אז דיברנו על איך עושים מחקר מילות מפתח ראשוני וגם איך מרחיבים את כמות הביטויים באמצעות מחקר מילות מפתח מתקדם יותר – עכשיו, הגיע התכל'ס, הנה מחקר המילים שלי.
מה אני מציע לגולשים שלי ?
השאלה הראשונה ששאלתי את עצמי היא מה אני מציע לגולשים שלי ? – ההצעה שלי מחולקת למספר מילות מפתח :
- מילות מפתח טריוויאליות כמו ניתוחים פלסטיים, ניתוח פלסטי, השוואת מחירי ניתוחים פלסטיים, מנתחים פלסטיים או ניתוחי אסתטיקה.
- מילות מפתח ממוקדות נושא כמו סוגי הניתוחים הפלסטיים האפשריים למשל, הגדלת חזה, ניתוח אף או הקטנת חזה.
- מילות מפתח ממותגות כמו שמות מנתחים פלסטיים (ד"ר מרקוס הראל, ד"ר רוני מוסקונה, ד"ר דב קליין ועוד) או שמות של מוצרים (מקרוליין – פחות נפוץ בתחום).
רק באמצעות השאלה הנ"ל, ניתן להגיע לרשימה מכובדת של עשרות עד מאות מילות מפתח רלוונטיות.
מי קהל היעד שלי ?
חשוב לקבל תשובה אמיתית לשאלה זו. ברגע שתדע למי אתה משווק, תוכל להבין איך קהל היעד מתנהג ובהמשך כיצד לכתוב את התוכן באתר.
בשביל לענות על השאלה הזו, לא הייתי צריך להתאמץ יותר מידי, אני מכיר את התחום. גם אם לא הכרתי, יכולתי להשתמש באתרים ממשלתיים, אגודות וחברות שונות בשביל לדלות יותר מידע על קהל היעד.
רצה הגורל והאיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית פרסם בדיוק לפני מספר שבועות את המידע הדרוש לנו בשלב הזה. הסקר שפורסם באתר האיגוד מציג את הסיבות המרכזיות של קהל היעד לביצוע ניתוחים (ביטחון עצמי ירוד, זוגיות וקבלה לעבודה), חולשות המנותחים (ביטוח עצמי נמוך או צורך ממשי כתוצאה מבעיה רפואית) והשיקולים המרכזיים בתהליך בחירת המנתח הפלסטי.
כדאי לשים לב גם שהתחום חוצה גילאים אך פונה בעיקר לנשים (לפחות היום, מי יודע אולי בעוד 3-4 שנים גם גברים יפתחו לעניין).
מה קהל היעד שלי מחפש ?
אולי זה יפתיע אותך, אבל מי שבאמת מחפש לעשות ניתוח פלסטי לא ממש מחפש ניתוח פלסטי או ניתוחים פלסטיים בגוגל – כמובן, שחשוב להופיע על ביטויים אלה, אבל ישנם ביטויים הרבה יותר משתלמים מבחינה כלכלית (מבחינת זמן עבודה שלנו מול רווח סופי) וגם מבחינת התוכן שניתן להציג לגולשים :
- מידע אינפורמטיבי – חיפוש מידע כללי על סוגי הניתוחים, חיפוש מידע על המיתוג האישי של מנתח כלשהו וכדומה –טוב, לא חידשתי לך פה.
- תמונות – כמעט כל מנתח פלסטי שתשאל יגיד שאם זה היה תלוי בו, הוא לא היה כותב כלום באתר – משאיר אותו אך ורק עם תמונות לפני אחרי. תמונות לפני-אחרי מקבלות כמות חיפושים נאה מאוד מידי חודש, כדאי ליצור גלריות שלמות לכל ניתוח.
- מחירים – בתוך עמי אני חי, הישראלים אוהבים לבצע השוואת מחירים (למרבה ההפתעה, גם בתחום הה). לכן, כדאי ליצור עמודי נחיתה אשר כוללים התייחסות לנושא.
- וידאו – השנתיים האחרונות הוידאו פרץ לתחום בצורה מרשימה, ולכן מומלץ לנסות ולשלב קטעי וידאו שהמנתחים מפיצים (גם אם יברחו כמה לידים בתהליך ההמרה ישירות למנתח) בעמודים האתר.
- עדויות – תחום הניתוחים הפלסטיים הוא בעייתי מאוד, זהו ניתוח לא הכרחי אשר התוצאה הסופית בו חשובה במיוחד ללקוח. ברוב המקרים, עדויות מלקוחות עבר + דוגמאות לעבודה (תמונות לפני-אחרי או וידאו) עושים את העבודה.
גם בשלב הזה, הצלחתי לאסוף לא מעט מילות מפתח יחסית ממוקדות כמו מחירי + סוג ניתוח, תמונות לפני אחרי + סוג ניתוח וכדומה.
