לפני יומיים גוגל שיחררו את כפתור גוגל +1 לאתרים, אשר מטרתו לאפשר לגולשים לדרג פריטי תוכן באינטרנט. כרגע הכפתור פעיל רק בחיפוש במנוע Google.com אך סביר להניח שהוא יגיע לישראל ולשאר העולם בקרוב מאוד.
הנה כמה נקודות שחשבתי עליהן בנוגע ליישום והשפעת הכפתור. כמו תמיד אני אשמח לשמוע את גם את דעתך בנושא, אז תנו תגובה פה למטה !
השפעת כפתור גוגל +1 על אחוז הלחיצה (CTR) בתוצאות החיפוש האורגניות
אין ספק שזו הנקודה שתושפעה בצורה ישירה בעקבות הטמעת כפתור גוגל +1. סביר להניח, שגולשים באינטרנט יהיו קלים יותר על העכבר ברגע שהם יראו מישהו מוכר שעשה +1 למודעות או לעמודים אורגניים בגוגל.
כרגע, תוצאות החיפוש מכילות נתונים כמו שם פרטי ומשפחה, תמונה ומספר הפלוס אחדים הכללי לאותו פריט תוכן. התוצאה היא תוצאות חיפוש חזותיות, מושכות ומעודדות לחיצה הרבה יותר מהתוצאות הקיימות של גוגל.
השפעת כפתור גוגל +1 על מדדי קידום אורגני אחרים
כרגע, שוב לא ידוע יותר מידי על ההשפעה של כפתור גוגל +1 וצבירת אחדים על מדדי הקידום המרכזיים. לפי דעתי (זו דעתי בלבד, אנא קחו אותה בפרופורציה המתאימה..), בעת קידום אתרים אורגני כפתור גוגל פלוס אחד ישפיע על הנושאים הבאים :
- תדירות סריקה – ככל שפריט תוכן כלשהו יצבור יותר אחדים מגולשים שונים ברשת תדירות הסריקה הראשונית והסריקה החוזרת של גוגל תגדל בצורה משמעותית.
- תוצאות חיפוש מותאמות אישית – כל המהות של גוגל +1 הוא התאמה אישית, צמודה וקרובה יותר לגולשים, כך שיתכן שהצבעות אמון של גולשים הקשורים אליך יתבטאו גם אצלך. לדוגמא, אם חבר שאני משוחח עימו ב – Gmail בתדירות גבוה עשה פלוס אחד על סרטון/עמוד כלשהו, יתכן שהסרטון/עמוד יופיע אצלי במיקום גבוה יותר מהרגיל.
- קידום אתרים חברתי – כרגע גוגל משתמשת ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר ושות' כסיגנלים לדירוג אורגני של אתרים ברשת – המגמה הכללית בגוגל ברורה מאוד. אותי אישית זה לא יפתיע אם גוגל יתחילו להשתמש בפלוס אחד כסיגנל נוסף אשר יתחבר בצורה עקיפה/ישירה לתוצאות המותאמות אישית או לתוצאות הכלליות.
השפעת כפתור גוגל +1 על תוצאות חיפוש ממומנות (קישורים ממומנים/מודעות בגוגל)
נכון להיום, לא ידוע יותר מידי פרטים על השפעת כפתור גוגל פלוס אחד על התוצאות הממומנות. מה שכן ידוע על פי הצהרות של גוגל (או חשיפות שלהם דרך ערוצי SEO מובילים בעולם) הוא שכל מודעה ממומנת בגוגל תקבל כפתור +1 משלה.
נכון להיום, גוגל הצהירו בבלוג הרשמי של אדוורדס כי נתוני +1 לא ישפיעו על ציון האיכות שניתן למודעה, אך מכיוון שנתוני ה – +1 ישפיעו בוודאות על ה – CTR של המודעה (בדומה ל- CTR של התוצאות האורגניות), זה הגיוני מאוד שציון האיכות של המודעה יושפע גם יושפע, לא ?
המטרה של גוגל היא ליצור מצב בו מפרסמים יוכלו לקבל סטטיסטיקה נוספת על מודעות מועדפות ולייעל את הקמפיינים שלהם בהתאם לתוצאות שיוצגו להם, כרגע לא ניתן לדעת הרבה, המוצר עדיין בחיתולים.
שוב, אני אשמח לשמוע את גם את דעתך בנושא, תן תגובה ממש פה למטה. בנוסף, אם נהנת מהמאמר הזה, אתה יותר ממוזמן להרשם לעדכונים בדואר אלקטרוני – זה לוקח בדיוק 30 שניות, לאחר סיום ההרשמה תוכל לקבל הודעות מאמרים, טיפים וחדשות שמפורסמות בבלוג זה.
היי עידן
יופי של פוסט,
אין לי ספק שבהמשך הכפתור יצבור תאוצה וגוגל כן יתחשבו במדד זה.
בינתיים צריך לצבור כמות חברים גדולה שימליצו עליך.
היי עידן
קודם כל רציתי להגיד שזה פוסט מאד יפה ומעניין וזה אחד הנושאים שמעניינים את כולם נושא כפתור גוגל +1 וההשפעה שלו על קידום אתרים.נכון להיום כפתור גוגל +1 פועל גם בגוגל ישראל.
גוגל + נחשב היום למהפכה של גוגל בכל הדריסת רגל שלהם בעולם של המדיה החברתית.