כיום, כל בעל עסק רוצה להופיע ברשתות חבריות, לשווק את שירותיו וכתוצאה מכך לייצר יותר כסף לעסק שלו – זו עובדה.
אם אתה רוצה לנצל את הטרנד הזה ולהציע שירותים בתחום, אתה חייב למתג את עצמך כמומחה לשיווק ברשתות חברתיות. איך עושים את זה ?, הנה מספר כללי ברזל שיעזרו לך להפוך למומחה לשיווק ברשתות חברתיות.
היסודות של כל משווק ברשתות חברתיות
הכרז על עצמך כמומחה
הטיפ החשוב ביותר שאני יכול לתת לך הוא הכרז על עצמך כמומחה. אל תתן לעובדות לבלבל אותך, גם אם אתמול נרשמת בפעם הראשונה לפייסבוק, אתה מומחה שאין שני לו !
זכור כי חבל על כל דקה, אל תמתין שאנשים אחרים יעידו שאתה מומחה בשיווק חברתי, זה יכול לקחת שנים שלא יעשו אותך צעיר יותר.
רשתות חברתיות
פתח פרופיל אישי בכל רשת חברתית שבה תוכל למצוא את קהל היעד שלך (בעלי עסקים שלא מבינים שום דבר מהחיים שלהם..). הרשתות העיקריות הן פייסבוק, טוויטר, MySpace, Café TheMarker וכדומה.
חשוב מאוד, בכל שדה תיאור אישי, פרט את הניסיון הרב שיש לך – אופס שכחתי, אין לך ניסיון, נכון ?. אז תכתוב שאתה אוהב את החיים הטובים, אוהב לאכול ולשתות ומעדיף לטייל בעולם.
תרשום את זה, גם אם מעולם לא עזבת את ישראל ! – מי יעשה עליך מחקר ?! – גם אם מישהו יעשה עליך מחקר, אתה לא משקר. אתה באמת אוהב את החיים הטובים, אוהב לאכול ולשתות (כמו כולנו..) ומעדיף לטייל בעולם (זה פשוט לא יצא לך לאחרונה או מאז שנולדת).
אייפון
קנה אייפון, אתה חייב להיות אופנתי, שיקי ומגניב לכן תמצא את הגירסה החדשה ביותר, יצא אייפון 4\5\6 ? – תקנה אותו לפני כולם, אם מישהו קנה אותו לפניך, נדפקת בגדול !
תנסה להפעיל קשרים, סע באחד הטיולים שלך לסין ותייבא אותו, תהיה חבר של סטיב ג'ובס ותציף אותו בבקשות כל היום– האייפון הוא כלי העבודה מספר אחד שלך ברשת החברתית !
מומחה לשיווק ברשתות חברתיות היא עבודה קשה במיוחד
אוקיי, עכשיו כיש לך את היסודות והכלים של כל משווק, מתחילה העבודה האמיתית, אתה חייב לעבוד לפי הכללים הבאים :
תיעוד אישי
מהיום, אתה מתעד כל מה שאתה עושה עם דגש על אוכל, טיולים וילדים (אם יש) – לא מובן ?, אני אפרט קצת…
הלכת לאכול סביח אצל עובד ?, קנית קופון למסעדה יוקרתית בגרופון ?, אמא עושה חמין בשבת ? – שים בצלחת, דפוק תמונה ושלח לפייסבוק, לטוויטר ולשאר הרשתות בתיאור תרשום שחיכית כל השבוע לחמין המצויין של אימא.
טסת לתאילנד ? – צלם את עצמך בים, ליד איזה בודהה (שוכב, עומד, מה שבא טוב…), בתוך טוקטוק ובאמצע מסז' (פוט מאסז', אף אחד לא רוצה לראות את הבטן שלך !) – שלח לפייסבוק, לטוויטר ולשאר הרשתות בתיאור תרשום שאתה לא מאמין כמה קנקים היא הוציאה ממך, היית חייב את זה בשבילך.
טיפ קטן, צור לעצמך אלבום חדש של אוכל, טיול תאילנד 2011 וכדומה – שיהיה מסודר. טיפ למתקדמים, אם אתה מומחה אמיתי, תפתח תיקייה בשם "העלאות מהטלפון הנייד" – זה עובד !
לייק מושך לייק
מבחינתך, לייק זה כמו לסמן את גבולות הטריטוריה שלך ברשת החברתית. אתה לא חייב לאהוב הכל, אם קראת את זה (וגם אם לא, מי ידע..) תעשה לייק.
הקדש פעם בשעה, 5 דקות לעשיית לייקים לכל פיד החדשות שלך – לאחר שתעשה לייק, אנשים יזכרו בך, יכנסו לקיר שלך ויעשו לייק למה שאתה כותב.
זה מעגל קסם של לייק מושך לייק מושך לייק מושך לייק….
טיפ למתקדמים, עשה לייק לכל תגובה שמפורסמת לסטטוסים שלך, למה ? – אני לא יודע, אבל זה מה שנהוג. כנראה ששוב מדובר בהצהרה – ראיתי שהגבת לי.
יש לך 4997 חברים ?
אנשים מצפים ממומחה לרשתות חברתיות שיכיר חברים רבים, אין לך 4997 חברים ?, גם לי אין, זה נורמלי, אבל כידוע אנחנו לא נורמלים, אז ננסה לתקוף את הנושא.
מה עושים ? – הטריק הוא לבקש חברות מכל אדם שאתה מכיר וגם מכאלה שאתה לא מכיר. תתחיל לעבור על פרופילים שלמים ותבקש חברות מכל אחד שנמצא שם, תעבור על קבוצות, תעבור על תגובות לחברים וכדומה.
