כיום, ישנן מאות ואלפים של חנויות ברשת אשר מציעות את מגוון המוצרים שלהם. כמובן, שכל בעל חנות רוצה להיות ראשון בגוגל ושוכר מקדם אתרים או מבצע זאת בעצמו.
חוץ מהפרטרים הידועים למקדמים יתכן כי גוגל מייחסת חשיבות גם לרשיונות ה – SSL (מפתח הצפנה או תעודת SSL מציין כי האתר מאובטח וניתן לבצע בו העברות כספים או חיובים באמצעות כרטיס אשראי) אשר מוצגים באתר.
לפי ההודעה שפורסמה בבלוג הרשמי של גוגל, עכביש החיפוש של גוגל סורק את המידע המוצג ואוסף אותו לשימוש עתידי. במהלך, הסריקה נאספים 3 נתונים מתעודת ה – SSL :
- היום הראשון בו עכביש החיפוש זיהה את רשיון ה – SSL.
- היום האחרון בו עכביש החיפוש זיהה את רשיון ה – SSL.
- התקופה שעברה בין היום הראשון ליום האחרון.
על פי ההודעה הנ"ל, גוגל סורקת, מאנדקסת ואוספת מידע שמוצג ברשיון ה- SSL- מידע זה מעלה שאלות ותהיות רבות.
למשל, האם יתכן שהיא משתמשת במידע זה לשיפור הדירוג ? אם כן, האם היא נותנת עדיפות כלשהי לאתרים אשר מוגנים על ידי SSL (כמובן, שגוגל תעדיף לשלוח את הגולשים לאתרים מאובטחים על פני אתרים מאובטחים פחות) ?
אשמח לשמוע את דעתך, מה אתה חושב ? – השאר תגובה פה למטה.