לאחרונה אני קורא, לומד ומיישם הרבה מאוד טיפים שקשורים להתנהלות מול גולשים בבלוג/אתר ויצירת תקשורת אפקטיבית יותר אשר מובילה לתהליכי רכישה באתר – זה בהחלט רעיון לסדרה של פוסטים שאולי אני אעלה בקרוב.
הפעם אני רוצה לדבר מעט על מערכת פידברנר (FeedBurner) שכמעט כל בלוגר או בעל אתר וורדפרס משתמשים בה.
מה זה בכלל פידברנר (FeedBurner) ולמה זה טוב ?
מערכת פידברנר היא מערכת הפצת RSS שפותחה על ידי דיק קוסטלו ונקנתה על ידי גוגל במהלך שנת 2007. המערכת, מאפשרת לבעלי אתרים, משווקים ובלוגרים ל"צרוב" את ערוץ ה – RSS שלהם במערכת, להפיץ אותו ולקבל נתונים סטטיסטיים על צורת השימוש של הגולשים בערוץ ה – RSS.
מערכת פידברנר מועילה גם לגולשים וגם למפרסמים (בעלי ערוץ ה – RSS) :
- גולשים – גולשים יכולים להירשם לעדכוני האתר או הבלוג בתהליך קצר מאוד שלוקח לא יותר מ – 2 דקות. נכון להיום, הגולשים יכולים להירשם לעדכונים באמצעות RSS (דורש תוכנה חיצונית) או באמצעות דואר אלקטרוני.
- מפרסמים – מפרסמים יכולים לגרום לגולשים באתר שלהם לקבל עדכונים שוטפים מן האתר (מבלי שהם יכנסו פעם אחד פעם לאתר לבדוק אם יש עדכון כלשהו), כתוצאה מכך לאחר פרסום כל מאמר/מבצע/שירות, כמות גדולה של אנשים יכולה להכנס, לקרוא ולהגיב.בנוסף, מפרסמים יכולים לשלב במערכת פרסומות גוגל אדסנס או פרסומות מותאמות אישית באמצעות תוספים או פלאגינים אשר מתלבשים על ערוץ ה – RSS.
נתונים חשובים ששירות FeedBurner חושף בפניך
יש לא מעט נתונים חשובים שניתן באמצעותם להבין את הקשר בין האתר לגולשים בו, הנושאים בהם מתעניינים הגולשים או כמות הגולשים המוערכת שתגיע אלינו בכל פעם.
הנה סריקה קצרה של הנתונים שאני בודק באופן שוטף :
- כמות הנרשמים (subscribers) – אני בטוח שזה הנתון היחיד שמעניין אותך, כמה נרשמים יש לך בפידברנר ?אבל, לדעתי זה אחד הנתונים הפחות מעניינים, כדאי להתעניין באיכות הנרשמים ולאו דווקא בכמותם. סביר להניח שבהתחלה יעניינו אותך גולשים רבים, אבל לאורך זמן תבין שאתה חייב שהם גם יתקשרו איתך.
- אינטרקציית הגולשים עם האתר/בלוג – לפי דעתי, אחד הנתונים החשובים ביותר הוא כיצד הגולשים מתקשרים או מגיבים לאימיילים הקבועים שאנחנו שולחים אליהם. ניתן למצוא את זה בממשק הניהול –> Analyze –> Item Use.מהנתונים שתקבל תוכל להבין איזה פוסטים, מבצעים או חדשות מעניינות יותר את הגולשים שלך ולהתאים את הפוסטים העתידיים לקהל הגולשים שלך בצורה טובה יותר.
- התפלגות הגולשים – עוד נתון מעניין הוא באיזה ערוץ הגולשים מעדיפים לקבל את עדכוני האתר (קוראי RSS, אגרגטורים או דואר אלקטרוני). מכיוון, שרוב הגולשים לא יודעים או לא משתמשים בקוראי RSS חיצוניים, כדאי להציע גם אפשרות רישום בדואר אלקטרוני (אחוזי הצפייה בו יהיו גדולים יותר).
בצילום מהחשבון שלי ניתן לראות שכ – 75% מהגולשים משתמשים בדואר אלקטרוני (למרות שמדובר באתר טכנולוגי, אתרים פחות טכנולוגיים יזכו לאחוזים גדולים אף יותר !), כ – 15% מגיעים מסרגלי כלים של Conduit והשאר משתמשים בקוראי RSS כמו Google Reader, FeedDemon, Mac RSS Reader, Mozilla ואחרים.
- נאמנות הגולשים – שירות FeedBurner מאפשר לך לבדוק את רמת הנאמנות של הגולשים כלפיך. לאחר סימון של תיבת הבחירה בממשק הניהול, תוכל לקבל הודעה בכל פעם שגולש מבקש להפסיק לקבל ממך הודעות חדשות בדואר אלקטרוני – אם יש לך הרבה גולשים שמבקשים זאת, משהו לא בסדר וכדאי שתבדוק את איכות, רמת או תדירות התכנים שאתה מפיץ להם.
בשביל לאפשר זאת (אתה חייב שיהיו לך גולשים רשומים בדואר אלקטרוני) הכנס לממשק הניהול –>Publicize –> Email Subscriptions –>Subscription Management וסימון של תיבת הבחירה.
לסיכום, מערכת פידברנר (FeedBurner) היא מערכת מעולה לעדכונים הגולשים בכל חדשה, כתבה או מאמר שעולה לאתר. חשוב לזכור שלאו דווקא הכמות היא שמעניינת אלא האיכות.
אני אשמח לשמוע בתגובות למטה, כיצד אתם משתמשים בפעילות השוטפת, טיפים וטריקים קטנים שיכולים לעזור לנו לשפר את אחוזי ההרשמה והצפייה של הגולשים.
כמובן, אחרי פוסט שכזה, אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !
היי עידן, מאמר טוב מאוד.
לא ידעתי שאפשר לקבל מייל מתי שאנשים מסירים את עצמם מרשימת התפוצה.
שלום זאב, זו באמת אופציה שקצת מוסתרת במערכת.
כדאי להשתמש בה, אתה יכול לזהות בעיות תוכן בצורה הזו.
תודה רבה שלומן, לאחרונה יוצאים לך פוסטים תותחים. סחטיין
אכן פוסט מעניין ומועיל.
תודה,
מחכה לפוסטים הבאים
גלית
אם אני לא טועה, אחת הפיצ'רים החשובים, הוא שהמערכת מראה לך מי התחיל את תהליך ההרשמה אבל לא השלים אותו עד סופו, כלומר הוא קיבל מייל אישור, אבל לא לחץ עליו.
אז אפשר לשלוח מייל לכל אלו שלא סיימו את התהליך, מייל כזה שמזמין אותם לסיים שוב פעם את התהליך כמו שצריך.
נרשמתי לעדכונים של הבלוג שלך 🙂
מקווה שתמשיך לפרסם פוסטים טובים ומעשירים.