לפני שאדבר על הכנס, כבר שבועיים שלא עדכנתי את הבלוג של האתר, הסיבה המרכזית היא חופשה קצרה שלקחתי מהבלוג. בשבוע הקרוב, אחזור לדווח על נושאים הקשורים לקידום, שיווק והפרויקט השקוף שמסתבר שמעניין הרבה מאוד אנשים בתחום (מתחילים ומתקדמים כאחד)…
בחזרה לנושא, אתמול היה בבית התנועה הקיבוצית שנמצא בתל אביב כנס קידום אתרים אותו יזם וארגן מרטין בוקסדורף. בגדול, מההתרשמות שלי מטרת הכנס היתה בעיקר NetWorking ולאו דווקא למידה אינטנסיבית של אספקטים מעולם הקידום.
אז בשורה התחתונה, איך היה בכנס קידום אתרים 2011 ?
אני הגעתי אחרי ההפסקה הראשונה ויצאתי קצת אחרי השניה מאילוצי זמן וזוגיות ( טוב שאפשר להאשים את האישה לעתיד, LOL ), אבל כבר שהגעתי הופתעתי מכמות האנשים שהיו נוכחים בכנס.
אני לא יודע את המספר המדוייק, אבל ללא ספק היו הרבה אנשים באולם והוא היה כמעט מלא. היתה נציגות כמעט לכל חברה בתחום וזה בהחלט כיף לראות איך התחום שלנו מתפתח משנה לשנה – כל הכבוד למרטין שהצליח להביא את כולם !
לפי דעתי, הכנס הצליח לחבר בין מקדמי אתרים, כותבי תוכן ומשווקים חברתיים בצורה טובה בשלבי ה – NetWorking וזאת מכיוון שהיתה תחושה מאוד לא פורמלית, ביתית ונעימה בין הסובבים.
פירוט הרצאות בכנס מקדמי האתרים של מרטין
כאמור, לא הספקתי להגיע לשני ההרצאות הראשונות (ניר שי / זוהר עמיהוד) והאחרונות (עינב גלילי / פאנל המומחים), אולי מישהו מהקוראים יוכל לתת את דעתו בנושא. דעתי על הרצאות שנכחתי בהן היא :
- קניית קישורים הרצאה של איגור נאיגס – לטעמי, ההרצאה קצת סטתה מהנושא העיקרי שלה, קניית קישורים, מי שרצה לדעת למה קונים קישורים, איך מגיעים לספקים בתחום, מה התקציבים הדרושים לנושא וכדומה – לא קיבל תשובות אמיתיות.
- תובנות על קידום אתרים הרצאה של אופיר כהן – לדעתי, ההרצאה הטובה ביותר ששמעתי בכנס. לא הייתי מגדיר את ההרצאה כפרקטית אלא כהרצאה רעיונית אשר גורמת לך בסופו של דבר לחשוב קצת יותר. ההרצאה של אופיר כהן נתנה לי רעיון לפוסט שאפרסם בשבוע הקרוב, חיפוש כראי למציאות.
- קידום אתרים אוטומטי הרצאה של טל פריהר – הרבה טובה, ברורה ופרקטית מאוד בנוגע לשילוב של כלים אוטומטיים במהלך קידום אתרים באינטרנט. לפי כמות השאלות שנשאלו במהלך ההרצאה מהקהל נראה שזה נושא שמעניין אנשים רבים, הבעיה היחידה היא שכמעט ואין התאמות לשוק המקומי בישראל והכלים שהוצגו מיועדים בעיקר לקידום תשתיות לקידום אתרים או נכנסים וירטואלים של החברה ולא לקוחות פרטיים או חברות שהיא מקדמת.
לסיכום, כנס מקדמי האתרים של מרטין הופך לאט לאט למסורת (זו כבר הפעם השלישית שהוא מארגן אותו). הכנס נותן הרגשה ביתית, נעימה ופחות פורמלית.
אם זו הפעם הראשונה שלך בבלוג של Signup קידום אתרים, אני ממליץ לך להרשם לעדכונים בדואר אלקטרוני או לעדכונים באמצעות RSS.
בשביל להרשם לעדכונים בדואר אלקטרוני, מלא את כתובת הדוא"ל, אמת אותה על ידי לחיצה על הקישור שישלח אליך והתחל לקבל רצף של מאמרים, חדשות וטיפים מקצועיים הקשורים לקידום אתרים באינטרנט.
