חברת המחקר, Hitwise, פרסמה אתה נתוני שוק החיפוש עבור חודש מרץ 2011 – הפרסומים מפתיעים..
גוגל יורדת, בינג עולה
לפי הנתונים של Hitwise, מנוע החיפוש בינג הצליח לעבור את רף ה – 30%, כאשר גוגל יורדת למתחת 65%. גוגל עדיין מובילה על בינג בענק, אבל יש פה מגמה ברורה, נפח החיפוש בבינג עולה מידי חודש.
על פי הנתונים מפברואר למרץ 2011, נפח החיפוש בבינג עלה ב – 5% בזמן שנפח החיפוש בגוגל ירד ב – 3%.
עד כמה ארוך ה – Long Tail במרץ 2011 ?
נתון מעניין נוסף הוא עד כמה ה – Long Tail היה באמת Long Tail ?, מסתבר, שהוא לא ממש ארוך כמו שחשבנו..
רוב האנשים מעדיפים לחפש ביטוי חיפוש בודד או ביטוי חיפוש המורכב מ –2-3 מילים. האם זה אומר שמנועי החיפוש נעשים חכמים יותר או שהגולשים נעשים טיפשים יותר ? – באותו הקשר, מומלץ לקרוא את המאמר של אורי ברייטמן על התנהגות הגולשים באינטרנט על פי ג'ייקוב נילסן.