האתר MediaPost מדווח כי גוגל חוייבה על ידי בית המשפט בסן חוזה, קליפורניה לשתף את המפרסמים במידה הנוגע לפרסום שלהם בשירות גוגל אדסנס לדומיינים בחניה.
גוגל אדסנס לדומיינים בחניה (Parked Domains)
גוגל אדסנס לדומיינים בחניה או עמודי שגיאה היא שיטת פרסום אשר מאפשרת לבעלי דומיינים שלא בשימוש להציג מודעות גוגל אדסנס ולהרוויח כסף על כל לחיצה של גולש על המודעות המוצגות באתר.
בעבר, שמה של תוכנית זו היה DomainPark והיא תמיד היתה שנויה במחלוקת בקרב מפרסמים, משווקים ומקדמי אתרים ותיקים. הסיבה לכך היא שהמודעות שהוצגו בדומיינים אלה הוצגו על סמך שם הדומיין בלבד (לא היה תוכן רלוונטי בעמוד) ולכן הרלוונטיות שלהם היתה מוטלת בספק. בנוסף, בעבר גוגל דירגו את אותם אתרים במקומות ראשונים בגוגל ובצורה זו גרפו לעצמם תשלום נוסף ברגע שאדם נכנס לדומיין שהיה חבר בתוכנית זו.
לאחר התביעה הייצוגית שהוגשה כנגד גוגל וההחלטה שהתקבלה, גוגל יהיו חייבים לפרסם את הנתונים. עד היום, גוגל טענו כי מודעות גוגל אדסנס לדומיינים בחניה מתפקדים בצורה דומה למודעות גוגל אדסנס לחיפוש (ולעיתים אף טוב יותר מאדסנס לחיפוש) – לאחר החלטת בית המשפט, נוכל לבדוק את גוגל ולראות עד כמה הנתונים קרובים באמת..