לאט לאט תוכל לייצר לך רשימה של 4997 חברים שהם לא חברים אמיתיים – אבל למי זה משנה ?, מעכשיו אלא הם החברים שלך, אם תרצה להוסיף חבר אמיתי פייסבוק לא יתן לך, אין מקום (-:
סטטוסים : טמטום – Like, חוכמה – DisLike !
אין ספק, זה אחד הנושאים החשובים ביותר, אתה חייב להעלות לפחות 2-3 סטטוסים בהתחלה. אחרי שתצליח להפוך למומחה אמיתי, תעלה סטטוס אחד ביום.
מה צריך להיות בסטטוס ? – לעולם, אבל לעולם, אל תשלח מידע מקצועי על שיווק ברשתות חברתיות. כלל האצבע שלי הוא כזה, אם אתה חושב שזה מטומטם – אנשים יפיצו את זה, יאהבו את זה ויעשו לייק.
שנן את המנטרה : טמטום – Like, חוכמה – DisLike !
טיפ למתחילים, אם אתה מתקשה למצוא רעיונות לסטטוסים לך על בטוח. פרסם תמונות או סרטונים של חתולים שיכורים, מדברים או סתם מטיילים בחצר – כולם אוהבים את זה.
תייג את כל מה שזז
אחד הכלים החשובים ביותר שלך הוא תיוג של אנשים אחרים שלא רוצים שתתייג אותם – אבל ככה זה בפייסבוק, החיים קשים.
הקפד לתייג אנשים שיש להם הרבה חברים, אנשים חשובים באמת או סתם אנשים שבא לך לעצבן.
ספאם על קירות של אחרים
הוספת מישהו חדש כחבר ?, כתוב לו על הקיר שאתה שמח שהוא חבר שלך, על הדרך דאג לצרף קישור לאתר או לבלוג שלך, ללא הסברים על מה ולמה – שיחנקו כולם !, מה אתה חייב להם משהו ?!, הזמן שלך יקר…
ספאם על קירות זו דרך מצויינת לצבור עוד חברים חדשים ולגרום לחברים הקיימים לחסום אותך סופית.
הפוסט הזה נכתב בצינית, נא לקחת אותו בהתאם.
לסיכום, נמאס לי כבר לראות עוד ועוד מומחים לשיווק חברתי ברשת שכשאני קורא את מה שהם כותבים או שומע את מה שהם אומרים, אני מבין עד כמה אני מרחם על הלקוחות שלהם. הרשתות החברתיות קיימות פחות מ – 7 שנים, אבל יש יותר מומחים בתחומים אלה מאשר בכל תחום אחר.
מה דעתכם על הנושא ?
גדול! הייתי הופך את הכותרת ליותר צינית אבל…
LOL, איתי על מה חשבת ?
מוסיף "" למילה מומחה 🙂
זה אחד הסיבות שלא אוהבים משווקים באינטרנט אבל לאף אחד לא איכפט כל עוד יש רכישות והמרות אנחנו שקטים ורגועים:P
חחחחחחח עידן קרעת אותי!
מצחיק אותי לראות את כל "מומחי המדיה החברתית למינהם" אנשים שאתמול גילו את האינטרנט..ועכשיו הם גם "מומחים לשיווק" – נא לא לזלזל 🙂
הרגת אותי עם התמונות ממסעדות – כל הקיר שלי מלא בכאלה!
שלא נדבר על המשוררים למינהם…זה בכלל
מה אתה אומר יש לי 4600 חברים, יש מצב שמתשהו אני אקרא מומחית???:=)
עם הפוסט הזה אני יכול להזדהות בקלות 🙂
דרך אגב, אתה יודע שרוב "הגורואים" של השיווק באינטרנט מתפרנסים מזה שהם מלמדים אחרים איך לעשות את זה ולא מזה שהם עושים את זה בעצמם?
מצחיק ביותר, והעצוב הוא שזה שגם נכון…
אהבתי כל מילה אשר כתבת כמה שזה נכון . אבל כמו שאתה בטח יודע פראירים לא מתים רק מתחלפים וכל בעל עסק ישמח שעסק שלו יראה מתקדם ולכן הוא חייב לפרסם
באינטרנט כי זאת קידמה והוא חייב שיהיה לו אתר למרות שבקושי יכנסו לאתר כ-5 אנשים אז צריך לקדם את האתר וכך אנחנו נראים אחד עובד על השני וכל בסטת ירקות
הופכת לבוטיק הפרי
כל סנדלר הופך לבוטיק הנעל אולמהנדס נעלים מומחה וכן הלאה דרך אגב אני יכול לפרסם את הבלוג שלי ……סתם צחקתי
כל הכבוד
סוף סוף מישהו החושב כמוני.
נילי גולן
מומחית ל dislike ברשתות החברתיות..
לרגע חשבתי לי "מה קורה עם עידן, האם רוח זרה חדרה לגופו?"
הנה כייף לקרוא את זה, לא יאמן כמה אתה צודק וכמה "חארטה" יש בזה.
היום כל אחד מומחה, בין אם מדובר על שיווק באינטרנט, קידום אתרים, מיתוג וכל הבא ליד.
ישנם יותר מומחים מאשר לקוחות, והמון הפכו להיות מדריכים של התחום.
יופי,
אז אחרי שערערת לנו את הביטחון בכולם,
איך אנחנו יכולים למצוא מישהו אמין?
איך אנחנו יכולים לסמוך על כך שאתה שונה מכל השאר?