מי המתחרים שלי בנישה ומה הם עושים ?
ניתן לסווג את המתחרים ל – 4 קבוצות עיקריות :
- פורטלים – מספר פורטלים אשר עוסקים באיסוף לידים ומכירה שלהם למנתחים פלסטיים. השאיפה שלי היא לשייך את האתר לקטגוריה זו בעתיד הקרוב (שנה עד שנתיים).
- מנתחים / רשת מרפאות – מספר אתרים אישיים של מנתחים פלסטיים אשר הפנימו שיותר כלכלי לשלם למקדם אתרים, למתג את עצמך ולאסוף את הלידים לבד מאשר להתבסס אך ורק על לידים קנויים.
- אתרי Affiliate קטנים – עשרות אתרי Affiliate או השוואת מחירים שלא תורמים שום מידע לגולשים, המטרה היחידה שלהם היא שמישהו ישאיר שם פרטים (אני באמת שלא מבין מי מספיק מטומטם בשביל להכניס שם את המידע שלו – אבל יש אנשים כאלה).
- תשתיות לקידום בתחום – מאות אתרי זבל, קטנים ומשוכפלים שמטרתם לחזק את 3 הקבוצות הנ"ל.
מידע אמיתי שיעזור לי אני יכול לשאוב אך ורק מהשניים הראשונים, פה כדאי לעבור מא-ת על כמה שיותר אתרים ולשאוב את כל מילות המפתח שלא נמצאות ברשימת מילות המפתח.
כלים אוטומטיים לביצוע מחקר מילים
בשלב הזה, יש לי כבר מספר רב של ביטויי מפתח שיכולים לשמש אותי לכתיבת תוכן האתר. בשביל להרחיב את זה עוד יותר, השתמשתי גם ב – Google Suggest ובכלי מילות המפתח של גוגל.
היתרון המשמעותי פה הוא במציאת ביטויי זנב ארוך, ביטויים אלה ישמשו אותי לכתיבת מאמרים והזרמת תנועה ראשונית לאתר.
מבחינתי סיימתי את המחקר, ניתן להרחיב אותו עוד יותר, אבל כמות המילים שמצאתי עכשיו תספק לי מספיק עבודה בזמן הקרוב. אם היינו עובדים על אתר המשווק ב – PPC, מומלץ להמשיך ולפתח את הרשימה והקבוצות השונות על ידי שימוש בטיפים שנתנו במאמרים הקודמים.
בשביל להציג את הכל בצורה ויזואלית, השתמשתי בכלי הנהדר של Mindmeister, לחץ על התמונה להגדלה :
מכאן, אנחנו ממשיכים לתהליך בחירת הדומיין, כתיבת תוכן האתר ופיתוח האתר (בהתאם לעץ התוכן). בפוסט הבא אני אסביר כיצד כדאי לבחור דומיין לעסק השקוף ואציג סוף סוף את הדומיין של העסק שלי.
כמו תמיד, אשמח לשמוע מה דעתך על המאמר הנ"ל בתגובות למטה. אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !
הי עידן,
תודה על המאמר, ניתוח מעניין (תרתי משמע), רציתי לשאול מה דעתך על תוכנות לניתוח מילות מפתח בשפה העברית, המליצו לי לנסות גם את Market Samurai , העניין הוא שרוב התוכנות האלה לא ממש מדויקות בעברית, מה דעתך?
צ'ארלי, אני שמח שנהנת לקרוא את המאמר.
לגבי Market Samurai וכלים בכלל, כמו שאתה רואה אני מעדיף לבצע חשיבה אמיתית לפני שאני משתמש בכלים כמו Market Samurai או כלי מילות המפתח של גוגל.
בדרך כלל, אני מוצא אי דיוקים גדולים בין מה שאני רואה בכלי לבין מה שקורה במנוע החיפוש בפועל. אם אתה רוצה לעשות מחקר סופר מקצועי, הדרך הטובה ביותר היא להקים קמפיין PPC שמכיל את רשימת המילים שלך בפרסום מדוייק ולבדוק את כמות הצפיות לאורך שבוע/שבועיים. לאחר מכן, בצע התאמות לתקופה הרצויה (חודש).
אני לא יודע אם קראת את הפוסט הזה בעבר, אבל הוא רלוונטי מאוד בחישוב התפלגות הגולשים בתוצאות החיפוש : https://www.signup.co.il/1653/%D7%94%D7%AA%D7%A4%D7%9C%D7%92%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%92%D7%95%D7%9C%D7%A9%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%AA%D7%95%D7%A6%D7%90%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%97%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A9-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%92/
יפה, חידשת לי לגבי חידוד ודיוק הנתונים בעזרת קמפיין ppc.