מי לא מכיר את המשחק אנגרי בירדס (Angry Birds) שמשגע את חובבי ה – iPhone וה – iPad החדש-ישן. אם גם אתה לא מצליח להתנתק מהמשחק בנסיעות, בעבודה ולפני השינה כדאי שתלמד מזה משהו, לא ?
10 שיעורים שמקדמי אתרים יכולים ללמוד מהמשחק אנגרי בירדס (Angry Birds)
אתר MacWorld פרסם מאמר בנושא אשר יועד במקור למנהלים ועבר הסבה למקדמי אתרים על ידי משתמשי הפורום WebmasterWorld. הנה השיעורים שעליך להבין, לגזור ולשמור :
- שחק את המשחק – אתה חייב לשחק בשביל להבין את החוקים, כל כך הרבה מתכנתים, משווקים ובעלי אתרים מעוניינים לדעת "מהי הדרך הטובה ביותר" בשביל לעשות X או Y – אבל, אין דרך שמתאימה לכולם, ההתאמה היא אישית מאוד. הרבה פעמים, אנחנו פשוט צריכים לשחק את המשחק ולראות מה קורה..
- ייחודיות – ברגע שאתה משקיע יותר מידי אנרגיה ב"להיות כמו אתר X”, אתה מאבד את הייחודיות שלך. שאף תמיד להדגיש את התכונות הייחודיות שאתה מציע בשוק היעד.
- התחלה גרועה – בדיוק כמו במשחק אנגרי בירדס קשה להתאושש מהתחלה גרועה, לפעמים אתה צריך לחתוך את ההוצאות ולהמשיך הלאה.
- מומחים – בעיות שונות מצריכות מומחים שונים, אתר אינטרנט הוא פרוייקט מגוון מאוד אשר דורש ממך לעשות את המהלכים השונים בכל סיטואציה. היכולת לדעת להביא "עזרה מבחוץ" או לפתח יכולות IN-House הם המפתח.
- מחשבה הולסיטית – כאשר אתה מחליט על שינוי, לא תמיד מרגישים את השינוי בכל מקום. אם אתה מעוניין לערוך שינויים מהותיים בעסק קיים, אתה חייב לחשוב על הנושא בצורה הוליסטית (ראיית כל המערכת כישות שלמה).
- גידול – רוב השיפורים שתראה, הם בסופו של דבר מבוססים על גידול בפרמטר כלשהו. פריצות דרך במנועי החיפוש הן נדירות מאוד (אפילו, מנועי החיפוש מפעילים אמצעי הגנה כנגד תופעות אלה) ולכן רוב השיפורים שתראה יהיו עליה במיקומים (פעם אחר פעם), כניסות והמרות גולשים.
- שליטה מלאה – זה שאתה מומחה בתחום מסויים לא הופל אותך למומחה בכל התחומים הנדרשים (למרות, שכיום המגמה היא לגיוון מקסמילי של העובד/מנהל).
- חזרה על עצמך – אתה לעולם לא תוכל לעשות את אותם הדברים פעם אחר פעם. אם תקבע את עצמך לתבניות קידום או שיווק זהות בכל פעם, אתה תמצא את עצמך הרחק מאחור.
- מטרות – ישנן מטרות אשר דורשות "ציפורים" רבות יותר ממטרות אחרות. במידה ואתה יוצר אסטרטגיה לקידום אתר בגוגל, עליך לחשוב מהן המטרות וכמה "ציפורים" תצטרך להשקיע בשביל להשיג אותן.
- הצלחה – יש יותר מדרך אחד לנצח, גם ב – SEO. יש יותר ממקבץ מילות מפתח אחד שיתאים לקהל היעד שלך, יש מספר שיטות לקדם אתר אינטרנט, יש מספר דרכים לבנות את אתר האינטרנט ועוד ועוד.
לסיכום, למרות הצד ההומוריסטי של הפוסט הזה, בהחלט יש מה ללמוד גם בצד העסקי ואני מקווה שהצלחת להפנים דבר אחד או שניים – בהצלחה לכולנו !