בקלות בפורומים שאף אחד לא מבקר בהם ותגובות בבלוגים. אז זהו, הדבר כבר לא יעיל היום כבעבר.
אז הנה משפט מחץ מספר אחד:
עדיף להשקיע בקבלת קישור איכותי אחד מאשר להשקיע זמן ביצירת הרבה קישורים לא איכותיים.
והנה משפט מחץ מספר שתיים:
בנייית קישורים איכותית תכלול בתוכה גם קישורים לא איכותיים.
נשמע סותר? אני מקווה שתפסתי את תשומת הלב שלכם…. J
במאמר זה נדבר על:
- קישורי no follow לעומת do follow
- קישורים מאתרים סמכותיים
- מה זה trust rank או במילים אחרות: איפה ניתן לקנות שיקוי קידום?
- גיוון מערך הקישורים לאתר
- רלוונטיות
- קצב הוספת קישורים לאתר.
קישורי no follow לעומת do follow
התגית no follow נמצאת בתוך קוד המקור כתגית המתלווה לקישור. ברגע שתגית כזו נמצאת כחלק מקוד של קישור, הרובוט של גוגל (ושאר מנועי החיפוש) מקבלים הוראה: "היי! אל תעקבו אחרי הקישור הזה! אל תראו לאן הוא מוביל ואל תעבירו את הכח של הדף והדומיין שלכם לאתר שנמצא מאחורי הקישור הזה."
לרוב קישורים שאתם שמים בתגובות בבלוגים, בפורומים ובכל אתר שבו אתם יכולים לשים קישור בקלות מבלי להיות תלוי בבעל האתר, תהיו בטוחים שמדובר בקישור no follow.
תוכלו לבדוק זאת בצורה מסורבלת על ידי הצצה לקוד המקור ולראות שם את התגית הנ"ל. אם תתקינו את תוסף seo quake תוכלו פשוט לראות את הקישורים האלה מסומנים כך "צביעת בתים".
לרוב קישורים מתוך המאמרים עצמם, מהפוטר וכל מקום אחר, ברירת המחדל שלהם היא ללא תגית no follow.
האם אני ממליץ לכם שכל הקישורים שלכם יהיו do follow? ממש לא. אבל על כך בהמשך…
קישורים מאתרים סמכותיים
אתרים סמכותיים אלו אתרים שגוגל סומך עליהם הן מבחינת איכות המידע שלהם והן מבחינת הזהירות שלהם להוציא קישורים לכל דורש. חוקרים באוניברסיטת סטנדפורד פיתחו את השיטה שאומרת שלאתרים סמכותיים (אתרי ממשלה ואתרי אקדמיה שונים) מוזרק "מיץ אהבה מיוחד". כשהאתרים האלו במעגל הראשון יקשרו לאתרים אחרים, המיץ הזה יועבר אליהם. אתרים אלו יהיו פחות סמכותיים כי הם במעגל השני וכן הלאה עד שמגיעים לאתרים שרחוקים מאוד מהאתרים הסמכותיים ואף כאלה שהם חסרי ערך וזדוניים. גוגל אימץ את השיטה הזו אל תוך האלגוריתם שלו בקלות יתירה וקרא לה Trust Rank.
אז מה עושים? מתחילים לנסות להשיג קישורים מאתרים עם סיומות כמו gov, ac, edu, Muni, ועוד.
הנה שני כיוונים למחשבה כיצד משיגים את "מיץ האהבה המיוחד" והנחשק כל כך:
- לכל אתר סמכותי ככל שיהיה יש את מה שהוא מראה כלפי חוץ, כמו דף בית קר ונוקשה (למקדמים), שיטוט פנימה אל האתר לא מוסיף אור חדש. אבל אם חופרים מספיק פתאום מגלים איזה פורום, לפעמים נטוש ואז כמו לקחת סוכריה מתינוק – נורא קל שבהחלה זה משמח מאוד אבל אחרי כמה רגעים אתה מרגיש ריקני. לפעמים תמצא פורום פעיל ואז יש אקשן ויש אתגר יותר.
- זוכרים שדיברנו על המעגל השני, כלומר האתרים שמקבלים קישור מהאתרים הסמכותיים ביותר? למה שלא תנסו להשיג מהם קישור ותשתו קצת מהמיץ שלהם? לרוויה… J
גיוון מערך הקישורים
אם תקחו אתר של של מותג ידוע שלא עבר קידום אורגני ותבדקו את סוגי הקישורים השונים שלו אתם תגלו עובדה שתפיל אתכם מהכסאות. טוב… עשיתי את זה בשבילכם. הנה שמונת הקישורים החזקים ביותר שיש לאתר של קוקה קולה, כפי שהם מופיעים במערכת של ה-Majestic SEO:
חמשת הקישורים הראשונים, החזקים ביותר, הם ללא אנקור טקסט כלל. יש שם כפתור עם קישור.
