מאז ומתמיד היתה השערה כי דומיינים המורכבים ממילות מפתח (דומיינים עשירים במילות מפתח) כמו www.carinsurance.com או www.car-insurance.com זוכים לעדיפות כלשהי בגוגל ושאר מנועי החיפוש על הביטוי שמופיע בדומיין.
כתוצאה מהשערה זו, מקדמי אתרים רבים מעדיפים לרכוש דומיינים בעלי משמעות לנישה בהם הם פועלים ולא לרכוש דומיין שנדרש למתג אותו (כמובן, פעולה שדורשת זמן רב בנושא).
האם דומיינים עשירים במילות מפתח הולכים להיפגע בקרוב ?
מאט קאטס, השגריר הבלתי רשמי של גוגל, העלה את הנושא בסרטון האחרון שהוא פרסם כחלק מפעילות GoogleWebmasterHelp.
כפי שזה נראה, גוגל מתכננים לעשות שינוי כלשהו במשקל ובדירוג שהם נותנים לדומיינים עשירים במילות מפתח בעקבות תלונות של מקדמי אתרים על תחרות לא הוגנת בתחומים שונים.
כרגע, השינוי עדיין לא יושם, אבל בהחלט יתכן שגם לאחר השינוי דומיינים עשירים במילות מפתח עדיין יהיו פופולריים וזאת מכיוון שהם עדיין יתנו יתרון קטן כלשהו במירוץ למקום הראשון בגוגל.
גם אם לא יהיה הבדל בכלל ולא יתחשבו בכלל במילות המפתח בדירוג האתר.
לפי דעתי עדיין יחס ההמרה לדומיין שמכיל את מילות המפתח יכול להיות יותר גבוה ולו רק מבחינה פסיכולוגית