ההרצאה של אופיר באמת הייתה מעניינת מאוד,
הוא נגע גם בנושאים פרקטיים מאוד – אני מחכה כבר זמן מה שהכלים של גוגל ישתפרו בנוגע למדידת המרות – זה יכול להוביל לתובנות עמוקות מאוד בנוגע לפרסום / קידום.
בנוגע להרצאה של איגור – נכון שהיא לא ענתה על הכותרת (קצת חבל, כי ציפיתי לשמוע על זה) אבל היא בהחלט הייתה שווה שמיעה. אהבתי שהוא חזר ואמר על כך שמי שלא עשה שחור לא יודע לבן – קיצוני ולא ממש מדוייק אבל יש בזה משהו 🙂
בנוגע להרצאה של איגור, היו דברים שאפשר לקחת ממנה.
לי ולאנשים אחרים שהגעתי איתם היו ציפיות כלשהן מההרצאה (לאור השם שלה), נראה לי שבעקבות הקהל וחוסר הזמן, איגור לא הצליח להעביר את כל מה שהוא תכנן קודם לכן.
ניר שי דיבר הרבה על ניווט נכון באתר ונתן לדוגמא את האתר החדש של SUNCAR.
לדבריו יש לעשות תפריט ניווט מדורג ולא לקשר מעמוד הבית לכל העמודים הפנימיים. קרי, השכרת רכב יפתח את השכרת רכב בת"א, השכרת רכב בחיפה וכדומה.
השאלה היא אם הדבר אומר שאין לשים ענן תגיות או רשימת קטגוריות מלאה בעמוד הבית באתרי WP?
אופטומטריסט, בוורדפרס אתה יכול להשתמש בתפריטים מותאמים אישית או להשפיע עליהם באמצעות הקוד ב – Header ובצורה זו לא להציג את כל הקטגויות/עמודים – לפי דעתי, זו חשיבה נכונה.
בנוגע לתגיות, בעבר הצגתי פה רשימת תגיות והחלטתי להוריד את האינדוקס שלהן מכיוון שמצאתי שזה משפיע לרעה על דירוג של עמודי תוכן אמיתיים באתר.
הצטרפתי לאירוע רק אחרי 2 הרצאות אבל ההתרשמות היתה שבהחלט מדובר באירוע שהופך מסורת והמרצים היו נעימים וטובים.
מצד שני – לא מצאתי שם משהו חדשני או מחדש ורוב ההרצאות היו על דברים שכבר די נילעסו וכל מקדם אתרים שהוא לא חדש בתחום מכיר ויודע עליהם.
ציפיתי ליותר טריקים ושטיקים אבל אולי כבר אין ממש כאלו… 🙂
הכי חשוב שהגעת ויצא לנו לשוחח קצת 🙂
מעבר לזה כנראה שלא הגעת השביל ללמוד וזה בסדר.
סיכום יפה של הזמן שהיית.
היי עידן, ממש סקירה טובה של האירועים, לדעתי העיקר הוא באמת הנטוורקינג, למשל שמחתי לראות אותך בפעם הראשונה 🙂
היה כיף להכיר אותך, אני בטוח שנתראה בהזדמנויות אחרות.
תודה על הסקירה,
גם אני הכי נתרמתי מההרצאה של אופיר ואפשר לומר שהנושא של conversion attributions הוא הדבר הכי מעניין שלקחתי לי מהכנס כפרוייקט להתעמק בו.
יחד עם זאת, מאד נהניתי מההרצאה של איגור, שהיתה גם משעשעת אבל גם פוקחת עיניים ונותנת פרספקטיבה מאד שנוה לזו שאנחנו רגילים לשמוע.
אין על איגור, הוא אדם מדההים- אני מעיד שכל מה הוא אמר זה אמת לאמיתה.
אהלן אופטימיטריסט.
לשאלתך…
תגיות, פירורי לחם, וקישורי מתוך הטקסט אני רואה בהם אמצעים נוספים לשיפור מבנה הקישורים הפנימיים באתר.
אך השלד המרכזי מתייחס לקטגוריות ולתתי הקטגוריות פר כל קטגוריה בניפרד.
ראו דוגמא נוספת כאן:
http://www.shechtermusic.com/
תודה לכל מי שבא, ותודה לכל מי שפירגן.