לאחר מכן, קישור עם המילה קוקה קולה, ולאחר מכן שני קישורים עם כתובת האתר, אחת עם WWW והשנייה בלי. והאחרון ברשימה אנקור טקסט בערבית (כתוב שם: האתר הישראלי. תודה גוגל טרנסלייט!).
אלו אפשרויות קיימות בפנינו על מנת לגוון את מערך הקישורים שלנו:
- קישורי Do Follow
- קישורי No Follow
- קישורים מאתרים סמכותיים
- קישורים מאינדקסים
- קישורים מפורומים
- קישורים מבלוגים
- קישורים מרשתות חברתיות
- קישורים עם אנקור טקסט עם מילת מפתח
- קישורים עם אנקור טקסט עם וארציאציה של מילת המפתח
- קישור עם אנקור טקסט שהוא כתובת האתר
- קישור עם אנקור טקסט שהוא כל דבר אחר חוץ מהשניים שהזכרנו בסעיפים 7 ו-8.
- קישור מתוך טקסט
- קישור מהפוטר
- קישור מתוך דף בית
אני בטוח שעכשיו עובר לכם בראש: רגע רגע, שכחת להוסיף משהו חשוב לרשימה! אין בעיה, תוסיפו את זה בתגובות למטה, אבל העקרון מובן. אל תחזרו על עצמכם כי גוגל לא טיפש.
רלוונטיות
אין לי הרבה מה להוסיף התחום הזה, מוטב שהקישור יצא מאתר שהתחום שלו משיק לשלכם או דומה לשלכם. אל תקשרו מאתר של סמרטוטי רצפה לאתר של בית"ר ירושלים כי אין קשר. בעצם… במחשבה שנייה מדובר באותו דבר ממש… J
טוב, קבלו טיפ: תקישו את מילת המפתח שלכם בגוגל: בית"ר ירושלים (החלטתי לגוון).
אתם רואים את התפריט שיש בגוגל שבו ניתן לסנן תוצאות לפי כל מיני פרמטרים?
לחצו על "עוד" ואז לחצו על "בלוגים".
והנה קיבלתם בעיקר תוצאות של אתרים מבוססי וורדפרס, בלוגפוסט ועוד כמה פלטפורמות אחרות במינון קטן יותר. לא כל האתרים שאתם רואים ניתן להגיב בהם, כל מה שצריך זה לעבוד ולחקור קצת. באותו תפריט סינון תוצאות של גוגל, לחצו על "דיונים" והגעתם לפורומים.
הנה כבר הוספתם למערך בניית הקישורים המגוון שלכם גם קישורים מבלוגים וגם מפורומים והכי חשוב גם רלוונטיים לנושא שלכם.
קצב הוספת קישורים לאתר
הגענו לחלק האחרון בתוכנית בניית הקישורים האיכותית שלנו:
אני מבקש שכולם יחזרו אחרי: גוגל לא טיפש!
לא טבעי שפתאום יהיה לאתר מסויים 10,000 קישורים שנוצרו בשבוע אחד, נכון?
הפרמטר של קצב הוספת הקישורים לדעתי מיועד בעיקר לסנן קידום אתרים אוטומטי על ידי תוכנות שמפציצות בקישורים כל מיני פורומים, בלוגים ואתרי ויקי למינהם.
אל תקנו קישורים בכמויות גדולות, אל תשבו על הוצאת קישורים לאתר במשך חודש ואחרי שהוספתם לו 1000 קישורים תעצרו ותמשיכו למשימה הבאה.
אתרים טבעיים מתווספים להם קישורים כל הזמן בקצב קבוע פחות או יותר. תקבעו לכם לפי היעדים שלכם את קצב העבודה שלכם בהוספת הקישורים ותעמדו בזה. קישור בשבוע? 4 קישורים ביום? לכו על זה, זה אפשרי, וזה מה שיעשה את העבודה כשהשווקים תחרותיים והרוחות מנשבות.
בונוס: החלפת קישורים – למה זה מעצבן ?
אם יש נושא שהוא הכי מעצבן ומתסכל בקידום אתרים זה החלפת הקישורים בין אתרים. למה? כי אתה חייב ליצור קשר עם בעל אתר אחר או עם מחליף קישורים של חברת קידום אתרים. זה משהו שלא תלוי רק בך ומצריך גם יכולות של יחסי אנוש, יכולת של משא ומתן, הרבה סבלנות ועצבים של ברזל. הרבה פעמים מתכתבים במייל, ונוצרת אי הבנה, ואז מתעצבנים אחד על השני, ואנו טורקים אחד לשני את המייל בפרצוף.
