בפוסט הקודם הסברתי את חשיבות המחקר המקדים (אם לא קראת את הפוסט, גש וקרא על מחקר מילות מפתח מקדים לעסק השקוף), כעת אני מעוניין לעבות קצת יותר את הרשימה ולמצוא מילות מפתח שלא ידענו על קיומם, מילות מפתח חסרות או משלימות לתחום שלנו.
טיפים למחקר מילות מפתח מתקדם
ישנן לא מעט שיטות למצוא עוד ועוד מילות מפתח לאתר שאנחנו מעוניינים להקים. בדרך כלל, לא נשתמש בכל השיטות שמתוארות בהמשך אלא רק בחלק מהן (בעיקר, מאילוצי זמן), הנה הן :
- בני משפחה, חברים ומכרים – מומלץ מאוד להתייעץ עם בני משפחה וחברים שלא היו מעורבים כמובן בתהליך הראשוני, הם יכולים לתת לך רעיונות למילות מפתח שלא חשבת עליהם בכלל, רעיונות כללים לאתר ולעסק.
- מתחרים – המתחרים יכולים לשמש אותך לביצוע מחקר מילים מתקדם יותר. סריקה מעמיקה של אתרי המתחרים שלך יכולה לחשוף בפניך לא רק מילות מפתח נוספות אלא גם רעיונות חדשים שתוכל "להעתיק" ולשדרג באתרך.
- כלים למחקר מילים – ישנם כלים שונים כמו כלי מילות המפתח של גוגל, Google Insights או גוגל טרנדס (Google Trends) שיכולים לעזור לך למצוא ביטויי מפתח נוספים המתלבשים על ביטויי הבסיס שלך.
- חיפושים קשורים (Google Suggest) – גוגל חושפת בפנינו חיפושים הקשורים לשאילתא שהקלדנו, באמצעות ביטויים אלה ניתן להרחיב את החיפוש לביטוי זנב ארוך. בדרך כלל, חיפושים קשורים הם חיפושים בעלי נפח חיפוש בינוני ומעלה בגוגל ולכן מומלץ להשתמש בהם.
- מגזינים, עיתונים ואתרים משלימים – אם אתה באמת רוצה לעשות מחקר מקיף, נסה לאתר מגזינים, עיתונים ואתרים משלימים בנישה אשר באמצעותם תוכל להבין את הטרמינולוגיה בנישה ולהשתמש בה בתוכן שיוצג אצלך.
לאחר שתקים את האתר ותריץ אותו מספר שבועות/חודשים, תוכל לקבל נתונים על מילות מפתח גם מהמקורות הבאים :
- תוכנות סטטיסטיקה (Google Web Analytics) – תוכנות סטטיסטיקה שונות, המוכרת ביותר היא Google Web Analytics, יכולות להציג לך מילות מפתח נוספות ששווה לקדם, לפתח או לתמוך.
- לקוחות חדשים – אם הצלחת ליצור מכירות בנישה, תוכל לשאול את הלקוחות מאיפה הם הגיעו או מה הם הקלידו במנוע החיפוש ?
במידה ואתה פועל בשפות זרות (אנגלית, ספרדית וכדומה) ישנן כלים אוטומטיים או חצי אוטומטיים אשר יכולים לעזור לך במציאת מילות מפתח רבות. אישית, אני חושב שאין תחליף למחשבה אמיתית, בדרך כלל אני משתמש בכלים האוטומטיים בסוף ולא בהתחלה על מנת לא להתקבע על מילים ספציפיות.
בפוסט הבא, אני מתכנן להציג את מילות המפתח שאני בחרתי לפרויקט השקוף – אוטוטו זה מגיע !
כמו תמיד, אשמח לשמוע מה דעתך על המאמר הנ"ל בתגובות למטה. בנוסף, בשביל שתוכל להמשיך ולהיות מעודכן בפוסטים חדשים הקשורים לעסק השקוף, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !
מחכה לראות מה מתפתח עם הפרוייקט הזה. מעניין…
עידן, מה זה הפרויקט השקוף? עד עכשיו אנחנו עושים מחקר מילות מפתח רגיל, מה השקוף כאן? או שאני לא קראתי את כל הבלוג ובגלל זה לא מבין?
מרטין, עד עכשיו הכל רגיל, אני מתאר את השלבים שאני עושה ואחרי זה אני אציג איך זה מתבטא בשטח.
אין יותר מידי דברים חדשים בשלב הזה, הדברים המעניינים יגיעו בקרוב.
"תוכנות סטטיסטיקה שונות, המוכרת ביותר היא Google Web Analytics, יכולות להציג לך מילות מפתח נוספות ששווה לקדם, לפתח או לתמוך."
ברור לך שהאופציה הזאת כבר לא על הפרק, מאז הצפנת החיפושים של גוגל?
מה הכוונה שלך להצפנה, (not provided) ?
אם כן, זה מתייחס לגולשים שמחפשים כאשר הם מחוברים לחשבון גוגל.
למזלנו, עדיין יש גולשים שלא עושים זאת…
אם הכוונה לקידוד, זה אמור להיפתר בדיוק היום (לפחות על פי ההצהרות של גוגל במרכז התמיכה שלהם).
אני מתכוון לזה
http://googleblog.blogspot.com/2010/05/search-more-securely-with-encrypted.html