הפעם, השאלה שמאט קאטס, השגריר הבלתי רשמי של גוגל לענייני SEO, נשאל היתה על ידי ניק מוונקובר והיא בהחלט שאלה שמעניינת מקדמים, בעלי עסקים ומשווקים רבים באינטרנט :
האם גוגל נותנת דירוג גבוה יותר לאתר שמריץ מודעות גוגל אדסנס ?, ראיתי כמה "מומחי קידום אתרים" שטוענים זאת.
זה נשמע לי הגיוני שגוגל כארגון תנסה למקסם רווחים, למרות שלפי דעתי זה סותר את עקרון ה – Don’t Be evil. מה נכון ?
התשובה של מאט קאטס לא ממש מפתיע, גוגל לא נותנת דירוג גבוה יותר לאתרים שמטמיעים מודעות גוגל אדסנס בעמודי האתר. מאט טוען שמדובר בשני אלגוריתמים ובלתי תלויים כך שאין שום השפעה בין שניהם.
הסיבה המרכזית לכך היא שגוגל מעוניינת ליצור יחסים ארוכי טווח עם משתמשי רשת האתרים שלה – שיקולים כספיים קצרי טווח, לא נכנסו למשוואה זו.