תזכרו דבר אחד, עיקר הקישורים הטובים שתשיגו אינכם יכולים להשיג לבד. אתם חייבים ליצור קשר עם בעלי אתרים דרך ה"צור קשר" באתר שלהם, או לחפש את חברת הקידום אתרים שלהם בפוטר לפנות אליהם. כולם יהיו עסוקים ולא יהיה להם זמן לפנות אליכם, אתם תציעו להם משהו והם יגחכו לכם בפרצוף (תוכלו לראות את החיוך המזלזל שלהם דרך המייל) אבל זו הדרך הנכונה והיחידה.
מקווה שנהניתם. יש לכם מה להוסיף? יאללה, תראו לכולם מה אתם יודעים!
זהו פוסט אורח שפורסם על ידי כפיר לב סיני, אם גם אתה מעוניין לפרסם פוסט אורח בבלוג של Signup, ניתן לקבל על כך מידע נוסף בעמוד כתיבת פוסט אורח בבלוג. בנוסף, אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך- זה לוקח רק 2 דקות מזמנך.
כפיר, תודה על הפוסט המעולה, אין ספק שאתה מציג כמעט את כל הדרכים להשגת קישור איכותי באמת ולא עוד קישור ברשת.
לפי דעתי, יש עליה בכוח של קישורים מתוך טקסט (בדיוק כמו הקישור שאתה קיבלת במאמר זה כחלק מכתיבת פוסט אוחר). לעיתים קרובות אני מעדיף קישור מתוך טקסט רלוונטי (פוסט אורח חדש, פוסט קיים או עמוד סטטי רלוונטי) מאשר קישור מעמוד בית או פוטר – האם גם אתם מרגישים את זה ?
בהחלט פוסט ממצא ומסכם, כל הכבוד על היוזמה (ועל הבדיחה על בית"ר)
אהבתי את הפוסט. מנוסח כהלכה, תמונות במקום, מעשיר וזורם. יישר כוח\ אדי
תודה רבה על הפוסט הממצה
מה לגבי קישורי redirect ?
האם הם יותר חלשים או יותר חזקים מ nofollow
הפוסט עוסק יותר בבניית פרופיל קישורים טבעי מאשר בבניית קישורים איכותיים. אי אפשר לכתוב פוסט על בניית קישורים איכותיים. קישורים איכותיים הם קודם כל קישורים מאתרים שמעבירים לכם TrustRank – אתרים סמכותיים וחזקים. קישורים איכותיים שונים מאתר לאתר כיוון שהקישורים צריכים להיות עם אנקור טקסט מסוים, ומאתרים הקשורים למילת המפתח שלך.
הי,
מאמר ממש טוב, אני מאוד אוהב את הדרך שבה מפשטים את הדברים.
בניית קישורים זה בהחלט החלק החשוב ביותר בקידום אתר וגם הקשה ביותר, החלק האחרון של פנייה לבעלי אתרים הוא מאוד נכון וזה אחד הדברים שהכי מציקים לי בתחום הזה, הפירגון אצלנו שואף לאפס וחבל….אני בטוח שאפשר למצוא דרך נחמדה שבה מקדמי אתרים יכולים להתאחד וליצור מעגל חברים לשם החלפת קישורים(יש מקומות שזה קיים בהם) – מעגל בגוגל פלוס, קבוצה בפייסבוק וכו'
אני תמיד בעד! השלב הבא הוא לשים את האגו בצד (נכון, כולנו מקדמים תותחים וכולנו עלינו על שיטות שאף אחד אחר לא מכיר)אז כמו שאמרתי, אגו בצד וקצת יותר כבוד האחד לשני ואולי יכול לצאת מזה משהו.
מי שבעניין מוזמן ליצור קשר.
שי – קישורי redirect הם בסך הכל קישורים שנעשה לדף X ולאחר מכן עשו הפניה שכל מי שמגיע לדף הזה מגיע לדף Y. כאשר קישור מפנה לדף X ולאחר הפניה מגיעים דרכו לדף Y, כח הקישור עובר אך מאבד מעט מכוחו. למה? ככה גוגל החליטו. אולי כדי שספאמרים לא יצרו אתר שמושך לינקים, ואז יעשו העברה לאתר שאותו הם באמת מקדמים.
תודה רבה כפיר. אני בדיוק מחפש קצת רעיונות לבניית קישורים עבור אתר שכבר קיבל לא מעט "קישורים רגילים", ומאוד אהבתי את הרעיון של המעגל הראשון והשני. וכמובן שהפוסט הזה מאוד רלוונטי גם חצי שני אחרי שנכתב :-).
פוסט מעולה אני חושב שסקרת את כל נושא של בניית קישורים איכותיים לאתר בצורה מקצועית ביותר וזה פוסט שאין שני לו באינטרנט אז תודה רבה והרבה בהצלחה