הפעם, מאט קאטס, השגריר הבלתי רשמי של גוגל לענייני SEO, ענה לשאלה הקשורה בהפצת מאמרים ברשת :
האם אתה ממליץ על שיווק מאמרים כאסטרטגיה לקידום אתרים ? בנוסף, מה ההתייחסות של גוגל לקישורים נכנסים מאתרים אחרים שמפיצים מחדש את המאמר ?
זו לא מפתיע שמאט קאטס לא ממש אוהב את שיטת שיווק זו אשר מבוססת על הפצת מאמר אשר מכיל מספר קישורים לאתר המקודם באתרי מאמרים שונים ותקווה שבעלי אתרים אחרים יעתיקו, ישכפלו וישתמשו במאמר באתר שלהם. כתוצאה מכך, כמות הקישורים לאתר המקודם עולה בצורה ניכרת ומאפשרת לו להתקדם במנוע החיפוש.
מאט מציין כי לרוב אתרי המאמרים הם לא האתרים הכי איכותיים שיש. בנוסף, גם המאמרים שמפורסמים בהם הם לא הכי איכותיים ונכתבים על פי דרישות האתרים שבהם מפיצים אותם (למשל, אם אתר מאמרים כלשהו מפרסם מאמרים בעלי 250 מילים, המפיצים כותבים מאמרים עם בדיוק 250 מילים ולא יותר מזה ). בסופו של דבר, אנחנו גורמים לתוכן רדוד להיות משוכפל בעשרות, מאות ואלפי אתרים ברשת האינטרנט.
התחזית של מאט היא שכדאי פחות ופחות להתבסס על הפצת מאמרים באתרי מאמרים כשיטה לקידום אתרים ויותר ביצירת ערך אמיתי לגולשים אשר ירצו להפיץ, לקשר ולדבר על האתר ברשתות חברתיות, בלוגים ואתרים פרטיים. בנוסף, מאט שומע יותר ויותר תלונות על תופעה זו וסביר להניח שגוגל ילחמו בה בעתיד (לפי דעתי, ניתן לראות את זה כבר בעדכון האחרון שבוצע בגוגל, עדכון פנדה, אשר פגע בעיקר באתרי מאמרים בחו"ל).
כיום, בישראל וגם בעולם שיטה זו עובדת בצורה יפה מאוד וניתן לראות הרבה מאוד בעלי אתרים, מקדמים ומשווקים אשר משתמשים בשיטה זו. אין לי מושג אם אותם אתרים יפגעו בעתיד, אבל כמו שציינתי, היום זה עובד בצורה טובה מאוד.